Blue&me versie downgraden

Plaats reactie
paulushoog
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 11, 2015 14:25

Blue&me versie downgraden

Bericht door paulushoog »

Hallo,
Ik heb een Fiat Punto Evo bj2010 met Blue&Me-TomTom 2
Ik heb een tijd terug de Blue&me update gedaan, dit ging perfect.
Nu was ik toevallig op de site van Blue&me en zag dat er een versie V9.0 is.
Ik heb alle stappen doorlopen, en het bestandje ge-upload, daar kwam dus uit dat ik kon updaten, zonder te kijken heb ik nu de "standaard"V9 (blue&me, Italian speech).
Ik had in een keuze menu moeten kiezen voor mijn versie tomtom 2 en taal NL, dit heb ik de 2e x dus gedaan en dan staan er dus geen update.

Hoe kan ik nu weer naar de goedwerkende versie 8 toe waarin mijn TOMTOM carmenu wel weer werkt?

GRTN,
Paul
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door ARJFP »

Geen idee of downgraden werkt... maar is de taal alweer goed?
paulushoog
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 11, 2015 14:25

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door paulushoog »

Nee, de tekst is gewoon in nederlands maar die dame blijft in het italiaans tegen me brallen, en de tomtom wil niet meer via de bluetooth koppelen
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door ARJFP »

klopt, laat de dame eerst maar nederlands praten.

1) Ga naar deze site: http://www.blueandme.net/resources/down ... ex_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2) kies taal "Nederlands" en sla het bestand even op je harde schijf op

3) open het zip bestand en kopieer de 4 bestanden naar lege usb stick

4) ga naar je auto , stap in en zet het contact op (zonder te starten) ... radio mag opstaan

5) plug de usb stick in de aansluiting , dan komt er onmiddellijk op je radioscherm te staan "voice" en in je km-teller display komt "updaten navigatietaal of iets"

6) na halve minuut heeft hij gedaan en zegt mevrouw al de nederlandse taal
paulushoog
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 11, 2015 14:25

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door paulushoog »

Heb de stem inmiddels via de link weer nederlands, alleen de tomtom wil niet koppelen, na het invoeren van de verkregen pincode op de tomtom, zegt dat mins welkom dattie succesvol gekoppeld is, maar de tomtom zelf gaat vrolijk door met zoeken naar de Blue&me en koppelt verder niet.
Ik las ergens iets over de accu eraf halen voor +/- halfuur, zou dit helpen?
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door ARJFP »

kan je proberen.

IK heb hiervoor ook een andere punto gehad, en mijn tomtom wou toen ook niet koppelen.
Ik heb echt van alles geprobeerd......... maar niks werkte.

Nu heb ik een andere punto, en laatst heb ik een zgan tomtom gekocht, en deze wou meteen koppelen
paulushoog
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 11, 2015 14:25

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door paulushoog »

Had voor de firmware Upgrade nergens last van, toen werkte alles perfect (jaja als het goed draait waarom dan upgraden....) .
Ik denk dat ik maar langs de dealer rijd, kijken of die bereidwillig is of wat de kosten zijn.
paulushoog
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 11, 2015 14:25

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door paulushoog »

Het probleem is opgelost, heb het zelf gedaan na wat speurwerk, heb nu gewoon V9.0 NL werkend!
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door Rudabroda »

Dat is goed bericht. :D
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
elpwood
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jun 07, 2015 7:02

Re: Blue&me versie downgraden

Bericht door elpwood »

Heb ook versie 9 erop gezet gisteren. Niets werkte meer.
TomTom2 Live wilde niet meer koppelen. Het systeem zei No Bluetooth.

Kwam er achter dat als ik de procedure volgde via de blueandme.net website dat het XML bestandje dat uit het Blue&Me systeem van de auto werd getrokken BMconf.xml een verkeerd <Configuration> nummer had, nl. EA941.

Na wat speuren op de site kwam ik dit bestand tegen http://www.blueandme.net/blueandme/Defa ... 5Cdownload
Gezocht op <arrayKey> Punto EVO e Punto 2012,Second Generation,Blue&Me TOMTOM2,Dutch,|8DA42* </arrayKey> en vond een ander nummer nl. 8DA42, vervolgens EA941 vervangen door 8DA42 in het BMconf.xml bestand.

Heb vervolgens het BMconf.xml bestand geupload en de nieuwe firmware versie 9 gedownload. Probleem opgelost!
Heb dus weinig vertrouwen in de blueandme.net website na de vele problemen die ik heb gelezen over de software update van Blue&Me via deze site.
Plaats reactie