Odelot schreef:Haha, inderdaad. Als die speciale luchtfilters heb je weinig/niets aan. Alleen wat meer herrie, en een hoop geld kwijt. Staat ook op de site van Savali.
lawaai krijg je van een open lucht filter, de Pipercross Viper is een gesloten systeem. En ze hebben wel degelijk nut mits ze goed geplaatst worden en er een goede koude lucht toevoer is. Vandaar dat ik erg benieuwd was naar de manier van monteren van Savali.
Op het forum kwam ik deze foto tegen van een Pipercross dooor SaVaLi geplaatst:
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Ik vind het een rare plek. zo zuigt het filter alleen maar warme lucht aan. Tenzij ze ook wat aan de aanvoer hebben gedaan.. (bijvoorbeeld stukje buis die de lucht onder de bumper/motor weg haalt)
. Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
Jarre schreef:Volledig nutteloos. Volgens mij pk verlies door de warme lucht.
Dat hoor je inderdaad meer. Ik had ook gekeken naar een complete kit van K&N (57i), dan moet je de inlaat ook verleggen naar direct onder de voorbumper. Wellicht een crosspost, maar om die reden snapte ik de 57S luchtfilterkast, K&N 57S-3300 ook niet. Zie dit topic. Dat is dan toch alleen een leuk uitziend inlegfilter?
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Wow wat een verschil.... zaterdag bij Ronald geweest, eerst een goede uitleg gehad van wat hij gaat veranderen en hoe hij daar achter is gekomen om datgene aan te passen.
Ik heb de auto wel ff op de testbank gehad.
vooraf 84 pk daarna 102 pk.
Jeetje wat kan dat een verschil maken, alsof je in een andere auto rijdt. Heerlijk, rotondes waar ik eerst moest terugschakelen van 3 naar 2 kan ik nu gewoon in in z'n 3 blijven rijden.
Bij de testrit merkte ik het verschil direct al bij de eerst meters.
Voor mensen die twijfelen: ik zeg doen!!
Ik ben aan het twijfelen om een luchtfilter te plaatsen een inleg filter of een kelk?? Ik ben zelfs aan het nadenken om het te chippen voor de volle 8 pk ik weet niet waarom maar ben het aan het overwegen
provsen schreef:Ik ben zelfs aan het nadenken om het te chippen voor de volle 8 pk ik weet niet waarom maar ben het aan het overwegen
Ik ken het, was zaterdag in houten en ook even een praatje met Ronald gemaakt. Hij geeft aan dat er hij nu een aantal 8v's heeft gedaan en dat er nog niemand terug is geweest omdat ze het tegen vonden vallen. Het is geen wereld van verschil maar het is wel goed merkbaar.
RARARA schreef:Ik zit alleen nog te twijfelen of ik wacht totdat de fabrieksgarantie verlopen is van mijn twinair of dat ik het nu al laat doen...
Ik heb het na een paar maanden al laten doen en heb daar nog geen seconden spijt van gehad. Garantie blijft gewoon behouden als je het bij SAVALI laat doen. Bij Squadra of een andere tuner weet ik het niet.