gebruik van City knop
- Blu Magnetico
- VIP Membro
- Berichten: 233
- Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57
gebruik van City knop
Op het dashboard van de (Grande) Punto zit een knop met de afbeelding van een stuurtje. De CITY knop.
Met ingeschakelde funktie gaat het inparkeren nog makkelijker.
En het werkt alleen bij snelheden tot 20 km/u, daarboven helpt de elektrische motor niet meer mee met sturen.
Hoe maken jullie gebruik van de City knop?
- niet; City hulp staat nooit aan, want ik woon op het platteland
- niet; ik parkeer nooit, dat mag mijn partner doen
- soms: wanneer ik moe terugkom van de sportschool
- wel; alleen tijdens (krappe) parkeerhandelingen
- wel; staat altijd aan, best handig
Met ingeschakelde funktie gaat het inparkeren nog makkelijker.
En het werkt alleen bij snelheden tot 20 km/u, daarboven helpt de elektrische motor niet meer mee met sturen.
Hoe maken jullie gebruik van de City knop?
- niet; City hulp staat nooit aan, want ik woon op het platteland
- niet; ik parkeer nooit, dat mag mijn partner doen
- soms: wanneer ik moe terugkom van de sportschool
- wel; alleen tijdens (krappe) parkeerhandelingen
- wel; staat altijd aan, best handig
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Re: gebruik van City knop
Gebruik hem nooit. Heb totaal geen gevoel voor de weg als de cirystand aanstaat. Overstuur ik ook heel vaak.
- Rudabroda
- Moderatore
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
- Locatie: Q'onoS
- Contacteer:
Re: gebruik van City knop
Continue.. Hij staat continue aan. Maar ik ben dan ook een watje qua spierkracht.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
-
- Membro del Consiglio
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: gebruik van City knop
Ik gebruikte de cityknop alleen bij het parkeren verder stond de modus uit.
-
- Junior Stato
- Berichten: 231
- Lid geworden op: vr okt 09, 2015 13:47
- Locatie: arnhem, gelderland
Re: gebruik van City knop
vind dat een punto evo zo ie zo extreem ligt stuurt (hoogst waarschijnlijk door het elektrische stuurhuis)
kwam uit een 2002 mk3 mondeo maar elke punto evo stuurt zl ligt heb er 3 proefgereden
en dat viel me gelijk op dus die city (sissy) stand is aan mij niet besteed dan heb je helemaal geen
gevoel meer met de weg
ben ook absoluut geen coureur ofzo maar een beetje feeling tussen weg en stuur is wel fijn
dus dikke nee voor mij
z.n funtie op z.n licht sturende auto is totale onzin
op een zwaar model is het wellicht handig
kwam uit een 2002 mk3 mondeo maar elke punto evo stuurt zl ligt heb er 3 proefgereden
en dat viel me gelijk op dus die city (sissy) stand is aan mij niet besteed dan heb je helemaal geen
gevoel meer met de weg
ben ook absoluut geen coureur ofzo maar een beetje feeling tussen weg en stuur is wel fijn
dus dikke nee voor mij
z.n funtie op z.n licht sturende auto is totale onzin
op een zwaar model is het wellicht handig
Pevo 1.3mjet okt2011
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Re: gebruik van City knop
Gebruik het ook nooit, me vorige Peugeot 306 stuurde stukken zwaarder dus de punto rijd al extreem licht, op de snelweg 1 vingertje/palmpje is voldoende
Inparkeren in de normale stand is ook geen probleem.
Inparkeren in de normale stand is ook geen probleem.
1.3 Mjet Punto Evo '10
- speklap1991
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 121
- Lid geworden op: zo sep 07, 2014 14:39
- Locatie: groningen
Re: gebruik van City knop
heb hiervoor een punto mk2 uit 2002 gehad(ook met city) daar had ik de city altijd aanstaan, de gp stuurt met city uit net zo licht als de mk2 met city aan, als ik city aan heb in de gp vind ik het echt te licht sturen
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: gebruik van City knop
Altijd aan...met 18" en breeder rubber vind ik het wle makkelijk met parkeren. Boven de 20km/u doet deze toch niets meer. Dus waarom dan steeds aan/uit zetten?
- Blu Magnetico
- VIP Membro
- Berichten: 233
- Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57
Re: gebruik van City knop
Bij mij zit er 17" onder en vind ik het wel handig bij krappe parkeerplekken en in parkeergarages.
Misschien gemakzucht, maar de functie blijft daarom maar aan staan. Toch geen last van.
Misschien gemakzucht, maar de functie blijft daarom maar aan staan. Toch geen last van.
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Re: gebruik van City knop
Is het overigens mogelijk om meerdere dingen te laten veranderen als die stand wordt ingeschakeld? En andere gaspedaal respons bijvoorbeeld? Dan kan er wellicht een 'eco' stand of 'sport' stand van gemaakt worden .
Wellicht zelfs minder stuurbekrachtiging? Ik ben het met de mensen eens die de auto uit zichzelf al erg licht/gevoelloos vinden sturen.
Wellicht zelfs minder stuurbekrachtiging? Ik ben het met de mensen eens die de auto uit zichzelf al erg licht/gevoelloos vinden sturen.
Re: gebruik van City knop
Zelf heb ik de city eigenlijk altijd aan onder het mom van alles went. Als je kritisch kijkt dan heb je te weinig feedback vanaf het asfalt. Iemand die van sturen houdt zal het dan ook niks vinden. Maar omdat wij middenin de stad wonen is het toch wel erg comfortabel. Voor mijn werk rijd ik in een Volvo XC60 en dat voelt dan vervolgens als een stadsbus. Dit verschil 'verrast' soms bij het wegrijden. Na het zien van dit topic ga ik eens een tijdje proberen om zonder city te rijden.