Sportdemper

Enzo73
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 27, 2015 13:42

Sportdemper

Bericht door Enzo73 »

Hallo allemaal,

ik heb sinds vorig jaar mijn fiat grande punto 1.3Mjet diesel (55kW) en vindt het geluid niet echt wouw.
Daarom zou ik graag een nieuwe einddemper steken voor een sportieve look en een mooi geluid (niet heel luid).
Heeft er iemand ervaring met geluid en dergelijke? Aan te raden merken?

mvg Enzo
djeron05
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: wo jan 28, 2015 14:09
Locatie: sgravenzande

Re: Sportdemper

Bericht door djeron05 »

Een echte aanrader zelf vind ik Ragazzon! Gr
Punto T-jet 183 pk/300 nm. En een Seat Ibiza Bocanegra 200 pk / 280 nm.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Sportdemper

Bericht door Jarre »

Op een diesel klink je dan als een tractor...
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Sportdemper

Bericht door ing_BRW »

Het blijft een diesel hè. Die zullen over het algemeen toch een ander accent leggen op het uitlaatgeluid dan een benzine.

Zelf probeer ik ook al enige tijd iets moois te vinden voor een gangbare prijs, maar ga vooralsnog met een grote bocht rondom al het RVS spul heen (kostenkwestie).
En bepaalde soorten standaard dempers met formaat 'uit-de-grond-gereden-doorgeslepen-lantaarnpaal' kijk ik liever van weg, maar smaken verschillen.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Sportdemper

Bericht door Thegroov »

De uitlaat van een mjet 1.3 bestaat uit één geheel deel. De einddemper vervangen gaat dus niet zonder zagen en lassen (ben ik helaas achter gekomen met een mooie einddemper in de hand). Alleen de modellen van vóór 2009 zouden anders zijn.
Enzo73
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 27, 2015 13:42

Re: Sportdemper

Bericht door Enzo73 »

Dus een andere einddemper is niet mogelijk? Of enkel als je hem eraan last? Heb je dit zelf dan ook gedaan of enkel een sierstuk gestoken? Heb ook al liggen zoeken om een sierstuk maar is moeilijk te vinden omdat de originele uitlaat naar beneden krult.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Sportdemper

Bericht door Jarre »

Ik had een novitec demper gestoken.
Originele afgeslepen en de nieuwe met klemmen gemonteerd.
Is wel aan de prijs zo n novitec demper. (Geeft geen extra geluid)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Enzo73
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 27, 2015 13:42

Re: Sportdemper

Bericht door Enzo73 »

is jammer dat er geen extra geluid is als je zoveel betaald voor een demper. 500 euro is mij wat te veel voor een demper... ga binnenkort verlagen en ramen blinderen en heb geen zin om veel te betalen voor een demper. er zouden ook nog een lip vooraan en achteraan opkomen.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Sportdemper

Bericht door AlexAbarth »

Enzo73 schreef:is jammer dat er geen extra geluid is als je zoveel betaald voor een demper. 500 euro is mij wat te veel voor een demper... ga binnenkort verlagen en ramen blinderen en heb geen zin om veel te betalen voor een demper. er zouden ook nog een lip vooraan en achteraan opkomen.
Nadeel met turbomotoren is dat de turbo een flinke geluiddemper is. Ik weet niet of je een roetkat hebt. Als je die er onder vandaan zou kunnen halen zonder storinhen scheelt nogal in de tegendruk voor je motor. En het levert iets meer geluid op. Dat je de originele pijp door moet zagen om de einddemper te vervangen is heel normaal bij Fiat. Dat was 20 jaar geleden ook al zo. Einddemper er onder monteren met een mof en je bent klaar.
ik persoonlijk heb het liefst supersprint. Supergoede kwaliteit en een mooi geluid. Ik heb ooit een novitec demper gemonteerd bij mn zus dr auto die was na twee jaar volledig weggerot. Ze had er bijna 90.000 kilometer mee gereden in 2 jaar maar toch was het enige antwoord van novitec hij zal wel te veel stil gestaan hebben waardoor er te veel condens in is gekomen. Voor mij dus nooit meer iets van novitec.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Enzo73
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 27, 2015 13:42

Re: Sportdemper

Bericht door Enzo73 »

bedankt maar zie op de site dat ze er geen maken voor 1.3 Mjet of maakt een einddemper niet uit of het nu voor een diesel of een benzine is? Weet er niet heel veel over :)
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Sportdemper

Bericht door Rik »

Qua geluid zul je met een andere uitlaat bij de diesel niet veel verschil merken helaas.
Enzo73
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 27, 2015 13:42

Re: Sportdemper

Bericht door Enzo73 »

Bedankt iedereen voor de tips, ik kan eruit besluiten dat een nieuwe sportdemper niet veel meer geluid zal leveren dus wordt het maar een gewoon sierstuk. Kan men geld dan investeren in andere onderdelen die wel uitmaken ;)
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Sportdemper

Bericht door Thegroov »

Die k heb liggen geeft anders een heel sportief geluidje..... Dat is een pijpje zonder demper.
Enzo73
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 27, 2015 13:42

Re: Sportdemper

Bericht door Enzo73 »

heb je er een foto van en is hij te koop? Ik zoek een dubbele zoals op de foto hieronder. Zou super zijn want heb al overal gezocht en amper iets te vinden. De uitlaat krult wel naar beneden dus al deze er op past zou ik het wel zien zitten. :)
btw jouw Pevo ziet er echt zalig uit!

grtz
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Enzo73 op za mei 30, 2015 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Sportdemper

Bericht door Thegroov »

Kijk hier maar even: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 55&t=12959" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie