Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door MrNillsons »

Ik sinds twee weken de trotse eigenaar van een zwarte Punto evo 1.3 Racing 5d uit okt 2011.
Het achteruit inparkeren is nog wat lastig. Vooral mijn vriendin rijdt in de auto en heeft alle spiegels op haar positie afgesteld. Daar wil ik niet aan klooien dus ik heb van het weekend een Navigatiesysteem besteld met een draadloze achteruitrijcamera.
Het gaat om dit systeem.
http://www.phonocar.it/en/media-station ... VM095.html (via een Italiaanse aanbieder op eBay die er een in voorraad had)

Daarnaast een draadloze achteruitrijcamera die kan worden bevestigd in de kentekenplaatverlichting. Zo hoef ik in ieder geval geen kabels te trekken langs de rechterflank. Ik weet niet of 'ie past maar we zullen zien. Met een Dremel in de buurt past (bijna) alles.
http://www.aliexpress.com/item/Wireless ... 21979.html

Ik was 'te lui' om de bestaande kentekenplaatverlichting te demonteren en op te meten. Daarvoor moest de kentekenplaatbevestiging er ook af en had geen schroevendraaier bij dus puur op de gok maar besteld.

Persoonlijk ben ik benieuwd of er al gebruikers zijn van het navigatiesysteem en eventueel ook in combinatie met de achteruitrijcamera.
Ik las dat er nogal wisselende berichten waren over de navigatie maar ik ben een grote NO als het gaat om DomDom. Bovendien is zo'n flink scherm in de middenconsole wel stoer als je het mij vraagt.

Ik ben benieuwd. Ik verwacht dat de boel over 1,5/2 weken binnenkomt en zal dan foto's plaatsen

Weet iemand overigens of er nog een loze 12v kabel ligt achter de radio of dat ik die zelf moet trekken vanuit de zekeringenkast. Dit ivm de ontvanger van de draadloze achteruitrijcamera.

groet,
MrNillsons
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door Thegroov »

Er loopt vlak langs de kentekenplaatverlichtingdraden ook een draad voor je achteruitrijverlichting. Daar kan je de camera beter op aansluiten.
Zelf heb ik een achteruitkijkspiegel met ingebouwd beeldscherm dat het beeld van de achteruitrijcamera laat zien, precies als ik de auto in zijn achteruit zet.
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door MrNillsons »

Thanks voor je reactie Frank.

Ik ben nog op zoek naar een elektrisch schema. Schijnt nogal lastig te zijn om dit te vinden. Iemand een idee?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door Thegroov »

Als je de achterklep open maakt en dan het stukje plastic verwijderd, rondom waar het slot in haakt, dan zie je een kabelboompje. De dikste kabel, ik geloof dat ie geel is, is die van de achteruitrijlamp. Je kan er een speld in prikken en dan even meten met een universeelmeter of er 12v op staat als je hem in zijn achteruit zet (met je contactsleutel omgedraaid).
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door MrNillsons »

Dat moet lukken. Nogmaals bedankt.

Ik ben best een gadget en automatisering 'freak' dus dit soort dingen interesseren me mateloos. Nu wachten op de spulletjes. Zal volgende week pas binnen komen vrees ik.

Ik zal mijn ervaringen posten.
MmarkM
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: do jun 30, 2011 21:01

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door MmarkM »

Ben erg benieuwd!
Afbeelding
Cees63
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: do mei 22, 2014 21:52
Locatie: Hoofdstad van de Ronde Venen

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door Cees63 »

Thegroov schreef:Er loopt vlak langs de kentekenplaatverlichtingdraden ook een draad voor je achteruitrijverlichting. Daar kan je de camera beter op aansluiten.
Zelf heb ik een achteruitkijkspiegel met ingebouwd beeldscherm dat het beeld van de achteruitrijcamera laat zien, precies als ik de auto in zijn achteruit zet.
Welke achteruitkijkspiegel met ingebouwd beeldscherm heb je hiervoor gebruikt?
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16V 85 Dynamic 5-D 2011 kleur wit
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door MrNillsons »

Cees63
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: do mei 22, 2014 21:52
Locatie: Hoofdstad van de Ronde Venen

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door Cees63 »

MrNillsons schreef:Hoi Cees,

Even namens Frank.

Deze: http://nero.frankfokke.nl/updates/klein ... l-met-lcd/
Bedankt ziet er goed uit en zeker er in te monteren
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16V 85 Dynamic 5-D 2011 kleur wit
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door MrNillsons »

Nou het spul is allemaal binnen.
De navi-unit was vorige week vrijdag al binnen dus die heb ik er direct ingeschoven. Fluitje van een cent.
Enige lastige was de demontage van de oude radio. Hij zat goed klem waardoor ik de indruk kreeg dat er nog ergens een schroefje moest zitten. Toch maar even een flinke onbehouden ruk aan het frame en hij kwam los. Zit goed vast in ieder geval. De nieuwe navi-unit zit met slechts twee schroefjes vast. De din-rail kun je niet gebruiken ivm met de bevestiging van stekkers en kabels aan de achterzijde.

Installeren is zeer eenvoudig. Kwalitatief valt hij mij reuze mee. Ik had verwacht dat de navi-unit iets meer plastic zou zijn maar hij is heerlijk van metaal aan de achterzijde. Bevestiging aan het frontpaneel is ook goed. Enige opmerking is de losse key-covers links en rechts. De gaatjes zijn iets te krap waardoor knopjes weleens blijven hangen. Daar ga ik dus een zacht schuurpapiertje doorheen halen zodat er iets meer ruimte ontstaat. Moet even kijken of het probleem zich in de breedte of hoogte voordoet.

De achteruitrijcamera heb ik zojuist via de post ontvangen. Ziet er heel mooi uit. Moet nog even kijken of 'ie nu werkelijk past. Dat ga ik zaterdag doen.
Ik laat het jullie weten en zien hoe het eruit ziet.

groet,
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door Thegroov »

Met votooos natuurlijk -]
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door MrNillsons »

Uiteraard!
Cees63
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: do mei 22, 2014 21:52
Locatie: Hoofdstad van de Ronde Venen

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door Cees63 »

Ook vandaag mijn draadloze
achteruitkijkspiegel gekregen
Volgende week monteren
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16V 85 Dynamic 5-D 2011 kleur wit
Cees63
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: do mei 22, 2014 21:52
Locatie: Hoofdstad van de Ronde Venen

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door Cees63 »

Gemonteerd maar vind het beeld matig en
streperig, storing van het beeld
Iemand een oplossing hiervoor
Kan niet bedraad worden
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16V 85 Dynamic 5-D 2011 kleur wit
raCer-
Berichten: 6
Lid geworden op: za jun 28, 2014 22:55

Re: Navigatie icm (draadloze) achteruitrijcamera

Bericht door raCer- »

Ik heb sinds ook ook een evo en wil net als jou zon kentekenverlichting camera inbouwen. Nu ben ik benieuwd hoe de positie is van de video, gezien deze niet in de midden van de auto staat.
Is het alsnog een aanrader?
Fiat punto evo white ;)
Plaats reactie