Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Hallo allemaal,
Ik ben jimmy en ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik ben aan het orienteren voor een grande punto.
Ik ben er inmiddels uit dat ik iig de "sport" uitvoering wil ivm de mooie 17inch velgen en vele andere opties.
Ik twijfel nu vooral nog alleen tussen een 1.4 16v met 95 pk of een 1.4 tjet 120pk
Wat ik mij afvraag is hoe groot het verschil is kwa rijden in praktijk? Ga ik die turbo echt heel veel missen? Is de 1.4 zonder turbo
Wel krachtig genoeg op fatsoenlijk mee te komen? En stel nou ik ga de 1.4 zonder turbo langs savalli rijden om hem wat meer pktjes te geven , komt die dan wel in de buurt van de tjet?
Mijn twijfel is er omdat het nogal veel geld scheelt. De tjet is namelijk al gauw 1000 euro duurder.
Ik ga vooral snelweg kilometers maken. Ik wil ook redelijk comfortabel rijden als in wanneer ik 120/130km/h rij niet hoger dan 3000 toeren wil zitten. Cruise control is leuk maar geen must
Voordeel van 1.4 zonder turbo
6 bak
Zuiniger?
Voordeel tjet
Turbo!
Krachtiger
Wat adviseren jullie mij ? Ik heb een budget van 6k en wil graag eentje van max 120dkm op de teller.
Ik ben jimmy en ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik ben aan het orienteren voor een grande punto.
Ik ben er inmiddels uit dat ik iig de "sport" uitvoering wil ivm de mooie 17inch velgen en vele andere opties.
Ik twijfel nu vooral nog alleen tussen een 1.4 16v met 95 pk of een 1.4 tjet 120pk
Wat ik mij afvraag is hoe groot het verschil is kwa rijden in praktijk? Ga ik die turbo echt heel veel missen? Is de 1.4 zonder turbo
Wel krachtig genoeg op fatsoenlijk mee te komen? En stel nou ik ga de 1.4 zonder turbo langs savalli rijden om hem wat meer pktjes te geven , komt die dan wel in de buurt van de tjet?
Mijn twijfel is er omdat het nogal veel geld scheelt. De tjet is namelijk al gauw 1000 euro duurder.
Ik ga vooral snelweg kilometers maken. Ik wil ook redelijk comfortabel rijden als in wanneer ik 120/130km/h rij niet hoger dan 3000 toeren wil zitten. Cruise control is leuk maar geen must
Voordeel van 1.4 zonder turbo
6 bak
Zuiniger?
Voordeel tjet
Turbo!
Krachtiger
Wat adviseren jullie mij ? Ik heb een budget van 6k en wil graag eentje van max 120dkm op de teller.
Re: Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Ik heb de starjet en maak ook voornamelijk snelwegkilometers. Moet zeggen dat ik de 6e versnelling heerlijk vind en daardoor duidelijk lekker zuinig rijdt, zit meestal wel tussen de 15,5 en 16km/l. En of je lekker mee kan komen, tja, de tjet zal beter gaan. Inhalen in zn 6 hoef ik ook echt niet te proberen, beter even terug naar de 4.
Zover ik begreep heeft chippen zonder turbo niet echt veel effect en ikzelf vond het de kosten niet waard.
Zover ik begreep heeft chippen zonder turbo niet echt veel effect en ikzelf vond het de kosten niet waard.
Re: Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Ik heb een GP tjet, mijn vader een Bravo 1.4 zonder turbo..
In de bravo zit dezelfde 1.4 als in de GP.
Telkens als ik met mijn vader zijn bravo rij moet ik toch wel heel hard toegeven dat ik mijn turbo mis.
Ik mis gewoon de duw in mijn rug dat de turbo geeft.
Daar komt nog eens bij dat de gewone 1.4 meer verbruikt als mijn Tjet..
De gewone 1.4 chippen is gewoon weggesmeten geld.. Haal je lekker een tjet, je zal het je niet beklagen..
In de bravo zit dezelfde 1.4 als in de GP.
Telkens als ik met mijn vader zijn bravo rij moet ik toch wel heel hard toegeven dat ik mijn turbo mis.
Ik mis gewoon de duw in mijn rug dat de turbo geeft.
Daar komt nog eens bij dat de gewone 1.4 meer verbruikt als mijn Tjet..
De gewone 1.4 chippen is gewoon weggesmeten geld.. Haal je lekker een tjet, je zal het je niet beklagen..
Re: Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Ik heb in beide gereden en gekozen voor de Tjet. Voornamelijk voor het koppel onderin. Bij de 95pk versie moet je inderdaad terug schakelen als je wat wil en bij de Tjet heb je vrijwel altijd vermogen.
Ik rijd ook voornamelijk snelwegkilometers en zit nu op een gemiddeld verbruik van 1:15,2 km/l. Reed trouwens eerder met de 17" wielen iets zuiniger (heb nu 18" met bredere banden). Valt me al met al niet tegen.
Persoonlijk ben ik wel erg fan van de cruise control, vooral als je veel snelwegkilometers rijdt...
Je kan ook eens over de grens kijken; mijn GP Tjet komt uit Duitsland en daar vind je ze vaak voor minder geld en over het algemeen luxer uitgevoerd en beter onderhouden.
Succes!
Ik rijd ook voornamelijk snelwegkilometers en zit nu op een gemiddeld verbruik van 1:15,2 km/l. Reed trouwens eerder met de 17" wielen iets zuiniger (heb nu 18" met bredere banden). Valt me al met al niet tegen.
Persoonlijk ben ik wel erg fan van de cruise control, vooral als je veel snelwegkilometers rijdt...
Je kan ook eens over de grens kijken; mijn GP Tjet komt uit Duitsland en daar vind je ze vaak voor minder geld en over het algemeen luxer uitgevoerd en beter onderhouden.
Succes!
Re: Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Kom net deze tegen, lijkt me een leuke auto: http://link.marktplaats.nl/m959515627" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Ha Jimmy,
Vast welkom hier. Goed dat je je vraag hier stelt.
Voor mijn huidige T-Jet had ik een 8v. Dat vond ik zo'n fijne auto, maar ik wilde meer eeeeeh kracht, meer voor grote jongens zeg maar. Ook ik stelde de vraag die jij nu stelt.
Het regende T-Jet aanbevelingen, ik ben gaan zoeken en vond de auto die ik nu 10 maanden rijd en
ik ben er nog steeds zo blij mee. Zeker nadat ik hem heb laten chippen bij RV Corse (Savali).
Van wat ik van de 16v begrijp is dat-ie sportief is maar t.o.v. de T-Jet loop je de kans teleurgesteld
te worden qua sportiviteit, daarbij is het chippen van de T-Jet, vanwege de turbo, met een duidelijk
resultaat, beter te doen is dan de "ongeblazen" 16v.
Ik begrijp niet dat er in de T-Jet geen 6-bak zit trouwens.
Ik zeg:"T-Jet" en die op Marktplaats ziet er goed uit hoor!!
Spit het forum nog es goed door, heb geduld en laat het ons weten en succes!!
Vanuit een herfstig Den Haag,
Chris
Vast welkom hier. Goed dat je je vraag hier stelt.
Voor mijn huidige T-Jet had ik een 8v. Dat vond ik zo'n fijne auto, maar ik wilde meer eeeeeh kracht, meer voor grote jongens zeg maar. Ook ik stelde de vraag die jij nu stelt.
Het regende T-Jet aanbevelingen, ik ben gaan zoeken en vond de auto die ik nu 10 maanden rijd en
ik ben er nog steeds zo blij mee. Zeker nadat ik hem heb laten chippen bij RV Corse (Savali).
Van wat ik van de 16v begrijp is dat-ie sportief is maar t.o.v. de T-Jet loop je de kans teleurgesteld
te worden qua sportiviteit, daarbij is het chippen van de T-Jet, vanwege de turbo, met een duidelijk
resultaat, beter te doen is dan de "ongeblazen" 16v.
Ik begrijp niet dat er in de T-Jet geen 6-bak zit trouwens.
Ik zeg:"T-Jet" en die op Marktplaats ziet er goed uit hoor!!
Spit het forum nog es goed door, heb geduld en laat het ons weten en succes!!
Vanuit een herfstig Den Haag,
Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Dat is een mooie! Staat vlakbij mij in de buurt ook.skeez schreef:Kom net deze tegen, lijkt me een leuke auto: http://link.marktplaats.nl/m959515627" onclick="window.open(this.href);return false;
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
- Rudabroda
- Moderatore
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
- Locatie: Q'onoS
- Contacteer:
Re: Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Welkom op het forum.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Grande punto 1.4 16v 95 pk vs tjet 1.4 120pk
Ik heb een starjet 95pk sport gehad. Vijf jaar met plezier in gereden, en de auto heeft nauwelijks mankementen vertoond. Na vijf jaar wilde ik wat anders en ben ik gaan zoeken naar een Witte met Zwart dak (panaroma). We hadden tenslotte ook nog een witte panda met panorama dak.
Nu rij ik alweer vier jaar in volle tevredenheid rond in een tjet. Dit verschil met de starjet is vooral het vermogen.
Godsamme wat rijdt heerlijk. Altijd koppel, altijd power. Zeker na een bezoekje aan Savali tuning. Ik heb nu bijna 300NM koppel en dat voel je al bij 1700 toeren flink opkomen. Bij een starjet met je echt flink trappen om vlot van je plek te komen.
Dus ga in beide rijden als het kan, en je zult vanzelf voor de tjet gaan.
Nu rij ik alweer vier jaar in volle tevredenheid rond in een tjet. Dit verschil met de starjet is vooral het vermogen.
Godsamme wat rijdt heerlijk. Altijd koppel, altijd power. Zeker na een bezoekje aan Savali tuning. Ik heb nu bijna 300NM koppel en dat voel je al bij 1700 toeren flink opkomen. Bij een starjet met je echt flink trappen om vlot van je plek te komen.
Dus ga in beide rijden als het kan, en je zult vanzelf voor de tjet gaan.