Wat hebben jullie bij de dealer kunnen regelen ?

diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik heb op mijn Dynamic 1.4 16v zonder inruil Euro500,- korting gekregen en de MP3 optie ook gratis. Dus in totaal Euro600,- korting. :D Ik heb dus een korting van 6% gekregen en volgens de ANWB is een korting tussen 3%-8% (op de netto catalogusprijs)een goede korting.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Bericht door rush079 »

Voor mijn inruiler (peugeot 206 xs 2002 1.48v, lederen bekleding en climate controle, lm velgen, 73000 km) meer dan de ANWB inruilwaarde gekregen. Op de nieuwe auto een korting gekregen van € 960,00. Vond ik geen slechte deal :D
Om tot dit resultaat te komen wel bij verschillende dealers geshopt. Ook bij Peugeot en een beetje tegen elkaar uitgespeeld. Bad boy!
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Bericht door tantepoes »

rush079 schreef:Ook bij Peugeot en een beetje tegen elkaar uitgespeeld. Bad boy!
En daar is niks mis mee!
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vierhout
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 18:55
Locatie: VIERHOUTEN

afleveringskosten.

Bericht door Vierhout »

Bij mijn weten zitten er in de afleveringskosten geen brandstof of mattenset. In ieder geval bij mij niet!
Ik heb 500,00 euro voor afleveringskosten betaald en 120,00 euro voor
de mattenset en een volle tank benzine moeten betalen.
Niet berekend lakstift, luxe kentekenplaten, lampenset en wielslotboutenset.
Ben benieuwd wat er bij anderen in het afleverpakket zit. :roll:
Gebruikersavatar
Dorisje
Junior Stato
Berichten: 289
Lid geworden op: do jun 22, 2006 7:31

Bericht door Dorisje »

Dat je daarmee akkoord bent gegaan Vierhout... De dealer heeft bij jou niks van zijn marge hoeven toegeven. Of was je inruilprijs erg hoog? :lol: Afleverkosten heb ik niet betaald. Bij het begin dat ik bij de dealer binnenwam heb ik meteen aangegeven dat ik dat soort kosten niet betaal aangezien ze ver buiten proporties zijn en dat een volle tank niet meer dan normaal is. Mattenset is geen optie naar mijn mening, dit hoort in een auto te zitten. Daarnaast nog wielboutsloten gekregen en de trekhaak voor 350 euro i.p.v. 650 euro. Overigens geen auto ingeruild.
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

Ja, onderhandelen is de Key to succes !!

1500 € overname
1500 € korting
-250 € bijkomende korting
mattenset
1 ste onderhoud gratis
schaalmodel

ben ik tevreden mee
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Jan H
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: za sep 30, 2006 22:56
Locatie: Exloo

Bericht door Jan H »

Mijn ervaring;

Ik heb er als eerste bij iedere dealer geen geheim van gemaakt dat ik een prijskoper ben, de goedkoopste mag hem leveren dus in mijn geval was de inruilwaarde van mijn huidige auto van belang.
Ik weet niet of je al hebt besteld maar momenteel zitten een aantal dealers met het probleem dat targets niet zijn gehaald. D.w.z. de winst is even minder belangrijk daan verkoopcijfers (ik ruik een dealerbonus).
Verder hebben ze ook een target voor uitgestelde betalingen, dit kost ze 200 euro (is dus uit te onderhandelen) maar ook hier geldt dat ze die een x aantal moeten aansmeren per jaar. Dus nu is het tijd om te onderhandelen. Let wel op de levertijd zodat je over twee jaar in januari geen auto hebt die volgens de dealer drie jaar oud is. Ik krijg zelf mijn GP over drie weken en dat kan nog net (leasemaatschappijen leveren ook uiterlijk tot 15 november auto's uit).
Wordt het later dan moet je even beoordelen of de inruil van je eigen auto in januari opweegt tegen de extra inruil nu. Ga er wel van uit dat ze nu alles uit de kast halen om hun target te halen en dat die druk in januari weg is.
Een belangrijke regel bij onderhandelen is dat je altijd moet onderhandelen met wat voor jou van weinig waarde is en voor de ander veel en andersom (bijv een set matten van laten we zeggen 200 euro zijn voor jou wel van waarde maar voor de dealer niet vanwege de lage inkoopprijs). Een uitegstelde betaling kan bijv. voor jou van veel waarde zijn maar kost de dealer weer bijna niets. Ik hoop dat je er iets aan hebt maar volgens mij vertel ik niets nieuws. Veel succes met onderhandelen!
Jan H
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: za sep 30, 2006 22:56
Locatie: Exloo

Bericht door Jan H »

Oh ja,

Nog wat anders; de dealer krijgt een extra bonus (lees korting voor jou) als ze een ander merk van de weg afhalen....

Succes!
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Jan H schreef:Oh ja,

Nog wat anders; de dealer krijgt een extra bonus (lees korting voor jou) als ze een ander merk van de weg afhalen....

Succes!
Serieus? Nooit geweten, grappig :P
Gebruikersavatar
Dorisje
Junior Stato
Berichten: 289
Lid geworden op: do jun 22, 2006 7:31

Bericht door Dorisje »

Ja dat laatste wist ik ook nog niet: leuk :) :twisted:
Herbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:31
Locatie: Druten

Bericht door Herbie »

Karstieman schreef:7 a 8% is niet verkeerd ! Als ik dat eraf krijg, dan ben ik super blij !! :D

Ik denk dat ik binnenkort mijn GP ga bestellen, en deze antwoorden geven in ieder geval een goed beeld over wat er mogelijk is (qua korting) !
Wat ik begrepen heb is het zowieso gunstig als je GEEN inruil hebt, dus dat voordeel heb ik al...

korting die gegeven wordt gaat van de netto cat.prijs dus de prijs voor de btw en bpm, een punto sport kost ongeveer 11990 netto.
Dit betaald de dealer minus zijn korting aan fiat. de rest gaat linea recta naar de staatskas
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Goose schreef:Ja, onderhandelen is de Key to succes !!

1500 € overname
1500 € korting
-250 € bijkomende korting
mattenset
1 ste onderhoud gratis
schaalmodel

ben ik tevreden mee
hmmm de volgende keer ook maar in belgie gaan kopen :wink:

wat is die overname goose?
staat dat voor: vorige auto ingeruild?
wat was het er voor één, merk-bouwjaar :roll:
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Bericht door Mike »

Ik heb een oude auto, inruilwaarde was bij verschillende dealers 500,- tot 650,- euro.
ik mocht blij zijn dat ze hem van me afnamen (werd me verteld).... dit was dus geen optie.
bij een andere dealer te horen gekregen: Als een fiat dealer een ander merk auto van de weg haalt krijgen ze extra geld van Fiat nederland.
Dus ik verteld dat ik een oude auto heb, maar hem niet in wilde ruilen.

Dit was geen probleem.
Als ik een kopie van kenteken deel 1 + kentekenbewijs zou geven kreeg ik alsnog 1000,- euro korting op mijn nieuwe auto. en krijgen hun dus extra geld. Ik mocht mijn oude auto dus gewoon houden, en die kan ik nu alsnog zelf verkopen.

(even in het kort, snel getypt want zit op me werk :wink: )
Ysco165
Membre D'Oro
Berichten: 1001
Lid geworden op: za okt 21, 2006 17:01
Locatie: begint met een D...

Bericht door Ysco165 »

Mijn ervaring,binnen 10 min was ik de eigenaar van een nieuwe Grande,
ik heb mijn oude punto ingeruild,en met het dreigen dat ik een toyota
yaris zou kopen, kreeg ik 2000 euro korting+nieuwe matten+nfs pendalen
+1volle tank en een bos bloemen.(maar dat mag ook wel want dit is mijn 9e nieuwe fiat bij deze dealer).
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Ysco165 schreef:en met het dreigen dat ik een toyota
yaris zou kopen
Aarrggghhhhh, dan zou ik je ook inderdaad meer korting geven, al was het maar om geen extra toyota yaris op de weg te zien verschijnen (dit is niet beledigend bedoeld richting de mensen die in een toyota yaris rijden)
Plaats reactie