Abarth met Alfa Romeo in zee; doek valt voor Abarth Punto
Geplaatst: do sep 26, 2013 18:17
De toekomstige modellen van Abarth zijn niet langer alleen op Fiat-producten gebaseerd. ”We kijken naar uitbreiding van het programma binnen de Fiat Group, inclusief Alfa Romeo", zegt Marco Giulio Magnanini, General Manager van Abarth, in een interview met Autovisie.
"We kijken naar een breder modellengamma waarbij we ook producten van andere merken uit de Group in het vizier hebben." Dat zijn dan Alfa Romeo en Lancia. Concurreert een Punto niet met een MiTo? "Volgend jaar stoppen we met de Punto. We kijken hoe we een opvolger zullen brengen. Een Abarth MiTo in plaats van een Punto is niet uitgesloten. Alle Abarths moeten voldoen aan het DNA van sportiviteit en topprestaties. Er zijn geen uitzonderingen." Een 500L ligt niet in lijn der verwachting, ondanks dat Marco aangeeft dat de nieuwe 500-telgen nieuwe perspectieven bieden. De topman duidt namelijk op de Abarth 500X. Past een sportwagen a la Alfa 4C bij Abarth? "Zeker wel, maar niet op dit moment. Wellicht in de toekomst".
Het succes van Abarth ligt momenteel bij de 500. "Zo’n 80% van de verkoop komt op conto van de 500, de resterende 20% van de Punto. In de afgelopen vijf jaar hebben we het verkoopnetwerk en productgamma neergezet, waarmee we zijn uitgegroeid tot een wereldwijd opererend merk. Zo’n 70% van onze verkopen heeft buiten Italië plaats, en ja, dat percentage ligt veel hoger dan alle andere merken binnen de Fiat Group." De belangrijkste exportmarkten zijn Duitsland, Groot-Brittannië en Japan.
Bron: Autovisie
"We kijken naar een breder modellengamma waarbij we ook producten van andere merken uit de Group in het vizier hebben." Dat zijn dan Alfa Romeo en Lancia. Concurreert een Punto niet met een MiTo? "Volgend jaar stoppen we met de Punto. We kijken hoe we een opvolger zullen brengen. Een Abarth MiTo in plaats van een Punto is niet uitgesloten. Alle Abarths moeten voldoen aan het DNA van sportiviteit en topprestaties. Er zijn geen uitzonderingen." Een 500L ligt niet in lijn der verwachting, ondanks dat Marco aangeeft dat de nieuwe 500-telgen nieuwe perspectieven bieden. De topman duidt namelijk op de Abarth 500X. Past een sportwagen a la Alfa 4C bij Abarth? "Zeker wel, maar niet op dit moment. Wellicht in de toekomst".
Het succes van Abarth ligt momenteel bij de 500. "Zo’n 80% van de verkoop komt op conto van de 500, de resterende 20% van de Punto. In de afgelopen vijf jaar hebben we het verkoopnetwerk en productgamma neergezet, waarmee we zijn uitgegroeid tot een wereldwijd opererend merk. Zo’n 70% van onze verkopen heeft buiten Italië plaats, en ja, dat percentage ligt veel hoger dan alle andere merken binnen de Fiat Group." De belangrijkste exportmarkten zijn Duitsland, Groot-Brittannië en Japan.
Bron: Autovisie