verlagen/velgen/tuning/remmerij
Geplaatst: za nov 08, 2014 23:40
Ik ben nieuw op dit forum maar zit met een aantal vragen die ik dan ook maar gelijk allemaal in dit topic zal stellen.
Het gaat om een punto evo 1.3 MJ diesel uit 2011.
1. Ik wil de auto gaan verlagen: denk aan pakweg 3-5cm (wellicht vooraan 1cm meer dan achter).
Het doel is om hem wat mooier/stoerder te krijgen maar nog belangrijker is een (veel) betere wegligging, voornamelijk het deinen in de snelle bochten valt me erg tegen (mn vorige auto was een alfa 156).
Ik hoop met alleen een set veren a 150-200 euro klaar te zijn, maar als jullie zeggen dat ik beter een complete schroefset a 600-1000 euro kan kopen ben ik daartoe ook best bereid.
Wat heb ik nu op het oog:
http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... -4t-abarth" onclick="window.open(this.href);return false; (veren)
http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... arth-staal" onclick="window.open(this.href);return false; (set staal)
http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... 14t-abarth" onclick="window.open(this.href);return false; (set RVS)
http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=35801" onclick="window.open(this.href);return false; (veren: sportline > proline?)
http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=35801" onclick="window.open(this.href);return false; (set)
2. Ik wil overstappen naar 17" velgen, echter ik kom er even niet uit welke ET waarde ik moet hebben, ondanks dat ik alle topics over ET waarde hier heb gelezen (en een aantal via google).
De nieuwe velgen (http://www.ozracing.com/car_wheels_var/ ... 25524.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;) zijn er met ET37 en ET42.
Als ik het goed heb begrepen zijn de 'standaard' 15" LM velgen ET43, echter de 17"velgen zijn iets breder maar ik snap niet zo goed wat dat uiteindelijk betekent voor de positie van de buitenkant van de velg t.o.v. de auto
In het kort: 7J velg, ET37 of ET42?
3. Tuning. Met mn ex alfa had ik een chip van squadra tuning (destijds 2e hands gechipt gekocht), is dit voor de punto evo wederom een goede keus en ga ik het verschil wel echt merken?.
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/149.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er nog meer goede spelers? Ik zie bv ook in de prijslijst van novitec wat staan.
4. Ik heb het idee dat mn schijven en blokken enigszins aan vervanging toe zijn (laatste bandenwissel begin dit jaar zagen de schijven er al erg versleten uit).
Aangezien de sets van Fiat stervens duur zijn en ik eigenlijk niet heel tevreden ben met de eigenschappen (te sponsig?) ben ik op zoek naar iets beters (zonder dat ik de blokken elke 10k km moet vervangen).
Ik zal eerlijk toegeven dat ik nog niet echt onderzoek heb gedaan, maar als iemand ervaring heeft met iets goeds dan hoor ik dat graag.
Volgens mij zijn de blokken uiteindelijk belangrijker dan de schijven, maar ik denk dat je ze op elkaar moet afstemmen.
http://www.brakemax.nl/nl/ao_list_speci ... &art=17711" onclick="window.open(this.href);return false;\Sport
http://www.brakemax.nl/nl/ao_list_speci ... &art=37871" onclick="window.open(this.href);return false;\Sport
Het gaat om een punto evo 1.3 MJ diesel uit 2011.
1. Ik wil de auto gaan verlagen: denk aan pakweg 3-5cm (wellicht vooraan 1cm meer dan achter).
Het doel is om hem wat mooier/stoerder te krijgen maar nog belangrijker is een (veel) betere wegligging, voornamelijk het deinen in de snelle bochten valt me erg tegen (mn vorige auto was een alfa 156).
Ik hoop met alleen een set veren a 150-200 euro klaar te zijn, maar als jullie zeggen dat ik beter een complete schroefset a 600-1000 euro kan kopen ben ik daartoe ook best bereid.
Wat heb ik nu op het oog:
http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... -4t-abarth" onclick="window.open(this.href);return false; (veren)
http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... arth-staal" onclick="window.open(this.href);return false; (set staal)
http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... 14t-abarth" onclick="window.open(this.href);return false; (set RVS)
http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=35801" onclick="window.open(this.href);return false; (veren: sportline > proline?)
http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=35801" onclick="window.open(this.href);return false; (set)
2. Ik wil overstappen naar 17" velgen, echter ik kom er even niet uit welke ET waarde ik moet hebben, ondanks dat ik alle topics over ET waarde hier heb gelezen (en een aantal via google).
De nieuwe velgen (http://www.ozracing.com/car_wheels_var/ ... 25524.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;) zijn er met ET37 en ET42.
Als ik het goed heb begrepen zijn de 'standaard' 15" LM velgen ET43, echter de 17"velgen zijn iets breder maar ik snap niet zo goed wat dat uiteindelijk betekent voor de positie van de buitenkant van de velg t.o.v. de auto
In het kort: 7J velg, ET37 of ET42?
3. Tuning. Met mn ex alfa had ik een chip van squadra tuning (destijds 2e hands gechipt gekocht), is dit voor de punto evo wederom een goede keus en ga ik het verschil wel echt merken?.
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/149.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er nog meer goede spelers? Ik zie bv ook in de prijslijst van novitec wat staan.
4. Ik heb het idee dat mn schijven en blokken enigszins aan vervanging toe zijn (laatste bandenwissel begin dit jaar zagen de schijven er al erg versleten uit).
Aangezien de sets van Fiat stervens duur zijn en ik eigenlijk niet heel tevreden ben met de eigenschappen (te sponsig?) ben ik op zoek naar iets beters (zonder dat ik de blokken elke 10k km moet vervangen).
Ik zal eerlijk toegeven dat ik nog niet echt onderzoek heb gedaan, maar als iemand ervaring heeft met iets goeds dan hoor ik dat graag.
Volgens mij zijn de blokken uiteindelijk belangrijker dan de schijven, maar ik denk dat je ze op elkaar moet afstemmen.
http://www.brakemax.nl/nl/ao_list_speci ... &art=17711" onclick="window.open(this.href);return false;\Sport
http://www.brakemax.nl/nl/ao_list_speci ... &art=37871" onclick="window.open(this.href);return false;\Sport