Pagina 2 van 2

Re: Turbo defect?

Geplaatst: zo apr 09, 2017 13:29
door Sjoerd H.
Ingrid schreef:Hopelijk hoeft er geen nieuwe turbo in..
Ik hoop het ook niet voor je, dat is namelijk een duur grapje (heb ik gehad) ;)

Druksensor is volgens mij best gemakkelijk te reinigen en te vervangen? Heb ik zelf nog nooit gedaan eerlijk gezegd.

Re: Turbo defect?

Geplaatst: ma apr 22, 2019 12:01
door lottie
hoi ik ben nieuw hier moet nog even voorstellen ,maar kwam dit tegen, heb het zelfde probleem.

turbodruk valt weg auto opnieuw gestart en druk is weer aanwezig nieuwe ketting erop olie enz waar moet ik zoeken mvg

Re: Turbo defect?

Geplaatst: ma apr 22, 2019 13:59
door Algon
De auto al laten uitlezen? Ik had geen problemen met de turbo maar had wel een foutcode van de MAP sensor. Deze meet de turbodruk en dan kan de ECU de turbo eventueel uitschakelen.
Op deze MAP sensor zat bij mij een laagje olie wat waarschijnlijk de foutcode heeft veroorzaakt. Deze heb ik vervangen, kostte 20 euro en 1 minuut tijd. Het gaat hier wel om een T-jet, omdat je over een ketting praat ga ik er van uit dat je een diesel hebt, die hebben volgens mij een MAP sensor en een turbodruksensor.

Re: Turbo defect?

Geplaatst: do jul 02, 2020 20:31
door mattFiat
Hallo,

Hier een eigenaar van een Fiat Punto Evo uit 2011 met 250.000 km op de teller.
Naar aanleiding van een motorstoring en vermogen daling de auto naar de garage gebracht.
Uit diagnose en onderzoek blijkt dat Turbo is overleden en dat er ook iets is met het roetfilter en verstuivers moeten schoongemaakt worden etc. Advies van de garage is, niks meer aan doen en opdracht geven om auto naar de sloop de brengen want kosten zouden gauw richting de € 3.500 gaan.
Als dit het is dan is dit het maar ik vind het lastig in te schatten of dit de daadwerkelijke kosten zijn of dat er wellicht andere oplossing zijn. Herkent iemand dit of zijn er andere oplossingen?
Bedankt alvast!

Groet Matt

Re: Turbo defect?

Geplaatst: di jul 14, 2020 18:34
door NickOs
mattFiat schreef:Hallo,

Hier een eigenaar van een Fiat Punto Evo uit 2011 met 250.000 km op de teller.
Naar aanleiding van een motorstoring en vermogen daling de auto naar de garage gebracht.
Uit diagnose en onderzoek blijkt dat Turbo is overleden en dat er ook iets is met het roetfilter en verstuivers moeten schoongemaakt worden etc. Advies van de garage is, niks meer aan doen en opdracht geven om auto naar de sloop de brengen want kosten zouden gauw richting de € 3.500 gaan.
Als dit het is dan is dit het maar ik vind het lastig in te schatten of dit de daadwerkelijke kosten zijn of dat er wellicht andere oplossing zijn. Herkent iemand dit of zijn er andere oplossingen?
Bedankt alvast!

Groet Matt
3500 is zeker reeël. De dingen die je noemt zijn allen echt onzettend duur. Verstuivers al snel richting 1000 euro. Roetfilter vaak meer dan 1000 euro en dan nog je turbo zelf..