Achterlicht maakt geen goed contact

Plaats reactie
marga
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: ma aug 01, 2011 9:48

Achterlicht maakt geen goed contact

Bericht door marga »

Hallo,

Even een vraagje van een auto nitwit :-)

Ik heb een probleem met de linker achterlichten op mijn fiat grande punto (2007).

De lampjes maken geen goed contact meer. Als ik ze erin steek en goed aandruk dan branden ze prima. Stekker er stevig in. Maar zodra ik de boel weer in elkaar zet dan zijn ze 9 van de 10 keer weer uit.

De lampjes die ik eruit haalde waren ook helemaal blauw / groen uitgeslagen. Blijkbaar zat er vocht bij? De aansluitpunten heb ik schoongemaakt, maar het blijft niet helemaal lekker gaan.

Welk onderdeel kan ik het beste (laten) vervangen en kan je zoiets ook kopen op bijv. marktplaats? Ik vermoed dat ik het hele zwarte ding waar de 3 lampjes ingestoken worden moet vervangen. Hoe heet zoiets? :) En is het duur?
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Re: Achterlicht maakt geen goed contact

Bericht door Luud »

Koop een busje contactspray, lamp en fitting inspuiten, lampje een aantal keren erin en eruit halen, zodat je het zaakje schoonmaakt. Doe ook de stekker en contrastekker (aansluiting op armatuur) inspuiten. Succes.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Achterlicht maakt geen goed contact

Bericht door Thegroov »

Contactpunten schoonmaken met stukkie fijn schuurpapier. Ook de stekkeraansluitingen. Eventueel de contactpunten met een schroevendraaiertje iets optillen, zodat ze strakker op het lampje drukken.
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Achterlicht maakt geen goed contact

Bericht door damted »

Ik heb het ook met mijn Punto 2006
Alleen links achter eigenlijk. Groen uitgeslagen lampjes vooral remlicht/achterlicht.
Alles goed schoonmaken, nieuwe lampje erin.
Contacten van de stekker netjes opschuren en indien mogelijk even vertinnen met soldeer en soldeerbout.
Ook de stekker met een mini schroevendraaiertje schoon schrapen en wat strakker afstellen.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Plaats reactie