Dakdragers

GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

PuntoXM schreef:Tja, met 2 kids (3 en 1,5) heb je zelfs 2 van die wandelwagens, kinderzitjes, campingbedjes etc. Gaat nevernnooitniet lukken in de GrPunto. Daarom gewoon een mooie limousine voor de weekendtrips en langere vakanties ernaast.
Gelukkig is mijn oudste 4 en nemen we geen campingbedje mee op vakantie. Gewoon zorgen dat er ter plaatse iets te huren is (of inbegrepen). Slechts 1 buggy voor de wandelingetjes en de zitjes staan toch op de achterbank.

Tot zover de theorie. Ik hoop dat de praktijk vergelijkbaar is en anders toch maar een koffer op het dak... net zoals bij mijn 307SW toen de kleine een paar maanden oud was:
Quinny onderstel, reiswieg, wipstoel, campingbed, luiers en 'oh ja, er moest nog meer bagage in'.

Het is denk ik net als verhuizen. Het maakt niet uit hoe groot je gaat wonen, uiteindelijk heb je toch meer zooi dan je kwijt kunt.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Toch vraag ik me altijd af waarom het "vroegâh" wel in de auto pastte. Dat hele gezinnen naar Spanje of Frankrijk op vakantie gingen.

Ik heb zelf geen kinderen (begin er de komende tig jaar ook niet aan.... bwegh, monstertjes) maar ik heb het bij mijn broers gezien. Alsof er een hele militaire operatie in touw gezet wordt.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

Señor Sjon schreef:Toch vraag ik me altijd af waarom het "vroegâh" wel in de auto pastte. Dat hele gezinnen naar Spanje of Frankrijk op vakantie gingen.
Mijn vrouw is vroeger met haar ouders en zusje en broertje met een Renault 4 compleet met veel te zware vouwwagen naar Zuid-Frankrijk geweest (meerdere keren).
Ik moet wel zeggen dat ze af en toe nog steeds last heeft van haar beenspieren als ze lang in een verkrampte houding zit :? maar voor de rest ging het prima.

De laatste keer vliegen (2 jaar terug) hadden we een Polo als huurauto en hier gingen uiteindelijk 2 volwassenen, 1 meisje van bijna 2, 2 grote Samsonite koffers, 2 rugzakken en een wandelwagen in (toegegeven, de hoedenplank lag voor de voeten van mijn dochter) zonder de achterbank te moeten gebruiken. Heeft me een half uurtje gekost en ik denk dat alles inmiddels 10 keer in de kofferbak heeft gelegen, maar het zat erin!
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Señor Sjon schreef:Toch vraag ik me altijd af waarom het "vroegâh" wel in de auto pastte. Dat hele gezinnen naar Spanje of Frankrijk op vakantie gingen.
Als ik even wat persoonlijke historie erbij pak:
- Vroegâh ging je niet "zomaar" op vakantie (geld, tijd). Ik ging voor 't eerst toen ik bijna 3 was en mijn broer ruim 5, dus nog maar 1 buggietje nodig, geen bedjes, geen luiers etc. Paar korte broeken en klaar :wink:
- Vroegâh werden auto's anders ontworpen. Mensen waren kleiner en de interieurruimtes waren dus kleiner, met relatief meer bagageruimte. Voorbeeld: mijn GSA (4m19, 440 liter bagageruim) had zeker zo'n grote bak als de Xantia berline van mijn pa (4m50 lang). Een C4 (ook 4m20) heeft nog maar 350 liter :cry: Maar in de GSA pas ik (1m89) niet met kinderstoelen achter me, en in de C4 wel :?
- En ook andere auto's van vroegâh (C-kadett om maar een standaard hollands voorbeeld te pakken) hadden een relatief grote bak.
- En inderdaad, tijden veranderen. Vroegâh waren de kinderstoelen er niet (boven de 3 of 4 jaar?), nu zijn het pantsers. Vroegâh had je niet van de handige 3-wiel-wandelwagens die je nog zo op kan klappen dat ze in een kofferbak passen (alleen groooote kinderwagen, of kleine buggy), neem je ze ook niet mee.

Over het huren van kinderbedjes: was ik dit jaar ook van plan, maar dit bungalowpark bleek ruim de Prenatal-aanschafprijs als huur voor 2 weken te vragen :shock: Zelfde voor de kinderstoel. Dus maar zelf de klapbedjes en -stoel meenemen. Als ik alleen een Punto had gehad, was de keuze wel anders geweest, dan koop je die ruimte af. Maar de XM lag nu dus gewoon tjokvol, ook daar 30min bezig geweest uiteindelijk. Toen lag alles wel onder de hoedenplank netjes.
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
joedelta

Bericht door joedelta »

Vroeger hadden veel auto's een in verhouding te grote kofferbak (wat betreft verkeersveiligheid).
Ik ken ook legio verhalen wat dat betreft.

De Kadett B en Kadett C bijvoorbeeld hadden een grote kofferbak, maar als je die bak echt volgooide, dan was de auto vaak onhandelbaar.
Mijn opa had een Kadett B en hij heeft dus meegemaakt dat die Slopel heuvelaf aan de voorkant gewoon los kwam...nee, dat is lekker.

Zelf hebben wij thuis ook een Citroën Visa gehad en vreemd genoeg kregen we daar alles in van ons drieën, alleen kwam hij dus haast geen heuvel meer op....in Duitsland op vakantie moesten we soms terug naar zijn 2 om nog 50 vol te houden op een weg waar je 90 mocht....vreselijk.... :?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

joedelta schreef:
Zelf hebben wij thuis ook een Citroën Visa gehad en vreemd genoeg kregen we daar alles in van ons drieën, alleen kwam hij dus haast geen heuvel meer op....in Duitsland op vakantie moesten we soms terug naar zijn 2 om nog 50 vol te houden op een weg waar je 90 mocht....vreselijk.... :?
Lijkt me verschrikkelijk Joe, ik heb besloten om volgend jaar ook maar eens zo'n kist op het dak te gaan gooien.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:
joedelta schreef:
Zelf hebben wij thuis ook een Citroën Visa gehad en vreemd genoeg kregen we daar alles in van ons drieën, alleen kwam hij dus haast geen heuvel meer op....in Duitsland op vakantie moesten we soms terug naar zijn 2 om nog 50 vol te houden op een weg waar je 90 mocht....vreselijk.... :?
Lijkt me verschrikkelijk Joe, ik heb besloten om volgend jaar ook maar eens zo'n kist op het dak te gaan gooien.
Is gewoon handig en hoeft niet eens lelijk te staan.
Ik kan je ook zeggen dat ik (buiten wat extra windgeruis) helemaal niets merkte aan de GP wat betreft weggedrag met die box op het dak.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

joedelta schreef:
tonyvandenbroek schreef:
joedelta schreef:
Zelf hebben wij thuis ook een Citroën Visa gehad en vreemd genoeg kregen we daar alles in van ons drieën, alleen kwam hij dus haast geen heuvel meer op....in Duitsland op vakantie moesten we soms terug naar zijn 2 om nog 50 vol te houden op een weg waar je 90 mocht....vreselijk.... :?
Lijkt me verschrikkelijk Joe, ik heb besloten om volgend jaar ook maar eens zo'n kist op het dak te gaan gooien.
Is gewoon handig en hoeft niet eens lelijk te staan.
Ik kan je ook zeggen dat ik (buiten wat extra windgeruis) helemaal niets merkte aan de GP wat betreft weggedrag met die box op het dak.

Van windgeruis zal ik niet veel merken. Ik zet het interscope wel wat harder. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
hlk
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: za feb 10, 2007 20:03
Locatie: spijkenisse

Bericht door hlk »

wij zijn bij fiat de beer geweest op zaterdag voor die dakdragers ,volgens de verkoper komt ie op de rond 150 euro.

hoe kan dat dan ??ik ga voor de zekerheid nog ff naar fivan maassluis.
Afbeelding


mio 1.4 grande punto edizione prima-bleu&me
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hlk schreef:wij zijn bij fiat de beer geweest op zaterdag voor die dakdragers ,volgens de verkoper komt ie op de rond 150 euro.

hoe kan dat dan ??ik ga voor de zekerheid nog ff naar fivan maassluis.

Ik kan me niet voorstellen dat ze ergens anders 150 euro kosten. Ik heb ze dus voor ong. 87,50 euro incl BTW. Het is alleen een heel gepuzzel op die dingen de eerste keer in elkander te zetten.

Je dealer moet nog maar eens goed kijken..ze zijn echt niet duurder, zeker geen 150 euro :shock:
Afbeelding
Jan H
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: za sep 30, 2006 22:56
Locatie: Exloo

Bericht door Jan H »

Wie heeft er dakdragers voor een 5 deurs GP en wil er vanaf?????
Ik wil ze graag overnemen.
joedelta

Bericht door joedelta »

Jan H schreef:Wie heeft er dakdragers voor een 5 deurs GP en wil er vanaf?????
Ik wil ze graag overnemen.
Ik heb ze wel, maar wil er niet van af, maar dat was de vraag niet....sorry :wink:

TIP: Jan, plaats even een oproep op het topic "marktplein"!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Jan H schreef:Wie heeft er dakdragers voor een 5 deurs GP en wil er vanaf?????
Ik wil ze graag overnemen.
Zoek eens op marktplaats.nl
Daar heb ik er laatst ook zien staan.
Afbeelding
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

deze week worden hier ook zo van die handvaten en bak besteld voor m'n gp :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bor de Wolf
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 12:43
Locatie: Volgens mijn navigatie hier!

Bericht door Bor de Wolf »

Niet gevonden of misschien er overheen gelezen, maar ik zit ook te denken om zo'n hutkoffer aan te schaffen, maar ik zit met een glazen dak omdat ik een schuif/kanteldak heb.

Vandaar wat vragen:
Rusten de poten van de dakdrager ook op het echte dak :?:
Of alleen op zeg maar de zijkant en de rubbers die van voor naar achter lopen :?:
Een wolf verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
Plaats reactie