tom tom kopen

Plaats reactie
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

tom tom kopen

Bericht door Luud »

Ik heb sinds enkele weken een Punto van 31 dec 2013, zonder Tom Tom. Nu staan er enkele tweedehands te koop. Wie kan mij tips geven waar ik op moet letten ??

Alvast Bedankt, Luud.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: tom tom kopen

Bericht door Rudabroda »

Dat ligt er aan wat je wil, Luud.

Is het om simpel van A naar B te gaan of wil je meer mogelijkheden?
Heb je een aansluiting voor een cradle op je dashboard?
Hoe groot moet het display zijn?
En ook belangrijk..wat wil je uitgeven?

Vanaf een €100,- ben je al koopman.

Er zijn zoveel verschillende wegen die naar Rome leiden (leuke woordspeling al zeg ik het zelf) :mrgreen:
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Re: tom tom kopen

Bericht door Luud »

Tsja, die vele wegen naar Rome herken ik, vandaar de vraag. In basis gebruik ik de navigatie nu om van A naar B te rijden, en voldoet goed. Wat ik niet weet, zijn de meer- mogelijkheden van de orginele Fiat Tom Tom. Hiervoor hadden we een Grande Punto Actual, nu een Grande Punto Lounge. De extra's op deze lounge maken het voor het gevoel net iets leuker. Ja, er zit een aansluiting voor de cradle op het dasboard. Een orginele zou het weer net iets meer ,, af " maken.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: tom tom kopen

Bericht door Jan_Kol »

Nadeel van Tomtom was - en wellicht nog is - dat updates en upgrades steeds weer flink geld kosten en dat is helaas minstens één keer per jaar nodig om te zorgen dat je op nieuwe locaties kunt komen.

Tomtom en zo heb ik daarom afgeschaft en heb op mijn (Android) smartphone Navigon van Garmin geïnstalleerd en ben er erg tevreden over. Ook wordt met enige regelmaat geüpdatet. Aanschaf vna de software (app) kost nu, dus begin maart 2015, voor Android € 59,95 (40 EU landen) of € 39,95 met alleen regionale kaarten en voor de iPhone € 89,99 (40 EU landen) of € 74,99 met alleen regionale kaarten. Bovendien zijn er een paar handige uitbreidingssoftware opties voor relatief kleine bedragen. Van Navigon krijg ik zo nu en dan kleine updates "voor neits" en voor grote updates betaal je wel wat een fractie van wat Tomtom c.s. daar voor vragen.
Voordeel van Navigon is dat je er geen internetverbinding voor nodig hebt. Als je de standaard Google maps navigatie gebruikt kost het steeds geld omdat je daarmee in principe online moet zijn. Als je een zwaar abonnement hebt voor mobiel internet zou je Google maps navigatie zelfs dat "gratis" kunnen gebruiken.

Wie weet heb je hier iets aan; ik wil "nooit" meer iets anders want Navigon werkt voortreffelijk en zeker op mijn huidige Huawei Ascend P7 is het geweldig omdat de GPS-atenne heel goed is. Wel zorgen dat de smartphone aan een lader is aangesloten want navigatie slurpt wel flink wat energie uit de smartphone batterij.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: tom tom kopen

Bericht door AlexAbarth »

afhankelijk van wat je wil moet je er op letten of de aangeboden Tom-Tom een Fiat Tom-Tom is of een gewonde Tom-Tom.
De Fiat/Alfa/Abarth Tom-Tom biedt iets meer mogelijkheden om functies van de auto te bedienen zoals mediaspeler en dergelijke op het scherm van de Tom-Tom. Ik heb gewoon de Craddle met een Tom-Tom Go Live 1000. werkt ook perfect met de optie om een live services abonnement af te sluiten. Met onder andere verkeers en flits info. Dat is dan weer iets dan met de Fiat Tom-Tom niet kan.

Kaartupdates kosten idd geld. Je krijgt per keer dat je updates koopt 1 keer een nieuwe kaart en 3 keer gedurende het jaar kun je die kaart bij laten werken. kleine updates ivm de firmware van het apparaat en dergelijke zijn gratis. Ook live services betaal je per jaar.
IK heb zelf geen live services en jaarlijks Een nieuwe kaart installeren vind ik ook een beetje zinloos.

Puntje om op te letten is dus ook welke kaart versie er geinstalleerd is. zodat je niet begint met een kaart van vier jaar oud of zo.

als je de nieuwe Craddle hebt passen daar de Fiat Tom-Tom 2 en de Tom-Tom Go Live 1000 in.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Roffel
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: do feb 05, 2015 15:16
Locatie: Gelderland-Zuid

Re: tom tom kopen

Bericht door Roffel »

Ik heb de go live 1000 en deze geeft i.c.m. de fiat blue en me applicatie ook mijn muziek van de USB en de telefoon weer. Je kan ook ecodrive hierop zien maar dat is een beetje onzinnig.
Ik vind de muziek weergave/selectie wel een leuke en gemakkelijke gimmick.
Current: Afbeelding Punto Evo M-jet 1.3 63kw '11 - Nero Provocatore

ex:_____Afbeelding Ibiza 6L Cupra 1.8 20VT 132kw '08 - Candy White
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: tom tom kopen

Bericht door Odelot »

AlexAbarth schreef:afhankelijk van wat je wil moet je er op letten of de aangeboden Tom-Tom een Fiat Tom-Tom is of een gewonde Tom-Tom.
De Fiat/Alfa/Abarth Tom-Tom biedt iets meer mogelijkheden om functies van de auto te bedienen zoals mediaspeler en dergelijke op het scherm van de Tom-Tom. Ik heb gewoon de Craddle met een Tom-Tom Go Live 1000. werkt ook perfect met de optie om een live services abonnement af te sluiten. Met onder andere verkeers en flits info. Dat is dan weer iets dan met de Fiat Tom-Tom niet kan.

Kaartupdates kosten idd geld. Je krijgt per keer dat je updates koopt 1 keer een nieuwe kaart en 3 keer gedurende het jaar kun je die kaart bij laten werken. kleine updates ivm de firmware van het apparaat en dergelijke zijn gratis. Ook live services betaal je per jaar.
IK heb zelf geen live services en jaarlijks Een nieuwe kaart installeren vind ik ook een beetje zinloos.

Puntje om op te letten is dus ook welke kaart versie er geinstalleerd is. zodat je niet begint met een kaart van vier jaar oud of zo.

als je de nieuwe Craddle hebt passen daar de Fiat Tom-Tom 2 en de Tom-Tom Go Live 1000 in.
Ik heb een fiat tom tom, maar live services werken bij mij gewoon hoor. Daar moet je alleen een abonnement op hebben. Kaartupdates vind ik veel te duur. Ik ben daar dan ook mee gestopt, want de laatste keer dat ik hem update pastte de update niet om de tomtom. Na lang geklooi paste het er eindelijk op. Had nog maar 3 mb over, dus ging echt maar net. Je kan op die tomtom ook niet gedeeltes van kaarten installeren of weghalen helaas. Anders was het niet zo moeilijk. Een tomtom Go600 past als het goed is ook in de originele cradle, na een kleine aanpassing. Staat hier ergens op het forum.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: tom tom kopen

Bericht door AlexAbarth »

Odelot schreef:
AlexAbarth schreef:afhankelijk van wat je wil moet je er op letten of de aangeboden Tom-Tom een Fiat Tom-Tom is of een gewonde Tom-Tom.
De Fiat/Alfa/Abarth Tom-Tom biedt iets meer mogelijkheden om functies van de auto te bedienen zoals mediaspeler en dergelijke op het scherm van de Tom-Tom. Ik heb gewoon de Craddle met een Tom-Tom Go Live 1000. werkt ook perfect met de optie om een live services abonnement af te sluiten. Met onder andere verkeers en flits info. Dat is dan weer iets dan met de Fiat Tom-Tom niet kan.

Kaartupdates kosten idd geld. Je krijgt per keer dat je updates koopt 1 keer een nieuwe kaart en 3 keer gedurende het jaar kun je die kaart bij laten werken. kleine updates ivm de firmware van het apparaat en dergelijke zijn gratis. Ook live services betaal je per jaar.
IK heb zelf geen live services en jaarlijks Een nieuwe kaart installeren vind ik ook een beetje zinloos.

Puntje om op te letten is dus ook welke kaart versie er geinstalleerd is. zodat je niet begint met een kaart van vier jaar oud of zo.

als je de nieuwe Craddle hebt passen daar de Fiat Tom-Tom 2 en de Tom-Tom Go Live 1000 in.
Ik heb een fiat tom tom, maar live services werken bij mij gewoon hoor. Daar moet je alleen een abonnement op hebben. Kaartupdates vind ik veel te duur. Ik ben daar dan ook mee gestopt, want de laatste keer dat ik hem update pastte de update niet om de tomtom. Na lang geklooi paste het er eindelijk op. Had nog maar 3 mb over, dus ging echt maar net. Je kan op die tomtom ook niet gedeeltes van kaarten installeren of weghalen helaas. Anders was het niet zo moeilijk. Een tomtom Go600 past als het goed is ook in de originele cradle, na een kleine aanpassing. Staat hier ergens op het forum.
Heb jij dan niet de Tom-Tom1 ?
Het verhaal dat ik geschreven heb gaat over de 2de
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: tom tom kopen

Bericht door Kingpin »

Ik heb de tomtom2 live blue&me , en volgens mij zijn alle de tomtom2 de live versies
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: tom tom kopen

Bericht door Odelot »

Ik heb ook de 2e versie. Met live services. Als je ervoor betaald tenminste.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie