Ipod als AUX1 /CD-wisselaar

Edge
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 12:01

Ipod als AUX1 /CD-wisselaar

Bericht door Edge »

Vandaag heb ik bij de media markt een blaupunktkabeltje gekocht (de adapterkabel IS/AUX1). Deze zet de blauwe plug achterin de radio om naar 2 (rood en wit) tulp in stekkers. Hieraan gekoppeld zit een kabel die de van tulp naar de Ipod interface gaat en een voedingskabel.

Het aansluiten was zo gebeurd en de Ipod laad nu netjes op maar geluid komt er niet uit. Ik kan nergens AUX1 danwel de cd-isselaar selecteren. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

Edge
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Re: Ipod als AUX1 /CD-wisselaar

Bericht door Oeroe »

Edge schreef:Vandaag heb ik bij de media markt een blaupunktkabeltje gekocht (de adapterkabel IS/AUX1). Deze zet de blauwe plug achterin de radio om naar 2 (rood en wit) tulp in stekkers. Hieraan gekoppeld zit een kabel die de van tulp naar de Ipod interface gaat en een voedingskabel.

Het aansluiten was zo gebeurd en de Ipod laad nu netjes op maar geluid komt er niet uit. Ik kan nergens AUX1 danwel de cd-isselaar selecteren. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

Edge
via het knopje op het stuur kan je toch AUX selecteren? wellicht moet het nog geactiveerd worden als het standaard niet aan staat? :? Nog foto's gemaakt toen je radio eruit was? Was wel benieuwd hoe hij er uit zag die radio van de andere kant. Zelf er nog iet uit gekregen pinnen die ik had waren veels te kort...
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

aux

Bericht door walpunto »

denk niet dat het werkt zit geen aux op de radio volgens mij als je geen bleu en me hebt
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Edge
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 12:01

Bericht door Edge »

Mijn auto is nog van voor het blue & me tijdperk maar blijkbaar kan die toch geen aux aan...balen...zou die ipod kabel van blaupukt dan wel gaan werken? of wordt die ook als aux herkend?

De radio zag er niet heel spannend uit toen die er uit was, gewoon een autoradio met een te grote voorkant :) ...het eruithalen heb je geen pennen voor nodig hoor gewoon even langs de gereedschapkist en 4 spijkers in de gaatjes steken...werkt perfect...

Edge
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: aux

Bericht door PuntoXM »

walpunto schreef:denk niet dat het werkt zit geen aux op de radio volgens mij als je geen bleu en me hebt
Ik heb geen blue&me maar (alleen via de stuurbediening!) wel de AUX optie.

Vermoeiend trouwens die SOURCE via het stuur, veel te lange lijst:
- FM1
- FM2
- FM3
- MW
- LW
- CD
- AUX (waar niets op aangesloten zit, fijn zo'n herkenningsbit :roll: )
- en hehe we zijn weer bij FM1

Van mij mag dat gewoon zijn:
- TUNER
- CD
- en evt. AUX als daar iets aangesloten zit (of instelbaar via het MyCar menu)

Ergonomie altijd lastig :wink: 8)
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
joedelta

Bericht door joedelta »

Edge schreef:Mijn auto is nog van voor het blue & me tijdperk maar blijkbaar kan die toch geen aux aan...balen...zou die ipod kabel van blaupukt dan wel gaan werken? of wordt die ook als aux herkend?

De radio zag er niet heel spannend uit toen die er uit was, gewoon een autoradio met een te grote voorkant :) ...het eruithalen heb je geen pennen voor nodig hoor gewoon even langs de gereedschapkist en 4 spijkers in de gaatjes steken...werkt perfect...

Edge
Staat je externe volume misschien uit, edge? (te regelen via menu van de radio)
Edge
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 12:01

Bericht door Edge »

Mijn externe volume??? Misschien heb ik de optie niet herkend maar ik ben deze optie dus niet tegen gekomen. Daarnaast zou die toch wel herkend moeten worden ondanks dat het externe volume uitstaat.

En de hele lijst via source op het stuur ken ik behalve.....AUX...en die zoek ik nu dus.

Edge
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Edge schreef:Mijn externe volume??? Misschien heb ik de optie niet herkend maar ik ben deze optie dus niet tegen gekomen. Daarnaast zou die toch wel herkend moeten worden ondanks dat het externe volume uitstaat.

En de hele lijst via source op het stuur ken ik behalve.....AUX...en die zoek ik nu dus.

Edge
Ik heb gewoon AUX en ik heb geen Blue Band & Me. Ik heb trouwens de simpele uitvoering van de radio.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Edge
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 12:01

Bericht door Edge »

Ik heb gewoon AUX en ik heb geen Blue Band & Me. Ik heb trouwens de simpele uitvoering van de radio.
Wat is de simpele uitvoering? Ik heb een radio en een CD-speler (zonder mp3) simpeler dan dat kan toch niet? Ik heb zelfs geen AUX kunnen vinden :(

Edge
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Edge schreef:
Ik heb gewoon AUX en ik heb geen Blue Band & Me. Ik heb trouwens de simpele uitvoering van de radio.
Wat is de simpele uitvoering? Ik heb een radio en een CD-speler (zonder mp3) simpeler dan dat kan toch niet? Ik heb zelfs geen AUX kunnen vinden :(

Edge
Met simpel bedoel ik niet die extra functies op de knoppen zoals: shuffle etc.

Ik heb idd we een Mp3 functie. Misschien dat daar het verschil in zit? Staat er niets in je boekje van de radio?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

diabloNL schreef:
Edge schreef:
Ik heb gewoon AUX en ik heb geen Blue Band & Me. Ik heb trouwens de simpele uitvoering van de radio.
Wat is de simpele uitvoering? Ik heb een radio en een CD-speler (zonder mp3) simpeler dan dat kan toch niet? Ik heb zelfs geen AUX kunnen vinden :(

Edge
Met simpel bedoel ik niet die extra functies op de knoppen zoals: shuffle etc.

Ik heb idd we een Mp3 functie. Misschien dat daar het verschil in zit? Staat er niets in je boekje van de radio?
Heb ook WEL de MP3 functie
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
Edge
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 12:01

Bericht door Edge »

Ik heb wel in het boekje zitten bladeren maar kan er niets over vinden. Misschien zit het idd in de MP3 functie die ik niet heb. Ik zal als ik thuis ben het boekje nog eens doornemen misschien kan ik iets vinden...

Edge
Edge
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 12:01

Bericht door Edge »

Net even in het boekje zitten bladeren maar er wordt nergens gesproken over AUX danwel extern volume. Blijkbaar heb ik weer een hele beperkte radio :(.

Of zijn er nog mensen met tips=

Edge
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Bericht door Oeroe »

als dat op het stuur zoeken niet werkt en je vind geen aux dan houdt het op denk ik. Vind je wel aux dan is er wellicht nog hoop.. ga dat truukje ff proberen met 4 spijkers :?
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Oeroe schreef:als dat op het stuur zoeken niet werkt en je vind geen aux dan houdt het op denk ik. Vind je wel aux dan is er wellicht nog hoop.. ga dat truukje ff proberen met 4 spijkers :?
foto's maken he!!!!
Plaats reactie