Pagina 1 van 1

Grande Punto actual 1.3 multijet verkocht.

Geplaatst: zo feb 15, 2015 13:56
door Luud
Na 4 en een half jaar en 110000 km verder de Punto ingeruild op een Punto Evo Lounge met 17500 km op de teller en net een jaar jong.
Reden, zoals ik mijn vrouw heb moeten opbiechten, puur de fun en de lagere kilometerstand. Onze Punto is al die tijd probleemloos geweest, op een stadslichtlampje na. Na een uitgebreide proefrit in twee Evo's, waarvan een met lederen bekleding en panoramadak, hebben we gekozen voor de stoffen bekleding en geen panoramadak. De reden is puur praktisch, we zitten nogal eens met kleine kinderen, < 5 jaar in de auto en ook regelmatig een kinderstoel of maxi-cosi. We hebben het gevoel, dat dit voor lederen bekleding sneller beschadigingen oplevert. In onze Punto hebben we geen enkele beschadiging op de bekleding, ondanks het zelfde gebruik, dus is de keuze op stof uitgekomen. Het was best een spannende aanschaf, na 5 nieuwe Fiats nu een Demo van een jaar jong. Scheelt ons wel aanmerkelijk in de Euries en we kregen een zeer mooie inruilprijs, tsja, en dan ga je toch effe rekenen. Zoals onze situatie nu uitziet, blijven we voorlopig nog wel 25000 km per jaar rijden, dus een diesel rechtvaardigd zich wel. De Evo heeft nog tot 31-12-15 fabrieksgarantie, en kunnen als dit straks prettig voelt, de garantie verlengen. Tips hiervoor ?

Re: Grande Punto actual 1.3 multijet verkocht.

Geplaatst: zo feb 15, 2015 16:11
door blackEVO85
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers gewenst.

Hoe is het rijden? GP vs. EVO?

Re: Grande Punto actual 1.3 multijet verkocht.

Geplaatst: zo feb 15, 2015 16:54
door Luud
Dank je wel. We hebben alleen proefgereden. Auto wordt komende week geleverd. Actual is de basis Punto, de lounge met leren bekleding was echt wel een hogere luxe, en daardoor een ,, andere" auto. Schrijf wel een bericht als we de Evo hebben. Verheug me wel op cruise control en climat control. Ook ben ik benieuwd of verwarming beter/sneller werkt. Bij de Actual begon er na 10 km pas iets warme lucht te komen. Tijdens de proefrit leek de motor sneller op temperatuur te zijn. Kortom genoeg speeltjes om te vergelijken. Er zal binnenkort ook een trekhaak gemonteerd moeten worden, dit heb ik bij de Actual zelf gedaan. Ga eerst onderzoeken of er veel (electrisch) verschil is met de Evo. Tips, graag.