aftermarket radio - blue&me mic gebruiken

Plaats reactie
ngh92
Berichten: 1
Lid geworden op: ma feb 04, 2013 14:19

aftermarket radio - blue&me mic gebruiken

Bericht door ngh92 »

Hallo allemaal,

Een tijdje graven op het forum, verschillende threads lezen en google een paar keer lief aankijken heeft mij helaas het antwoord nog niet kunnen geven.

Ik heb een grande punto uit 2006 (2007 model met elektronische climate control) en een standaard blaupunkt radio. Deze radio heeft, helaas, niet de mogelijkheid er een jack 3.5mm kabeltje aan te sluiten. Dit is dan ook de reden dat ik mijn eigen aftermarket radio er in ga bouwen.

Nu vroeg ik mij alleen af of het mogelijk is om de microfoon die al ingebouwd is te gaan gebruiken. Het lijkt me wel, maar ik zou niet weten waar ik moet zoeken naar de controller van de B&M module. Iemand die mij uitsluitsel kan geven over de (on)mogelijkheden??

Ik beschik over een kenwood radio met een 2.5mm mic ingang.

Alvast bedankt!
Bakker
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 15, 2012 15:24

Re: aftermarket radio - blue&me mic gebruiken

Bericht door Bakker »

Het is mogelijk om alles te blijven gebruiken. In je dashboard kastje zit een computer met daarin Bluetooth.. Uit je radio trek je nu 3 stekkers. 1 daarvan is een gele met 3 draden dat is de linker/ rechter en min draad van je speakers. De geluid uitgang van deze computer. Als je deze aansluit op de aux van in je radio werkt alles weer.
Enige wat je moet doen is handmatig je radio op aux zetten als je wilt bellen.
punto2008
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: ma mar 30, 2015 19:27

Re: aftermarket radio - blue&me mic gebruiken

Bericht door punto2008 »

Maar hoe zit het als je de mic van de GP op je aftermarket hu wil aansluiten? Dus zonder tussenkomst blue & me.
Grande Punto 1.4 16v Racing
5 deurs zwart
Plaats reactie