Wat is blijven hangen:
- Pirelli P Zero Nero > Plakt het meest aan de weg, maar zal iedere ~20.000km een nieuw setje vereisen.
- Dunlop Sport Maxx > Doet het goed, maar hoe veel km een setje mee gaat is niet voorbij gekomen.
.. Andere banden komen zelden voor en zijn dus ook niet blijven hangen.
Zelf rijd ik momenteel op Maxxis Victra Sport Zero One. Zover mijn bandenervaring gaat, vind ik het een mooie middenweg tussen grip en slijtage. Grip laat bij sportief rijgedrag soms steekjes liggen, maar daar staat tegenover dat de band zeker wel 40.000km mee gaat.
Zodra mijn huidige set banden op zijn, wil ik graag iets nieuws proberen. Ik kwam al snel uit bij P Zero Nero's, maar die laat ik mooi achterwege aangezien ik niet van plan ben iedere 20.000km een nieuwe set aan te schaffen. Waar ik weinig over hoor en daarom eigenlijk wil testen zijn banden van Toyo Tires. Na uitgebreid onderzoek kwamen er drie banden van Toyo aan het licht:
- Proxes CF2 > C rolweerstand / B grip bij natte omstandigheden / naar zegge lange levensduur
- Proxes T1 Sport plus > E rolweerstand / A grip bij natte omstandigheden
- Proxes T1-R > F rolweerstand / C-E grip bij natte omstandigheden
Ik ben benieuwd wie er nog meer ervaring heeft met Toyo en mij kan helpen een besluit te maken. Het is voor mij belangrijk dat de banden niet te snel slijten. Ze mogen gerust 40.000km mee kunnen gaan (ik onderhoud ze sowieso). Een lage rolweerstand zie ik alleen maar het positieve van in. De TwinAir is een érg leuk motortje, maar het verbruik varieert heel erg. Van overdreven zuinig cruisen tot een echte alcoholist bij sportief rijgedrag. Hecht ik waarde aan grip.. Tuurlijk, maar het is niet prioriteit nummer één. Ik rij soms sportief, maar ik zoek zelden de grens op.