HARD DISC in de grande punto ,voor degene met USB aansl.

Gebruikersavatar
mvt
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 21:38
Locatie: almere

HARD DISC in de grande punto ,voor degene met USB aansl.

Bericht door mvt »

is er iemand die met usb aansluiting een harddisk aan de praat heeft gekregen ik niet maar een ipod van 60 gig doet het wel :roll: .
iemand nog tips?

heb net een freecom hd van 60 gig erin gedaan maar dat werkt niet

ModRay:Titel iets angepast :wink:
gp 1.4 16v sportsoundplus,crossoverblack ,interscope,blu me ,armsteun,geen logo`s on the back
Gebruikersavatar
RonaldV
Berichten: 8
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 2:29
Locatie: Leiderdorp

Bericht door RonaldV »

Het is (jammer) een usb 1.0 aansluiting daar staat te weinig stroom op voor de meeste 2.5 inch hard disks. In het kastje zitten 2 aansluitingen en er bestaan kabels om 1 hard disk aan 2 aansluitingen te hangen maar dan kan het kasje niet dicht.. Die i-pod heeft zijn eigen stroom..
Laad die eigenlijk op via de usb aansluiting?
Gebruikersavatar
mvt
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 21:38
Locatie: almere

ipod

Bericht door mvt »

ja die laad idd op via de usb poort en ook in de gp en als ik dan zie hoe snel dan merk je gewoon niet dat het een usb 1.0 isvindt het erg jammer dat ik geen hd in de auto kan maken en ook met die 2e usb aansluiting erbij wil hij nog niet draaien want ik heb daar wel alle kabels voor.
dus ik haal een 2 of 4 gig usb stick en als ik echt lang ga rijden hang ik mn ipod van 60 gig er wel in
gp 1.4 16v sportsoundplus,crossoverblack ,interscope,blu me ,armsteun,geen logo`s on the back
Gebruikersavatar
renzo4000
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: za apr 15, 2006 15:49
Locatie: Arnhem

Bericht door renzo4000 »

Ik heb een harddisk in de GP zitten. Het gaat om een FREECOM FHD XS geloof ik. Je hebt twee varianten, de 40GB en de 20GB. Ik zou maar voor die laatste gaan aangezien BLUE&ME crashed boven de 15 GB. Maar verder werkt het prima.

De reden dat deze werkt is vanwege het feit dat het een 1.8" variant betreft. Deze gebruikt heel weinig stroom. Soortgelijke HD's zitten ook in mp3-spelers.

Afbeelding
TYPE: Sport 1.4 16v
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Tegenvaller als ik het zo lees :( heb hier al sinds de bestelling van m'n GP een 2,5" schijfje liggen dat braaf wacht om ingebouwd te gaan worden, maar daar moet ik dus maar eens een andere bestemming voor zoeken. Maar eens op zoek naar zo'n Freecom hdd.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
buffri
Berichten: 5
Lid geworden op: za dec 23, 2006 6:12

Bericht door buffri »

Ben ik toch wel benieuwd hoe jij je ipod (60 gb) aan de praat heb gekregen. Ik heb een 30 gb en deze krijg ik niet aan de praat. Graag een reactie.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

buffri schreef:Ben ik toch wel benieuwd hoe jij je ipod (60 gb) aan de praat heb gekregen. Ik heb een 30 gb en deze krijg ik niet aan de praat. Graag een reactie.
Heb je hem via iTunes al geupdate?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
buffri
Berichten: 5
Lid geworden op: za dec 23, 2006 6:12

Bericht door buffri »

Ik heb de ipod sinds 3 weken en inderdaad geprobeerd voor een update. Maar ik heb al de meest recente versie, dus....
Gebruikersavatar
mvt
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 21:38
Locatie: almere

Bericht door mvt »

heb mn ipod 60 gig gewoon aan de praat gekregen en kan via het menu van de gp in je itunes map komen en wat ook erg goed gaat is je nummers gewoon in je root plaatsen van je ipod met een playlist dat gaat ook prima vindt het alleen wat kostbaar om mn ipod zo te laten liggen in mn auto en ik vergeet geheid om em er telkens uit te halen ,je kan er natuurlijk op wachten dat vroeg of laat je raampje eruitligt is me met mn vorige auto ook al eens overkomen in a`dam
gp 1.4 16v sportsoundplus,crossoverblack ,interscope,blu me ,armsteun,geen logo`s on the back
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Juist als je telkens met je iPod uit de auto komt stappen gaat het opvallen. Ik laat de mijne lekker liggen, niemand die wat vermoed.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
buffri
Berichten: 5
Lid geworden op: za dec 23, 2006 6:12

Bericht door buffri »

Fijn voor jullie beiden dat hij het bij jullie wel doet. Als ik de mijne aansluit zegt het systeem dat er geen Media gevonden is. De Ipod zegt dat ie niet losgekoppeld mag worden. Ik vraag me dan ook af of jullie wel met een update hebben gewerkt of zo. Graag een reactie.
Gebruikersavatar
mvt
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 21:38
Locatie: almere

ipod

Bericht door mvt »

moet je eerlijk zeggen dat ik niks heb ge update of wat dan ook ik heb een ipod 4 gig en een ipod 60 gig en uit nieuwschierigheid hing ik em eraan omdat mn harde schijf het niet deed, het duurd heel even en dan leest ie mn ipod wel het werk verder perfect zo alleen ik vindt het ff makelijker werken met normale mp3tjes dan via i tunes met gernes en artiesten etc. nu maak ik gewoon mapjes en klaar
gp 1.4 16v sportsoundplus,crossoverblack ,interscope,blu me ,armsteun,geen logo`s on the back
Gebruikersavatar
dbs
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 19:12
Locatie: Velserbroek

Bericht door dbs »

renzo4000 schreef:Ik heb een harddisk in de GP zitten. Het gaat om een FREECOM FHD XS geloof ik. Je hebt twee varianten, de 40GB en de 20GB. Ik zou maar voor die laatste gaan aangezien BLUE&ME crashed boven de 15 GB. Maar verder werkt het prima.

De reden dat deze werkt is vanwege het feit dat het een 1.8" variant betreft. Deze gebruikt heel weinig stroom. Soortgelijke HD's zitten ook in mp3-spelers.

Afbeelding
Doet hij het ook als je hem aangesloten laat zitten en later weer het contact aan doet of moet je de hd eerst los koppelen omdat de bleu&me niet meer werkt?
Gebruikersavatar
renzo4000
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: za apr 15, 2006 15:49
Locatie: Arnhem

Bericht door renzo4000 »

dbs schreef:
renzo4000 schreef:Ik heb een harddisk in de GP zitten. Het gaat om een FREECOM FHD XS geloof ik. Je hebt twee varianten, de 40GB en de 20GB. Ik zou maar voor die laatste gaan aangezien BLUE&ME crashed boven de 15 GB. Maar verder werkt het prima.

De reden dat deze werkt is vanwege het feit dat het een 1.8" variant betreft. Deze gebruikt heel weinig stroom. Soortgelijke HD's zitten ook in mp3-spelers.

Afbeelding
Doet hij het ook als je hem aangesloten laat zitten en later weer het contact aan doet of moet je de hd eerst los koppelen omdat de bleu&me niet meer werkt?
Hij heeft af en toe wel eens kuren dat ie niet doorstart, dan moet je idd ff de usb eruit en er weer in doen ... geen ramp verder.
TYPE: Sport 1.4 16v
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Gisteren mijn 80GB LaCie 2,5" externe harddisk geprobeerd, maar helaas geen resultaat. :( Zelfs bij het aansluiten van de hulpvoedingskabel op de USB poort voor service (de rechtse) hetzelfde resultaat: als ik m'n oor dicht tegen het kastje aanhield, hoortde ik "krrt.....krrt" dus hij kreeg niet genoeg stroom.

Die 1,8" disks lijken mij dus een goed alternatief. Aleen die Freecom disk die kost hier bij de lokale PC-boer bijna 200 euro en dat vind ik toch te duur. Ik heb ook al wat alternatieven gevonden van LaCie: http://www.disc-planet.nl/hdpocket.htm . Zelf zat ik te denken aan de "LaCie Skwarim 30GB Pink USB 2.0" (ook 1,8" net als die freecom) alleen dan wel in 't blauw als dat effe kan :).

Alleen als die het ook niet doet ben ik weer 130 euro verder en heb ik nog steeds geen werkende opslag voor de Blue&Me mediaplayer.

Michel
Plaats reactie