Lampje brandstofinjectie 1.3 MJ

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Lampje brandstofinjectie 1.3 MJ

Bericht door waldo79 »

Hallo forummers,

Na bijna 4 jaar ben ik nog steeds een tevreden Evo-rijder :D
Doordat ik nu bijna 7 maanden zonder werk zit maak ik wat minder lange ritten met mijn Evo 1.3 MJ.

Sinds gisteravond brandt het lampje van de brandstofinjectie in combinatie met een uitroepteken (laat motor controleren).
De start-stop is uitgeschakeld, wat niet zo'n ramp is.

Wat vervelender is dat het op hogere snelheden gaat stinken naar brandstof en dat het acceleratievermogen belabberd is.

Wat zou er gaande zijn en kan ik een bezoekje aan de garage nog uitstellen?
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Lampje brandstofinjectie 1.3 MJ

Bericht door Kingpin »

Daar kun je beter mee naar de garage , als je zelf niet kan uitlezen

maar even rond de hogedrukpomp kijken of alle leidingen goed zitten , je luchtfilter kun je er af halen en hieronder verder de leidingen controleren en of de injectoren.
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Re: Lampje brandstofinjectie 1.3 MJ

Bericht door waldo79 »

Het oordeel is een defecte turbodruksensor :) Het kan gekomen zijn doordat de motor structureel niet voldoende op temperatuur komt.

Omdat een benzineauto voor mij in praktisch alle gevallen voordeliger uitpakt, ga ik ruilen. Wellicht dat het weer een Punto wordt :mrgreen:
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Re: Lampje brandstofinjectie 1.3 MJ

Bericht door waldo79 »

Het euvel is gefixt en er zit een verse APK op tot en met 3-3-2016.

Vorige week dinsdag ingeruild tegen een vanillewitte Renault Twingo Dynamique uit 2012 met een vergelijkbare luxe ten opzichte van mijn Punto.

Met pijn en hart ga ik de Punto volgende week woensdag wegbrengen :(
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Plaats reactie