Fout melding (rem licht defect)

Plaats reactie
Vico
Berichten: 7
Lid geworden op: za feb 01, 2014 14:26

Fout melding (rem licht defect)

Bericht door Vico »

Hallo allemaal, ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een Fiat Punto 1.4 uit 2007.
Verder geen ervaring gehad maar bevalt me tot nu toe prima en ben er zeer tevreden mee..
Ik kreeg van de week een fout melding dat m'n rem licht defect is, het lampje werkt nog alleen als ik m'n rem pedaal in druk volgt er verder geen reactie bij het linker achterlicht, heb gekeken of ik de unit eraf kan halen door middel van de 2 schroeven waar ie mee vast zit, maar krijg de unit dan niet los. Kan iemand mij enige uitleg geven hoe ik dit kan oplossen?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fout melding (rem licht defect)

Bericht door Odelot »

Watvoor gp heb je? Een tjet, of een gewone? Achterlicht moet er gewoon afgaan als je die 2 schroeven losdraait. Als het eraf is kun je bij de defecte fitting.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Fout melding (rem licht defect)

Bericht door Anyways »

kan zijn dat de unit vastgekit zit. Dit heb ik zelf ook gedaan om lekkage op te lossen.. Dus misschien met iets meer kracht proberen. Als je de unit aan onder en bovenzijde vast hebt kan er weinig kapot gaan lijkt mij.
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Vico
Berichten: 7
Lid geworden op: za feb 01, 2014 14:26

Re: Fout melding (rem licht defect)

Bericht door Vico »

Ik heb een gewone GP volgens mij geen t-jet, maar ik ga het vanavond is proberen of het lukt met iets meer kracht. Ik geef vanavond een update. Bedankt alvast voor de hulp. .)
Vico
Berichten: 7
Lid geworden op: za feb 01, 2014 14:26

Re: Fout melding (rem licht defect)

Bericht door Vico »

Heb zojuist de unit eruit gehaald, het lampje is gewoon nog heel en werkt ook, alleen als ik mn rem pedaal in druk wordt ie niet feller.. kan het dan toch zijn dat het lampje defect is?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Fout melding (rem licht defect)

Bericht door Jarre »

probeer anders eerst eens met het lampje van de andere unit
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Fout melding (rem licht defect)

Bericht door Jan_Kol »

Vico schreef:Heb zojuist de unit eruit gehaald, het lampje is gewoon nog heel en werkt ook, alleen als ik mn rem pedaal in druk wordt ie niet feller.. kan het dan toch zijn dat het lampje defect is?
Dan zal de gloeidraad voor het remlicht (21W) defect zijn en de achterlichtgloeidraad (5W) niet. Daardoor zie je bij drukken op het rempedaal dat het remlichtgloeidraadje defect is: er komt geen feller licht te voorschijn. Kijk maar even in de gebruiksaanwijzing van de auto op pag. 167, daar zie je dat het een lampje is met 2 gloeidraden (en aan het lampje zelf kun je het ook zien... ). Let wel op, dat als je het vervangt je het er op de juiste manier inzet anders brandt het remlicht als achterlicht en het achterlicht als remlicht; overigens ben je best sterk als je het zo kunt plaatsen maar ik zie het vaak genoeg...

Jan
Vico
Berichten: 7
Lid geworden op: za feb 01, 2014 14:26

Re: Fout melding (rem licht defect)

Bericht door Vico »

Jan_Kol schreef:
Vico schreef:Heb zojuist de unit eruit gehaald, het lampje is gewoon nog heel en werkt ook, alleen als ik mn rem pedaal in druk wordt ie niet feller.. kan het dan toch zijn dat het lampje defect is?
Dan zal de gloeidraad voor het remlicht (21W) defect zijn en de achterlichtgloeidraad (5W) niet. Daardoor zie je bij drukken op het rempedaal dat het remlichtgloeidraadje defect is: er komt geen feller licht te voorschijn. Kijk maar even in de gebruiksaanwijzing van de auto op pag. 167, daar zie je dat het een lampje is met 2 gloeidraden (en aan het lampje zelf kun je het ook zien... ). Let wel op, dat als je het vervangt je het er op de juiste manier inzet anders brandt het remlicht als achterlicht en het achterlicht als remlicht; overigens ben je best sterk als je het zo kunt plaatsen maar ik zie het vaak genoeg...

Jan

Jan bedankt, dit was inderdaad het probleem.

Gr. Vico
Plaats reactie