start en stop systeem

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
harrie
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 28, 2013 8:52

start en stop systeem

Bericht door harrie »

de afgelopen periode heeft mijn start en stop systeem geen een keer gewerkt
iemand een idee waar dit aan kan liggen anders maar effe langs de dealer

gr harrie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: start en stop systeem

Bericht door jpkramer »

Rij je veel korte stukjes?
Systeem werkt alleen als de accu voldoende vol is en er niet teveel gevraagd wordt van de accu.
harrie
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 28, 2013 8:52

Re: start en stop systeem

Bericht door harrie »

ja rij wel veel korte stukjes ja dat wel dat zou dus de oorzaak kunnen zijn
Gebruikersavatar
Roffel
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: do feb 05, 2015 15:16
Locatie: Gelderland-Zuid

Re: start en stop systeem

Bericht door Roffel »

Ik heb mij door de stealer laten vertellen dat het ook is als:
Onder de 3 graden is.
Als de motor nog niet warm is.
Als regeneratie bezig is (logisch).
En nog een aantal criteria.

Die van mij werkt perfect maar ik vind het een onzinsysteem aangezien je de voet van de koppeling moet halen :?
Current: Afbeelding Punto Evo M-jet 1.3 63kw '11 - Nero Provocatore

ex:_____Afbeelding Ibiza 6L Cupra 1.8 20VT 132kw '08 - Candy White
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: start en stop systeem

Bericht door Rudabroda »

Het luistert inderdaad heel nauwkeurig. Accu spanning, temperatuur onder andere.
Ik vind het altijd wel spannend richting een rood stoplicht.. Doet ie het of doet ie het niet?.... Yes! Hij doet het! Of eigenlijk niet want de motor valt dan uit. :mrgreen:
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: start en stop systeem

Bericht door Kingpin »

Na vier jaar nieuwe accu , een zwaardere werkt allemaal prima nu.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: start en stop systeem

Bericht door AlexAbarth »

als je veel korte stukjes rijd kan de oorzaak ook liggen in het feit dat de kachel nog niet op temperatuur is. als het interieur niet op de juiste temperatuur is werkt het systeem ook niet. er zit zoals hierboven al gezegd een hele waslijst aan voorwaarden aan voor het systeem werkt.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: start en stop systeem

Bericht door Odelot »

Ik vind het nooit erg als ie het niet doet. Als ie het wel dreigt te gaan doen zet ik hem zelf uit. Onzinoptie.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: start en stop systeem

Bericht door Kingpin »

Veel stadsverkeer kan je een besparing van 10/20 % opleveren bij gebruik van je startstop systeem

Auto's met een startstosysteem gaan pas in werking met een warme motor dit is niet omdat de bestuurder het anders koud krijgt , maar vanwegen de voordelen van het herstarten met een warme motor , auto's met de startstop systeem verbruiken lang niet zo veel brandstof met herstarten als oudere auto's zonder.
Gebruikersavatar
Roelienke
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 13:54

Re: start en stop systeem

Bericht door Roelienke »

Odelot schreef:Ik vind het nooit erg als ie het niet doet. Als ie het wel dreigt te gaan doen zet ik hem zelf uit. Onzinoptie.
Helemaal eens, gewoon een optie om de bijtelling/bpm laag te houden. Voor de rest werkt in mijn/ons geval het systeem slecht/niet. Ik heb nu mijn tweede punto met start-stop, de keren dat start-stop werkt kan ik op 1 hand tellen. Dito de auto van mijn vriend. Hij rijdt een 500, en heeft dezelfde ervaring. Voor stadsritjes gebruik ik de auto niet, en mijn punto word ook altijd goed warm. Daar ligt het dus niet aan....
2014 Grande Punto Lounge Twinair 100 Crossover Black ingeruild
Nu: Fiat Tipo Business Lusso SW 1.4 T-Jet
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: start en stop systeem

Bericht door AlexAbarth »

Bij mij werkt start stop goed hoor. alleen in Zwitserland sloeg hij iedere keer voor het stoplicht na een seconde of 10 a 15 weer aan. In het werkplaatshandboek staat dat de motor weer aanslaat op het moment dat de climate control de gewenste temperatuur in het interieur niet vast kan houden KingPin.

alleen als ik net even doorgereden heb schakel ik het systeem uit om te voorkomen dat de smering/koeling van de turbo wegvalt.

wat ik wel lekker vind van de stoplichten in het buitenland dat ze eerst op oranje gaan voordat ze op groen gaan. zo heb je tijd om te starten voor het licht groen is en staan ze niet gelijk achter je te claxonneren als je de eerste in de rij ben bij het stoplicht.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: start en stop systeem

Bericht door meloenie »

In multiecuscan (gaan we weer) staat functie van s&s en de mogelijkheid om deze op niet aanwezig te zetten. Ik dacht das mooi want ik vind t ook een k@k systeem. Alles aangevinkt en ingeleerd...... Alleen toen starte de auto niet meer. Gelijk klamme handen :)
Alles weer teruggezet met multiecuscan en toen starte de auto weer als vanouds. Helaas niet mogelijk om s&s uit te zetten dus, volgens het forum van multiecuscan zit startrelais geintergreerd in het s&s systeem en als je dat dus deactiveert....start ie niet meer.
Balen
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
PuntoooD
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 14, 2015 8:15

Re: start en stop systeem

Bericht door PuntoooD »

In de handleiding staat het volgende over wanneer het Start&Stop systeem niet werkt:

Afbeelding
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: start en stop systeem

Bericht door ing_BRW »

Leuke toevoeging aan het lijstje:
  • Als de motor stopt in het Start&Stop systeem en je dan de bestuurders deur opent moet je de motor weer handmatig starten door de sleutel uit het contact te halen.
  • Sta je op een helling, en is de motor uitgeschakeld door het Start&Stop systeem dan start het systeem de motor weer zodra de auto boven de 10km/h komt bij het laten rollen vanaf de helling (misschien om druk op het remsysteem te krijgen).
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: start en stop systeem

Bericht door Thegroov »

ing_BRW schreef:Als de motor stopt in het Start&Stop systeem en je dan de bestuurders deur opent moet je de motor weer handmatig starten door de sleutel uit het contact te halen.
Zo balen he dit.... wil je even een brief in de brievenbus doen, moet je toch weer handmatig starten.
Plaats reactie