radio met dvd voor punto evo

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Jarre »

Ik gebruikte gps icm muziek via bluetooth. Werkt feilloos :)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door MrNillsons »

Bluetooth gaat goed inderdaad. Maar zodra ik via USB of SD wil beluisteren dan heb je even geduld nodig.
Overigens zit er nu al maanden een cd in de cd-speler. Deze krijg ik er niet uit. Lijkt wel of het mechanisme 'm niet meer wil uitspugen. Ik heb al met een mes en plakband zitten klooien maar tot op heden, helaas. Hij zit mij ook niet echt in de weg eigenlijk. Ik heb slechts een twintig-tal cd's en de meest recente daarvan is inmiddels ook alweer tien jaar oud. Ik luister voornamelijk radio dus het is prima zo.
Thomasvdv
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 31, 2014 22:06

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Thomasvdv »

Ik gebruik deze radio geruime tijd met plezier.
Heb alleen één probleempje. Ik heb een achteruitrijcamera geinstalleerd, deze krijgt de voeding van de achteruitrijverlichting.
Nu lees ik hier dat hij automatisch zou moeten schakelen naar de camera zodra hij in de achteruit wordt gezet, dit gebeurd bij mij niet.
Zodra ik hem in de achteruit zet, moet ik handmatig in menu de camera selecteren, de camera werkt dus wel.
Is hier een instelling fout, of heb ik de camera fout aan gesloten?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Jarre »

als ik me goed herinner zit er bij de instelling een button om de camera automatisch te laten inschakelen van zodra je de achteruitversnelling ingaat (en dan ook op spiegelen zetten)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door MrNillsons »

Je hebt hiervoor een aparte videokabel met signaal voor nodig.
Uit de videokabel (die je vanuit de achterbak heb doorgetrokken naar voren) moet een apart signaal-kabeltje komen (zo'n simpel stroomdraadje). Die verbind je, naast de video tulp, met de radio zodat de radio een signaal krijgt dat hij automatisch naar de achteruitrijcamera switcht.
Er zit als het goed is een bruin kabeltje achterin de radio. Deze heet iets van 'rear' of 'reverse'.
Op de foto noemen ze het trigger line.
Afbeelding
Voor draadloze verbindingen geldt hetzelfde. Daar heb ik geen plaatje van.
Het koste mij ook veel tijd om dit uit te vinden. Maar het kwartje viel uiteindelijk. Andere kabel besteld (kost 5 euro ofzo uit china) en dan werkt het allemaal. Nadeel: je moet de kabel opnieuw trekken...

Succes
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Jarre »

ik ging ervanuit dat dit er wel aanhing :mrgreen: :lol:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door MrNillsons »

ik ook...maar dat was bij mij niet het geval. Kost een zaterdag denken/zoeken en pielen maar dan heb je ook wat :)
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Jarre »

maar je ziet toch duidelijk of je het al dan niet aan je camera hebt gehangen? :lol:
denk dat dat de eerste kabel was die ik aansloot, om de camera te testen
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door MrNillsons »

Ik had geen beschrijving bij de radio dus moest het allemaal zelf uitvinden en constateren. Daarnaast zat er geen extra draadje aan mijn videokabel dus het was ook geen situatie van 'waar moet dit draadje dan naartoe'. Het was een beetje trial and error. Maar nu werkt het allemaal feilloos :)

Kennelijk lopen meer mensen tegen hetzelfde probleem aan.
Thomasvdv
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 31, 2014 22:06

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Thomasvdv »

Bedankt voor jullie reactie's!
Bij mijn radio en camera zaten ook geen beschrijving bij, dit was dus ook een hoop uitzoek werk.
Heb inmiddels de juiste kabel besteld, kijken of deze wel werkt.
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door gogo »

knipperend km teller is opgelost, er zat een verkeerde canbus bij, die is omgeruild nu voor een andere, en alles werkt perfect

:-]
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
Plaats reactie