Audio upgrade(s) moelijkheden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sbosma22
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: di jun 23, 2015 8:22
Locatie: Emmeloord

Re: Audio upgrade(s) moelijkheden

Bericht door sbosma22 »

Beste,

Ik heb zelf deze sub ingebouwd: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 49933.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben echter wel echt vanaf de accu met een pluskabel door het dashboard gegaan, via de "instaplijst" weggewerkt. De speaker kabels in mijn niet-originele autoradio onder de middenconsole weggewerkt en dan onder de bestuurdersstoel weer terug laten komen.
Als je niet iets zoekt waarmee je de buurt op zijn grondvesten wil laten trillen, heb je voor dat geld erg leuk geluid.
700W klinkt erg weinig echter moet er rekening gehouden worden met het feit dat deze subwoofer direct onder je stoel zit.

PS: De minpool kan achter de instaplijst op één of ander massapunt gezet worden. (dat zit ongeveer direct onder de hendel om je motorkap open te doen, alleen dan op de bodem helemaal links).
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Audio upgrade(s) moelijkheden

Bericht door Sjoerd H. »

700w klinkt erg weinig? Dat is met die excalibur meer dan de helft overdreven. Plus, als hij echt 700w zou leveren dan trilden je ramen mee.
Het maakt niet uit waar de sub geplaatst wordt voor het geluid. Althans, niet heel veel. Zolang hij maar voldoende lucht heeft om te verplaatsen, dan is het goed.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
sbosma22
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: di jun 23, 2015 8:22
Locatie: Emmeloord

Re: Audio upgrade(s) moelijkheden

Bericht door sbosma22 »

Ja, 700W is erg weinig, in mijn voorgaande auto had ik 2x 1400W subs en een 6000W versterker.. Ik heb het dan wel over piekvermogen.. (Het is maar net wat je wil denk ik!)
400W rms vind ik persoonlijk niet erg veel, wellicht had ik daar bij moeten zetten dat het mijn bescheiden mening is.
Ook over de plaatsing bedoelde ik eigenlijk meer dat je het gevoel hebt dat de subwoofer harder gaat, aangezien de trillingen van onder de stoel goed voelbaar zijn.

Al met al, ik vind het een bescheiden setje.
Laatst gewijzigd door Rudabroda op za jun 27, 2015 5:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
sbosma22
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: di jun 23, 2015 8:22
Locatie: Emmeloord

Re: Audio upgrade(s) moelijkheden

Bericht door sbosma22 »

Ik heb de originele radio vervangen door een Kenwood, zelfs nadat je alleen dát vervangt klinkt het al een stuk beter.
Daarbij heb ik dan wel een composet van Rockford geplaatst omdat ik die nog had liggen, was in principe niet eens nodig geweest.

De sub ligt er puur voor de ondersteuning (en die lekkere trilling -] ).
Laatst gewijzigd door Rudabroda op za jun 27, 2015 5:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Plaats reactie