Gekraak achter??

Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Gekraak achter??

Bericht door Leon »

Het knipperen van je richtingaanwijzers/achterlichten is nu redelijk algemeen bij de nieuwere modellen auto's, dus niet alleen bij Peugeot.
ABS merk je meestal aan je rempedaal dat hij terug wilt schieten als het ware, het pedaal probeert je voet weer terug omhoog te drukken, maar omdat je voet erop hebt staan krijg je al gauw een klapperend effect.
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Gekraak achter??

Bericht door skippy47 »

hoi ik had wat gekraak achter als ik schuin over een drempel ging maar nu heb ik duck tape om de slot beugels gedaan van de achter deuren en nu is het weg ~~ dus als iemand dit ook heb probeer dit dan bij mijn lukt het wel -]
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
lenni1402
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jul 04, 2009 15:19

Re: Gekraak achter??

Bericht door lenni1402 »

Kijk voor de grap eens naar je achterlicht. Gaat het glas van de achterklep niet tegen de achterlicht aan? Die van mij piepte ook wanneer je over klinkerweggetjes reed of als je over een drempel heen ging.

Bleek het glas tegen de achterlichtunit aan de liggen. Bij drempels en klinkerweggetjes tordeert de auto en dit geeft dus een piepend geluid in de auto (behoorlijk hard)
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Gekraak achter??

Bericht door Mike »

skippy47 schreef:duck tape om de slot beugels gedaan van de achter deuren en nu is het weg ~~ dus als iemand dit ook heb probeer dit dan bij mijn lukt het wel -]
Mijn dealer heeft dit bij mijn GP als tijdelijke oplossing ook gedaan, al het gekraak gelijk weg.
Bij de 3 drs GP komt het vaker voor omdat deze deuren groter en zwaarder zijn dan de deuren bij de 5 drs GP.

Ze hebben al meerdere keren contact gehad met Fiat over hoe het op te lossen.
Ze hebben verschillende pogingen gedaan om het zonder Duck Tape kraakvrij te krijgen.
Afstellen deuren, nieuwe slot beugels etc etc...
Maar tot nu toe nog geen goede oplossing (afstellen van de deuren werkt maar tijdelijk)
Beste oplossing lijkt mij (en mijn Dealer) om andere slot beugels te plaatsen (met plastic om de beugels).

Nu speelt dit al heel erg lang, en ik denk niet dat ze met een Modificatie zullen komen.
Mijn eerste GP uit januari 2007 had hetzelfde probleem.
Hopelijk komt er een keer een Universele beugel die het probleem wel oplost.

ik wacht nog steeds :lol:
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Gekraak achter??

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik wacht met je mee.
Ook bij mij is het gekraak weer terug gekomen. GP van 2006 (3 deurs)
Inderdaad waar dat als je een drie deurs hebt, dit sneller voorkomt. Deuren zijn een stuk groter, dus zwaarder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Re: Gekraak achter??

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Ik had ook gekraak achter (5 deurs) dit werd veroorzaakt door het portierslot/beugel. Als je aan de bovenkant van de raamstijl drukt (deur beweegt dan iets) hoorde je het bij het slot kraken. Heb het met vet ingesmeerd, met siliconenpray gespoten, dit hielp maar een paar dagen. Toen de beugel losgeschroefd en iets naar boven verplaatst, hij is nu al twee weken kraakvrij. :P
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
belgil
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 8:28

Re: Gekraak achter??

Bericht door belgil »

van deuren gekraak heb ik geen last, maar er is wel gekraak aan de achter rechter zijde, is de rubber aan de torsiebaar, had ik bij mijn doblo ook en nu weer bij de punto, telkens ik een iets hogere verkeerstafel op moet of een korte verkeersdrempel kraakt het licht, nu ik weet wat het is deerd het niet neemt niks af aan rijconfort hoor, en het kraakt niet de ganse rit ook niet af en toe maar. Aan de doblo hebben ze deze na 110 oookm vervangen, en toen was het voorbij , denkelijk zitten er op de originele andere rubbers, vroeger kon je ze ook appart kopen nu is het gelijk de ganse baar ook al is er verder niets aan, was wel een hele klus om te vervangen.
belgil
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 8:28

Re: Gekraak achter??

Bericht door belgil »

torsibaar is in nederland stabilisator stang of zo iets
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Gekraak achter??

Bericht door tonyvandenbroek »

belgil schreef:torsibaar is in nederland stabilisator stang of zo iets

Jip, Stabilisator stang. Is bij mij links-voor een keertje vervangen onder garantie. Wat een genot is het dan, geen gekraak meer.
Afbeelding
brepoels
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 21, 2009 16:54

Re: Gekraak achter??

Bericht door brepoels »

Ik heb bij mij in de garage wekelijks wagens die kraken. bij de grande punto is het meestal de ophanging en ik gebruik geen siliconen spray. ik vet deze in met roulementenvet. het duurd idd ongeveer een half uurtje om de twee schokdempers los te maken en deze in te vetten.
daarnaast zit er ook een gekraak bij 70% van de gp in de deuren. dit kan men idd oplossen door met tape de deurgrendels in te tapen.

mvg
Vroemvroem
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 27, 2009 19:23
Locatie: Helmond

Re: Gekraak achter??

Bericht door Vroemvroem »

Mijn GP (1 jaar oud) is gisteren voor gekraak naar de garage geweest. Ze hebben de slotvangers gesmeerd (onder garantie) en het heeft geholpen. Hij kraakte links- en rechtsachter bij torderen van de carosserie, over schuine hobbels/drempels rijden dus. Ben erg blij met de teruggekeerde stilte... Greetz.


Helaas zal het maar voor korte tijd zijn. Ook ik heb er steeds last van.
Simpel op te lossen door een beetje duck-tap om de slot-vanger te draaien, en het blijft voorgoed weg :roll:
Beetje raar op een nieuwe wagen, maar het helpt wel. Na diverse pogingen van de deuren afstellen, smeren e.d. heb ik ook de duck-tape versie gedaan. Tot op heden....perfect :mrgreen:
Plaats reactie