Dakdragers

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Dragers raken het DAK niet eens aan.
Afbeelding
Ik hoop dat je het op de foto kunt zien.
De dragers worden gemonteerd via het schroef gat in de portier, en steunen tot aan de strip op het dak.
Afbeelding
Ze vallen als het waren in de uitsparing van die kunstof strip.
Verder raken ze het dak nergens.
Bij de drie-deurs plaats je de achter-houders bij het driehoekje bij je achterruit.
Afbeelding

Dus volgens mij moet het passen met die orginele dragers van Fiat. Ze kosten 89 euro bij de dealer, maar misschien staan er wel ergens een setje op marktplaats o.i.d. Of je dak dan nog open kan, betwijfel ik. Maar de dragers zullen wel passen
Afbeelding
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

Bor de Wolf schreef:Niet gevonden of misschien er overheen gelezen, maar ik zit ook te denken om zo'n hutkoffer aan te schaffen, maar ik zit met een glazen dak omdat ik een schuif/kanteldak heb.

Vandaar wat vragen:
Rusten de poten van de dakdrager ook op het echte dak :?:
Of alleen op zeg maar de zijkant en de rubbers die van voor naar achter lopen :?:
er zitten speciale stukjes bij voor de dakdragers te monteren op wagens met opendak. dan staan ze iets hoger van het dak af zodat het nog open kan. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bor de Wolf
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 12:43
Locatie: Volgens mijn navigatie hier!

Bericht door Bor de Wolf »

Super! Heren, bedankt voor de info 8)
Een wolf verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ga ze er morgen op monteren.
als je voor de auto staat waar komt dan ADX en ASX ( degene met dakdragers weten wat ik bedoel :wink: ) :roll:
had het ergens opgeschreven vorig jaar maar kan het blaadje nergens meer vinden :oops:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:ga ze er morgen op monteren.
als je voor de auto staat waar komt dan ADX en ASX ( degene met dakdragers weten wat ik bedoel :wink: ) :roll:
had het ergens opgeschreven vorig jaar maar kan het blaadje nergens meer vinden :oops:
Het is me toch wat als je het blaadje kwijt bent. Ik meen dat ASX aan de rechterzijde moet..
S van RECHTS
D van LINKS

Maar het kan ook andersom zijn. Kom je vlug genoeg achter als het erop zit. Dan zit het een beetje....zeg maar....RAAR !
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

S is van sinistra en betekent: links
D is van destra en zoals je al verwacht....
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Dus zoals ik al zei, het kan ook andersom zijn. :roll:
Gio..bedankt voor de uitleg van de S en D.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

idd Gio, bedankt, hoef ik niet te zitten klungelen :wink:
anders had ik naar Tony moeten rijden omdat ze zo raar op het dak stonden :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Bericht door Bennie »

Ook ik stond te klungelen met links en rechts. Enneuh, ik heb de zekering eruit getrokken van de skydome. Simpelweg om het volgende:

Als ik het dak open zou doen, dan komt deze toch echt tegen de drager aan. Maar het is alleen maar voor naar de bestemming toe en weer terug. Alhoewel ik deze week er toch al de hele week mee gereden heb.

Merk overigens geen fluit toon. Daar heb ik Tony een keer overgehoord.

Maar heeft iemand hier wel ervaring dat het skydome nog open kan met de dragers er bovenop?
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:
hannes schreef:ga ze er morgen op monteren.
als je voor de auto staat waar komt dan ADX en ASX ( degene met dakdragers weten wat ik bedoel :wink: ) :roll:
had het ergens opgeschreven vorig jaar maar kan het blaadje nergens meer vinden :oops:
Het is me toch wat als je het blaadje kwijt bent. Ik meen dat ASX aan de rechterzijde moet..
S van RECHTS
D van LINKS


Maar het kan ook andersom zijn. Kom je vlug genoeg achter als het erop zit. Dan zit het een beetje....zeg maar....RAAR !
van voren gezien is dit toch juist tony :wink:
S komt rechts en D komt links
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Bericht door Bennie »

hannes schreef:
tonyvandenbroek schreef:
hannes schreef:ga ze er morgen op monteren.
als je voor de auto staat waar komt dan ADX en ASX ( degene met dakdragers weten wat ik bedoel :wink: ) :roll:
had het ergens opgeschreven vorig jaar maar kan het blaadje nergens meer vinden :oops:
Het is me toch wat als je het blaadje kwijt bent. Ik meen dat ASX aan de rechterzijde moet..
S van RECHTS
D van LINKS


Maar het kan ook andersom zijn. Kom je vlug genoeg achter als het erop zit. Dan zit het een beetje....zeg maar....RAAR !
Links is de bestuurderskant. Je moet het zien van achter je stuur zeg maar. Succes!

van voren gezien is dit toch juist tony :wink:
S komt rechts en D komt links
Gebruikersavatar
j0rrit
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 14:48
Locatie: Almere

Re: Dakdragers

Bericht door j0rrit »

Als fanatiek windsurfer ben ik op zoek naar dakdragers. Via Google kwam ik hier op het forum en zodoende hier mijn eerste berichtje. ;) Als leaseauto rij ik een Grande Punto 3 deurs waarvoor ik dus dakdragers zoek.

Uit de foto's in dit topic maak ik een beetje op dat de dragers iedere keer op de auto geschroefd moeten worden? Klopt dit? Want dan moet ik vele tientallen keren per jaar de dragers erop en eraf schroeven. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling? :shock: Is er een alternatief?

En is er ergens een site waar deze dragers online te bestellen zijn, of ben ik aangewezen op mijn dealer?

Alvast bedankt! :)
Grande Punto GP 1.4 8V
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Dakdragers

Bericht door Douwe »

j0rrit schreef:Als fanatiek windsurfer ben ik op zoek naar dakdragers. Via Google kwam ik hier op het forum en zodoende hier mijn eerste berichtje. ;) Als leaseauto rij ik een Grande Punto 3 deurs waarvoor ik dus dakdragers zoek.

Uit de foto's in dit topic maak ik een beetje op dat de dragers iedere keer op de auto geschroefd moeten worden? Klopt dit? Want dan moet ik vele tientallen keren per jaar de dragers erop en eraf schroeven. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling? :shock: Is er een alternatief?

En is er ergens een site waar deze dragers online te bestellen zijn, of ben ik aangewezen op mijn dealer?

Alvast bedankt! :)
Goed dat je de GPC gevonden hebt, wordt je misschien naast fanatiek windsurfer ook fantiek GPC er :)

Alleen bij de beide voorportieren moet je even een boutje erin draaien, de rest is allemaal klemwerk. Maar het is uiteraard wel even een klusje om ze op en af het dak te halen.
Maar dat is het opzich bij elke auto wel en ik denk dat het bij een GP niet meer werk is. En bovendien oefening baart kunst dus het zal ook steeds makkelijker en sneller gaan.

Je kan de dragers op de fiat site zien http://www.fiatservice.nl/hl/ en daar staan ook surfplankdragers bij!
Voor aanschaf ben je dus aangewezen op de dealer als je orgineel wilt.
Als ik jou was zou ik op marktplaats kijken, scheelt je toch weer.

Er staat me iets bij dat de drager fabriek failliet is maar dat weet ik niet zeker.(dus dan lukt nieuw niet meer)

Succes ermee!
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
j0rrit
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 14:48
Locatie: Almere

Re: Dakdragers

Bericht door j0rrit »

Bedankt voor de snelle reactie. :) Het is zeker een handig forum.

Op marktplaats staat er ééntje voor €75,-. Het verschil met nieuw is minimaal zag ik, dan de keuze is snel gemaakt. ;)

Moet dan maar wat handigheid gaan ontwikkelen om de dragers te monteren. 8)
Grande Punto GP 1.4 8V
Gebruikersavatar
j0rrit
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 14:48
Locatie: Almere

Re: Dakdragers

Bericht door j0rrit »

Nog even gauw een vraag over de dakdragers, heb nog steeds geen set gekocht helaas.

Bestaat er een verschil tussen dakdragers voor de 3 deurs en de 5 deurs? Of zijn de dragers universeel en passen ze op beide typen auto's?
Grande Punto GP 1.4 8V
Plaats reactie