Pagina 5 van 5

Re: schokken en bokken

Geplaatst: di dec 18, 2012 19:31
door alfawiel
58000 lijkt me erg vroeg voor een EGR probleem.

Re: schokken en bokken

Geplaatst: di dec 18, 2012 19:33
door Deantjuh
Volgens mij is dit gewoon telage toeren? Mijn auto houdt ook egt niet van 70 in de 5,, en al helemaal niet als deze aan het regeneren is.. want 50 in de 4 vind de blok ook niet fijn ;)

Re: schokken en bokken

Geplaatst: di dec 18, 2012 21:38
door greymouse
Hier nauwelijks nog schokken . :D 70 in 5 , 50 in 4 , zelfs 50 in 5 wanneer je niet gelijk diep trapt ook geen probleem , hoewel in 4 hij toch lekkerder loopt bij circa 1500 touren.
Dit is allemaal veel soepeler nadat hij getuned is , kan vanaf circa 1200 touren al gas geven zonder dat hij schokt :D . Ging voorheen niet . Inderdaad voor zo`n klien blokje opmerkelijk .Of hierbij ook eits verstelt is aan de EGR klep weet ik niet .

Re: schokken en bokken

Geplaatst: wo dec 19, 2012 18:52
door AndreS
Bij mij (GP Actual 85, 40.000 km, niet gechipt) )schokt-ie helemaal niet, maar onder de 1500 toeren geef ik niet teveel gas. Heeft geen zin want het vermogen komt er pas bij 1500 toeren in. Optrekken tussen 1500 en 2000/2500 toeren, of doorhalen als het sneller moet. De 'opschakelindicator' geeft meestal iets eerder het opschakelteken.
Groeten,
André

Re: schokken en bokken

Geplaatst: do dec 20, 2012 20:43
door Dinkel
Ik hou de lichtmetalen diesel bij opwarmen tussen de 1500 en 2000. Daaronder is niet fijn. Bij lekker doorrijden schakel ik op bij 2500 en als ik echt zin heb bij 3000/3500.

Voor een gunstig verbruik hoef je de motor niet te sparen: de motor niet onder de 2000 toeren laten komen levert bij mij nog steeds 1 op 22 op.

Viva la diesel!

Bij 60-70 hou ik 4 aan. Daarboven schakel ik op naar 5. Bij accelereren schakel ik einde 3 bij 80, einde 4 bij 120 etc.

Lekker blokje. Ik vervang elke 20.000 kms de oliefilters: dat scheelt in schokkerig zijn!