Winterbanden inclusief velg

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
Plaats reactie
Xclu
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di aug 06, 2013 12:20

Winterbanden inclusief velg

Bericht door Xclu »

Na enkele maanden afwezig te zijn geweest ben ik weer terug.
De zomer is inmiddels voorbij en de sneeuw komt dichterbij dus ben ik op zoek naar winterbanden inclusief een fatsoenlijke velg. Nu is dit nog altijd mijn eerste eigen auto (Punto 2012) dus vraag ik mij af waar ik op moet letten. Zo zie ik natuurlijk ontzettend veel sites waar ze winterbanden aanbieden maar is er ook nog altijd de mogelijkheid om naar de dealer te gaan.

Mijn vraag is dus wat volgens jullie betaalbare maar toch goede opties zijn. Zo zette de Toyota dealer bij mijn Aygo (lease auto) de winterband altijd over de originele velg, maar ik heb geen idee of dit bij Fiat ook gebruikelijk is.

Bij voorbaat dank!
donkervoort
Berichten: 9
Lid geworden op: zo apr 07, 2013 11:03

Re: Winterbanden inclusief velg

Bericht door donkervoort »

Je kunt via internet stalen velgen met winterbanden kopen, dat is mij goed bevallen. Kun je zelf je band nog uitzoeken ook, bijvoorbeeld een stille, eentje met een lange levensduur of een zuinige band; wat je zelf het belangrijkste vindt. De juiste velg vindt je door (Grande) Punto in te vullen en die dan te combineren met de band na keuze. Daar overheen komt dan nog een bedrag voor omleggen, balanceren en verzending. De dealer heeft vaak een set-aanbieding, dus als de gecombineerde band en de prijs je bevalt kun je dat ook overwegen natuurlijk.
RARARA
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jan 10, 2014 17:34
Locatie: Zuid-Holland

Re: Winterbanden inclusief velg

Bericht door RARARA »

Even inhaken op deze thread..

Fiat zelf geeft aan dat er enkel sneeuwkettingen te monteren zijn op 15" velgen :idea:

Nu rij ik eigenlijk altijd op minimaal 16" wintervelgen (ook in de winter moet de auto er nog wel een beetje decent uitzien :p )

Waarom zou je daar geen sneeuwkettingen op kunnen/mogen monteren ?
De wielomtrek blijft toch (redelijk) gelijk als op 15" :?:
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Winterbanden inclusief velg

Bericht door Odelot »

Waarschijnlijk omdat de kettingen dan het één en ander gaan raken.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
bowied
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 14, 2014 22:58
Locatie: Tilburg

Re: Winterbanden inclusief velg

Bericht door bowied »

Mijn advies als velgen/banden verkoper is setje 15 inch stalen velgen, weinig tot geen onderhoud en goedkoop om te vervangen indien kapot. Bij voorkeur een stalen velg met de volgende maat 6.0J x 15 4x100 ET43, dit ligt het dichtste bij het origineel.
-Punto Evo 1.3 M-Jet, Acid Jazz Blue, 17" Mirabeau, Continental, Plastdip-
Plaats reactie