Wat hebben jullie bij de dealer kunnen regelen ?

Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

hannes schreef:
Karstieman schreef:@Walpunto: had je niets in te ruilen dat je zo veel korting hebt kunnen afdingen ? Of kan je gewoon goed onderhandelen :D ?
als je geen inruiler hebt dan krijg je een X aantal % korting.
aangezien Karstieman een sport heeft kan dat wel kloppen met die 1250 euro.
en die wax beurt, tja, dat is nogal een bedrag wat ze daar voor tellen.
is natuurlijk wel mooi meegenomen :wink:
had ook geen inruil, maar kreeg helemaal nie zoveel korting :evil: :evil: :evil:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
Nick25
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: di mar 28, 2006 11:36

Bericht door Nick25 »

Ik heb een zeer goede inruil prijs gekregen voor mijn oude punto. Kreeg 2000 euro meer dan bij bv de citroën dealer..... Nu is het uiteraard logisch dat ik meer kreeg bij de fiat, aangezien ik ook een Fiat inruilde, maar 2000 euro vind ik toch wel een heel groot verschil :shock:

Tevens heb ik de 17" lichtmetalen velgen kado gekregen + veiligheidsbouten. => Heb dus mijn best gedaan bij het afdingen :wink:
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

hannes schreef:
jakkes heb je een Gp'tje dat stinkt :?
dat hebben alle JTD-rijders ook :wink:
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

Het valt mij precies op dat ik wel heel goede voorwaarden heb gekregen. Ik kreeg 1750 euro korting, een mattenset en 10 liter diesel. Komt er nog is bovenop dat de Lancia Y 1.1 Elefantino Blu (marktwaarde tussen 1000 en 1500 euro) ook nog eens 1500 euro inruilwaarde kreeg. Nochtans had die een kapotte versnellingsbak.

Over het algemeen zeer tevreden van service: Buga Westerlo België
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

miechiwi schreef:Het valt mij precies op dat ik wel heel goede voorwaarden heb gekregen. Ik kreeg 1750 euro korting, een mattenset en 10 liter diesel. Komt er nog is bovenop dat de Lancia Y 1.1 Elefantino Blu (marktwaarde tussen 1000 en 1500 euro) ook nog eens 1500 euro inruilwaarde kreeg. Nochtans had die een kapotte versnellingsbak.

Over het algemeen zeer tevreden van service: Buga Westerlo België
miechiwi moeten jullie ook afleveringskosten betalen in Belgie :?:
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

hannes schreef:
miechiwi schreef:Het valt mij precies op dat ik wel heel goede voorwaarden heb gekregen. Ik kreeg 1750 euro korting, een mattenset en 10 liter diesel. Komt er nog is bovenop dat de Lancia Y 1.1 Elefantino Blu (marktwaarde tussen 1000 en 1500 euro) ook nog eens 1500 euro inruilwaarde kreeg. Nochtans had die een kapotte versnellingsbak.

Over het algemeen zeer tevreden van service: Buga Westerlo België
miechiwi moeten jullie ook afleveringskosten betalen in Belgie :?:
Geen idee. Ik denk het niet, ik heb niks zien staan op mijn factuur en de garage heeft mij daar niets van verteld. Ik weet het niet.
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
joedelta

Bericht door joedelta »

miechiwi schreef:
hannes schreef:
miechiwi schreef:Het valt mij precies op dat ik wel heel goede voorwaarden heb gekregen. Ik kreeg 1750 euro korting, een mattenset en 10 liter diesel. Komt er nog is bovenop dat de Lancia Y 1.1 Elefantino Blu (marktwaarde tussen 1000 en 1500 euro) ook nog eens 1500 euro inruilwaarde kreeg. Nochtans had die een kapotte versnellingsbak.

Over het algemeen zeer tevreden van service: Buga Westerlo België
miechiwi moeten jullie ook afleveringskosten betalen in Belgie :?:
Geen idee. Ik denk het niet, ik heb niks zien staan op mijn factuur en de garage heeft mij daar niets van verteld. Ik weet het niet.
Het lijkt me sterk als dat niet zo is, maar het kan natuurlijk op een andere manier in de totaalprijs verwerkt zijn.
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

miechiwi schreef:
hannes schreef:
miechiwi schreef:Het valt mij precies op dat ik wel heel goede voorwaarden heb gekregen. Ik kreeg 1750 euro korting, een mattenset en 10 liter diesel. Komt er nog is bovenop dat de Lancia Y 1.1 Elefantino Blu (marktwaarde tussen 1000 en 1500 euro) ook nog eens 1500 euro inruilwaarde kreeg. Nochtans had die een kapotte versnellingsbak.

Over het algemeen zeer tevreden van service: Buga Westerlo België
miechiwi moeten jullie ook afleveringskosten betalen in Belgie :?:
Geen idee. Ik denk het niet, ik heb niks zien staan op mijn factuur en de garage heeft mij daar niets van verteld. Ik weet het niet.
in Belgie moeten we dat niet betalen :wink:
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Afleverkosten zijn deels gebaseerd op een lokaal gebruik, maar eigenlijk is het niet meer dan een boekhoudkundig verhaal: zet de dealer zijn kosten voor het rijklaar maken en montage van niet-af-fabriek opties wel of niet op een aparte grootboekrekening.
In Nederland is dat gewoon en zelfs verplicht, en ben maar blij, want daardoor word dat deel van de prijs lager belast door de overheid. Als de afleverkosten in de catalogusprijs zat, betaalde je er meer belasting over (BPM).
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

die bpm hebben wij ook niet in belgie, en dacht dat het klaar maken van de wagen voor de garage zelf was
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

bartike schreef:die bpm hebben wij ook niet in belgie, en dacht dat het klaar maken van de wagen voor de garage zelf was
Direct of indirect betaald de klant het natuurlijk. Op de auto zit een marge en daar zitten de kosten dan in....kan linksom of rechtsom.

Nee, jullie hebben geen BPM. De apart gespecificeerde afleverkosten zorgen in Nederland voor een klein doekje voor het bloeden wat dat betreft.
Gebruikersavatar
unga
Senior Stato
Berichten: 552
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 8:22
Locatie: Purmerend

Bericht door unga »

inruilprijs voor de punto bij aanschaf mitsubishi colt was 6000 euro
inruilprijs voor de punto bij aanschaf GP is 7950 euro

metallic lak voor rekening dealer, luxe kentekenplaten (opgelegde letters) voor rekening dealer, mattenset etc zit in de afleverkosten
GP 1.2 8v sportsound crossover black
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

unga schreef:inruilprijs voor de punto bij aanschaf mitsubishi colt was 6000 euro
inruilprijs voor de punto bij aanschaf GP is 7950 euro

metallic lak voor rekening dealer, luxe kentekenplaten (opgelegde letters) voor rekening dealer, mattenset etc zit in de afleverkosten
das een flink verschil unga.
ervan uitgaand dat de aanschafprijs van de GP wel in de buurt lagen van de colt.
en de metalliclak is ook nog eens een besparing van bijna 500 euro.
Gebruikersavatar
unga
Senior Stato
Berichten: 552
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 8:22
Locatie: Purmerend

Bericht door unga »

prijs van de mits was zelfs nog iets hoger omdat het een heartbeat versie betrof.....toen ik reageerde dat die 6000 wel erg laag was, die mits dealer maakt deel uit van hetzelfde concern, Falco autobedrijven Purmerend, ja maar wij verkopen mitsubishi en geen fiat...denk dat mijn jarenlange relatie met de dealer mij het voordeeltje opleverde, dit is dus de 4e punto die ik bij hun aanschaf
zwarte mk1 ,zwarte mk2,gele mk2b, en nu dus de zwarte GP
metallic lak 450 kentekenplaaten 35 dus een direct voordeel van 485 euro
GP 1.2 8v sportsound crossover black
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Bericht door tantepoes »

Kreeg 2000 euro meer dan bij bv de citroën dealer..... Nu is het uiteraard logisch dat ik meer kreeg bij de fiat, aangezien ik ook een Fiat inruilde, maar 2000 euro vind ik toch wel een heel groot verschil :shock:
Op zich is dat wel raar, omdat Citroën op dit moment marktaandeel aan het kopen is dmv hoge inruilondersteuning

Gelukkig hebben ze Dennis van der Ven eruit geflikkerd!
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Plaats reactie