Spotify op Blue&Me via USB iPhone6

Plaats reactie
dennisc
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mar 15, 2015 15:34

Spotify op Blue&Me via USB iPhone6

Bericht door dennisc »

Beste gebruikers,

Ik heb afgelopen week een Fiat Grande Punto gekocht met een Blue&Me systeem. De koppeling om te bellen e.d. was zo geregeld maar ik krijg via mijn USB niet m'n auto naar het Blue&Me systeem zoals bijvoorbeeld Spotify. Zodra ik de USB er in stop geeft hij wel de melding "Vertrouwen" en als ik dat akkoord bevind kan ik voor de rest niks meer doen waardoor ik de muziek naar de radio krijg.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me een eindje op weg helpen?

Groeten,

Dennis
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Re: Spotify op Blue&Me via USB iPhone6

Bericht door tauwtech »

Voor zover ik weet (en ervaren heb) is het alleen mogelijk voor het blue & me systeem om geheugen uit te lezen. Het is dus niet mogelijk spotify te gebruiken. Muziek bestanden op USB drives zijn uit te lezen voor het systeem, mits deze drive met het FAT-32 bestandssysteem is geformatteerd.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Spotify op Blue&Me via USB iPhone6

Bericht door jpkramer »

Klopt, streaming audio is niet mogelijk met Blue & Me.
Met het nieuwe UConnect systeem van Fiat dat nu o.a. in de 500L en 500X geleverd wordt kan dit wel.
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Re: Spotify op Blue&Me via USB iPhone6

Bericht door tauwtech »

Op zich is het wel te doen via bepaalde apps. Deze apps gebruiken dan het kanaal om te bellen. Een telefoontje wordt gesimuleerd waarbij de audio van de telefoon wordt afgespeeld. Helaas is de geluidskwaliteit waardeloos.
jorik
Berichten: 1
Lid geworden op: do mei 28, 2015 14:11
Locatie: Eindhoven

Re: Spotify op Blue&Me via USB iPhone6

Bericht door jorik »

Er zijn twee verschillende soorten blue&me. Voor de oude moet je een iPod USB Adapter hebben. Dan kun je met USB vanaf die adapter naar je iPhone en werkt geluid streamen wel goed. Voor de nieuwere zou het meteen moeten worden. Gezien het niet werkt, moet je denk ik die adapter hebben. (Bij mijn GP vraagt ie ook om "vertrouwen" als ik 'm probeer aan te sluiten zonder de iPod adapter ertussen).
Plaats reactie