Pagina 1 van 2

Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr mei 09, 2014 15:23
door hbassen
http://www.autoblog.nl/nieuws/fiat-punt ... post-67076" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 22 jaar trouwe dienst gaat de Punto met pensioen. Zijn opvolger zal in de Poolse Fiat 500-fabriek het levenslicht zien.

De Fiat Punto zal vanaf 2016 waarschijnlijk als Fiat 500 Plus door het leven gaan. De Plus moet het gat opvullen tussen de kleine driedeurs 500 en de grote 500L. Fiat wil 180.000 500 Plus-sen per jaar gaan bouwen.

De geboorteplaats van de huidige Punto ligt in Italië. Maar deze fabriek in Melfi moet ruimte maken voor de komende Jeep Renegade en de Fiat 500X, Fiat’s nieuwe compacte SUV’s.

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr mei 09, 2014 16:09
door elboero
Da's weinig goed nieuws, als je de 'gelekte' foto bekijkt. Lijkt wel een Peugeot. :?

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr mei 09, 2014 16:35
door Anyways
wordt er niet mooier op :shock:

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: za mei 10, 2014 13:03
door Jan_Kol
In dit artikel (Engels) wordt opgemerkt dat de Ford Fiesta in het segment waarin de GP ook opereert wel meer exemplaren verkoopt en dat de GP daalt. Nu kan ik die die auto's vergelijken want, zoals ik al eens mededeelde, kocht ik mijn GP van een Ford dealer. Toen ik stuurhuisproblemen had kreeg ik een leenauto mee, ja een Ford Fiesta dus. En ik moet zeggen die beviel uitstekend. Het enige echte voordeel van de GP is dat de instap/zit hoger is en dat kan ik erg waarderen. De Fiesta was wel een stuk stiller en vooral een stuk zuiniger (ca. 20%!!) dan de GP en dat zijn zaken die niet te versmaden zijn. Oké ik ben inmiddels GP fan en denk dat er nog wel een paar volgen, maar de Ford Fiesta als alternatief zal ik niet vergeten....


Jan

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr jul 04, 2014 10:23
door EvoDaan
Via een Engels platform kwam ik bij een India's/ Indiaans/ Indinees platform uit waar foto's waren geplaatst van toch weer een gefacelifte Punto. Grootste afwijking hierbij is de neus (welke helaas op de foto's niet goed zichtbaar is). Het schijnt in India deze maand gepresenteerd te worden. Of dit model Europa gaat halen is natuurlijk nog maar de vraag...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr jul 04, 2014 10:32
door Sjoerd H.
Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr jul 04, 2014 16:57
door tonyvandenbroek
4cm :shock: wat dacht je van een halve meter bijna... -]

Maar ik moet er nog aan wennen. Geloof trouwens niet dat deze versie naar NL komt.

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr jul 04, 2014 18:14
door eBoonstra
Jezus. Houd dat tuigding daar maar :shock:

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr jul 04, 2014 19:42
door RaydeJee
Voorlopig staat de oude vertrouwde GP daar nog op de website. :D
http://www.fiat-india.com/2013/punto/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr jul 04, 2014 19:58
door Odelot
Ik vind deze echt niet mooi! Had er meer van verwacht. Niet de moeite waard dit. Gewoon een sleutelgat in de kofferklep...

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: vr jul 04, 2014 20:00
door RaydeJee
En die antenne voorop het dak is om te gillen. Dat vind ik altijd zo lelijk, Ford heeft dat ook met veel modellen.

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: za jul 05, 2014 8:55
door petje
Ik vind als je een nieuwe auto ontwikkeld moet je een fris nieuw model introduceren.
Geen model wat er nu op lijkt, maar een moderne auto neerzetten op de markt waar we als fiat liefhebbers jaren mee voor uit kunnen.maar dan wel de naam punto houden.

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: za jul 05, 2014 12:09
door RaydeJee
Ja het is wel tijd voor echt iets nieuws.

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: za jul 05, 2014 14:00
door Jan_Kol
Sjoerd H. schreef:Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
Tsja, dan heb je waarschijnlijk zelden met die geweldige "verkeersdrempels" te maken, want dan piep je direct anders.

Ik herinner mij van jaren geleden dat ik op een weg reed met een eindeloos aantal van die schokbreker-vernielers. Ik "nam" ze met een km of 30, maar die verlaagde Audi achter mij kroop er over om dan uiteraard bij de volgende weer aan mijn trekhaak te hangen (nou ja, ik had geen trekhaak op die auto maar het verduidelijkt wel wat). En dat is dan weer een gevolg van een verlaagde auto.

Hier ter plaatse zijn er ook een aantal van slechte makelij en die neem je echt met een slakkengangetje. Als mijn GP verlaagd zou zijn zou ik op enkele punten moeten omrijden om geen schade op te lopen door die krengen. Dus verlagen: stoer maar niet altijd even praktisch. Ik heb dat ervaren met de Daihatsu, die wel een trekhaak had en bij standaard-vering en standaard-trekhaak bleef die soms ook op die dingen hangen als ik er te snel afreed. Toen moest ik vaak aan gememoreerde Audi denken..... Met de GP is dat gelukkig niet het geval al houd ik er nog steeds door de, in loop der jaren, opgebouwde ervaring rekening mee (ook met het oog op de levensduur van de schokdempers).

Jan

Re: Van Punto naar 500+

Geplaatst: za jul 05, 2014 14:51
door Sjoerd H.
Jan_Kol schreef:
Sjoerd H. schreef:Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
Tsja, dan heb je waarschijnlijk zelden met die geweldige "verkeersdrempels" te maken, want dan piep je direct anders.

Ik herinner mij van jaren geleden dat ik op een weg reed met een eindeloos aantal van die schokbreker-vernielers. Ik "nam" ze met een km of 30, maar die verlaagde Audi achter mij kroop er over om dan uiteraard bij de volgende weer aan mijn trekhaak te hangen (nou ja, ik had geen trekhaak op die auto maar het verduidelijkt wel wat). En dat is dan weer een gevolg van een verlaagde auto.

Hier ter plaatse zijn er ook een aantal van slechte makelij en die neem je echt met een slakkengangetje. Als mijn GP verlaagd zou zijn zou ik op enkele punten moeten omrijden om geen schade op te lopen door die krengen. Dus verlagen: stoer maar niet altijd even praktisch. Ik heb dat ervaren met de Daihatsu, die wel een trekhaak had en bij standaard-vering en standaard-trekhaak bleef die soms ook op die dingen hangen als ik er te snel afreed. Toen moest ik vaak aan gememoreerde Audi denken..... Met de GP is dat gelukkig niet het geval al houd ik er nog steeds door de, in loop der jaren, opgebouwde ervaring rekening mee (ook met het oog op de levensduur van de schokdempers).

Jan
Ik begrijp je verhaal en omlaag is niet altijd even praktisch,
Maar 4CM geeft optisch al heel veel terwijl het niet altijd onmogelijk wordt drempels te nemen! :)