Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Fevo11 »

Odelot schreef:
Fevo11 schreef:Evo loopt niks achter tegenover de polo en ibiza en materiaal gebruik is zelfs beter dan bij ibiza.
Alleen de polo is wat beter voorzien van "duurdere" materialen.

Waar kraakt je evo dan?

Ik moet elke dag ongeveer 1km binnendoor op hele slechte klinkerwegen, maar betrap eigenlijl nooit in kraakje.
Heel af en toe bij een diepere put hoor ik iets bij de radio.. Maar verder echt helemaal niks.

Heb dan ook niks in de deuren of andere vakjes liggen.
Tegenover de polo en ibiza misschien niet. Wel tegenover veel andere merken, en het model is ook al 3 jaar langer op de markt dan de polo.

Als ik over klinkers rijdt rammelt er wat in de wielophanging linksvoor. Ook linksachter hoor ik zo nu en dan bonken. Kofferklep kraakte ook, maar dat hebben ze kunnen verhelpen. Bij de deuren hoor ik zo nu en dan ook wat. Moet er maar mee proberen te leven. Heb wel overal spullen liggen, maar als die weg zijn kraakt het nog, dus daar ligt het ook niet aan.

Als ik precies wist waar het zou kraken was het niet zo'n probleem want dan liet ik het gelijk verhelpen. Kan er namelijk slecht tegen :mrgreen:
Dan heb ik denk een hoop geluk.
Toen ik proefrit maakte gingen ik expres over slechte wegen rijden.
Ik kan er ook echt niet tegen, vaak doe ik me muziek uit en probeer ik een kraakje te ontdekken.
Maar hoor echt eigenlijk niks.
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door blackEVO85 »

PuntoSporting schreef:Het ontwerp is tijdloos en nog steeds mooi.
+1
Ook hier geen last van rammeltjes en kraakjes. Ik ben blij dat ik elke ochtend in de EVO mag stappen in plaats van in een ecomotive of slowmotion VAG auto.
Gebruikersavatar
R_Donselaar
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 11:21
Contacteer:

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door R_Donselaar »

Is die 100pk nou hetzelfde wat je met tuning by Savali kan bereiken of is de TwinAir ook technisch aangepast?
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Robse »

Gezien mijn onderschrift zou je denken dat ik weer aan een nieuwe fiat toe ben. 2006,2009,2011. En dat zijn alleen de nieuw gekochte GP's. Momenteel dus de Evo multijet diesel met 70.000 op de teller. Nu de APK volgende week voor de deur staat ontkom ik er niet aan even een bakkie te doen met de dealer. Altijd leuk. Maar toch overweeg ik om naar iets anders uit te kijken. Maar wat? Als het al een Punto wordt, hoelang zal deze nog aktueel blijven? En ga ik weer voor een diesel? Straks ligt hier ook voor het eerst de wegenbelasting op de mat.
De garantie heb ik al een keer verlengd met een jaar dus die eindigt ook volgende week.
Wat voor kosten kan ik straks van een 3 jaar oude evo verwachten, buiten de normale slijtage/onderhoud?
Punto Pop, Street of lounge. Benzine of diesel. Wit, zwart of toch weer een blauwe. Twinair zie ik niet zitten.....
Keuzes, keuzes, keuzes gek wordt je ervan. :roll:
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Fevo11 »

Ik zou nog jaartje wachten op de eventuele 'opvolger' van de punto.

Ik zou niet snel een nieuwe kopen met het model dat je al heb.
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Odelot »

Ik wacht ook op de opvolger van de punto. Mocht dat niets zijn dan kan ik altijd nog snel dit model nemen wat je dan waarschijnlijk nog goedkoper kunt krijgen. Sowieso een diesel overigens.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door BramvE »

Nog een artikel over dit onderwerp: http://www.groen7.nl/fiat-punto-goedkoo ... ce=twitter" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Robse2
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 14:05

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Robse2 »

Allereerst ben ik dezelfde Robse als eerdere berichten op dit forum. Door wijziging email en niet meer wetende wat mijn wachtwoord was. Maar ff opnieuw aangemeld. Nu dus Robse2 ~]

Ik kon niet wachten op een nieuw model Punto, als deze er al zou komen. In maart dit jaar een offerte laten maken voor een witte 3 deurs Lounge diesel. Op zich een prima prijs kunnen ontvangen maar heb het toen niet aangedurfd. Vandaag maar weer eens langs de dealer. Ben je 6 maanden verder, meer km's en ik wil een Punto 2015. Dan wordt het opeens hele andere koek. Begrijpelijk maar toch ff slikken.
Voordeel is wel dat de multi-jet in lounge uitvoering nu standaard parkeersensoren, hillholder, getinte zijruiten en achterruit, dimmende binnen spiegel, bandenspanning sensoren etc heeft. En persoonlijk vind ik de Punto mooier dan de Evo. Gewoon zwart interieur geen gekleurd dashboard, gave stoelbekleding en geen chroom (Opel) strip op de grill.
Ben er dus uit gekomen en moet nu nog even wachten tot januari 2015. :lol:
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)een Prog. Black EVO ('11) een witte Punto ('15).
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Odelot »

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Nu met die nieuwe bijtellingsplannen van dit kabinet helemaal. Je hebt nu een full options lounge uitvoering voor onder de 20.000 euro. Met echt alle opties die er zijn.
Dat is toch wel erg aantrekkelijk. Voor dat geld heb je dit niet bij de concurrentie. De opvolger van de punto komt pas in 2016 las ik weer. Dat is dus te laat.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Robse2
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 14:05

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Robse2 »

Nu heb ik niets met bijtelling te maken, koop de auto privé. Maar als ik nu nog een jaartje wacht dan wordt het financiële gat alleen maar groter. :shock:
En ik wil toch proberen om nieuw te blijven rijden.
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)een Prog. Black EVO ('11) een witte Punto ('15).
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Jan_Kol »

Hum, heeft de huidige nieuwe Punto schijfremmen achter? N.a.v. dit bericht heb ik de configurator eens gestart en zie – als ik kies voor een reservewiel – dit plaatje:

Afbeelding.

Mooi hoor van zo'n reservewiel: een zwevende auto en nooit meer slippen plus een (heel) laag verbruik want geen rolweerstand....

Jan
Robse2
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 14:05

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door Robse2 »

Haha dit heb ik ook gehad met de configurator :D
Maar de multi- jet heeft achter trommelremmen.
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)een Prog. Black EVO ('11) een witte Punto ('15).
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Fiat Punto duizenden euro's goedkoper

Bericht door zwabbers »

Mooi hoor van zo'n reservewiel: een zwevende auto en nooit meer slippen plus een (heel) laag verbruik want geen rolweerstand....

Jan[/quote]

Het betref hier het model voor de nieuwe Back to the Future 4.
Plaats reactie