Toe aan een andere auto...Bravo? Advies?
Geplaatst: di mar 28, 2017 11:31
Dag allen,
ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een andere auto. De GP bevalt goed maar ik merk dat ik toch vaak iets meer ruimte wil; het telkens demonteren van de kinderwagen begint te vervelen en zoonlief zit wel erg krap in zijn maxi cosi, de passagiersstoel moet erg ver naar voren om fatsoenlijk op de achterbank te zitten. Bovendien beginnen de kilometers en jaren te tellen.
Ik heb een proefrit gemaakt in een Volvo S40 (2008), en dan de 1.8 of 2.0 (benzine). Vind dat een mooie auto en rijdt ook heerlijk. Maar die achterbank is nog krapper dan de Punto (ik ben er achter gekomen dat dat bij heel veel auto's zo is). Bovendien is de toegang tot de bagageruimte wat beperkt door de kleine kofferklep. Een V50 vind ik dan net weer wat te overdreven groot (en zwaar).
Ik ben nu aan het orienteren op een Fiat Bravo. Vind dit een erg mooie auto, goed uitgevoerd en best betaalbaar. Wil dan wel voor een T Jet/Multi Air gaan, maar vrees een beetje voor het verbruik. Op papier is dat beter dan de GP 16V, maar Spritmonitor vertelt me dat het praktijkverbuik juist veel slechter is dan een GP.
Hebben jullie advies tussen de 120 of 140/150pk versie? Heb nu de 1.4 16V (maar beetje meer pit mag wel, mits het verbruik niet te buitensporig wordt.
Andere opties die ik wil overwegen:
- Seat Leon (2005 - 2013) wel erg saai en kaal
- Renault Megane (dan liefst wel de estate) vaak leuk uitgerust maar oogt een beetje goedkoop
- Honda Civic IMA (dus zo'n hybrid). Ben beroepsmatig met elektrische auto's en duurzaamheid bezig dus deze keuze past wat beter bij mijn overtuiging, bovendien is deze wel zuinig op korte stadsritjes maar kan hij ook meekomen op lange snelwegritten. maar vind het interieur zo vreselijk lelijk
Wat is jullie advies? Nog andere opties qua auto? Ik ben vrij kieskeurig, vind helaas maar weinig (betaalbare/realistische en geschikt als daily driver) auto's echt mooi.
Mijn profiel:
ongeveer 25.000 kilometer per jaar, zeer gevarieerd rijprofiel: woon-werk is minder dan 10km en wordt 5x per week afgelegd, 1 a 2x per maand familiebezoek (250km), doordeweeks veel boodschappenritjes en recreatieritjes van minder dan 20km, vrouw moet 2 maanden per jaar heel het land door waardoor we die 25.000 wel halen.
Vooral vanwege de korte woon-werk ritjes lijkt me diesel niet interessant. Terecht?
Ik heb vrij uitgebreide berekeningen gedaan maar benzine blijft helaas heel lang goedkoper dan diesel, vooral in combinatie met een upgrade naar een grotere/zwaardere auto en het vaak tegenvallende praktijkverbruik (zeker door mijn vele korte ritjes).
Ik zoek een auto van onder de 9.000, kilometerstand max 100.000, goeie looks, goeie uirusting, en een schappelijk verbruik.
Concrete vragen:
- Wat vinden jullie van de Bravo? En wat is verbruiksverschil tussen de 120 en 140/150 pk variant?
- nog advies voor auto's in de genoemde categorie?
- hebben jullie nog voorbeeldberekeningen van diesel/benzine met een realistisch praktijkverbruik?
Het liefst zou ik een Giulietta rijden, maar ook die zijn net nog te duur, zeker met lage kilometerstanden...
ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een andere auto. De GP bevalt goed maar ik merk dat ik toch vaak iets meer ruimte wil; het telkens demonteren van de kinderwagen begint te vervelen en zoonlief zit wel erg krap in zijn maxi cosi, de passagiersstoel moet erg ver naar voren om fatsoenlijk op de achterbank te zitten. Bovendien beginnen de kilometers en jaren te tellen.
Ik heb een proefrit gemaakt in een Volvo S40 (2008), en dan de 1.8 of 2.0 (benzine). Vind dat een mooie auto en rijdt ook heerlijk. Maar die achterbank is nog krapper dan de Punto (ik ben er achter gekomen dat dat bij heel veel auto's zo is). Bovendien is de toegang tot de bagageruimte wat beperkt door de kleine kofferklep. Een V50 vind ik dan net weer wat te overdreven groot (en zwaar).
Ik ben nu aan het orienteren op een Fiat Bravo. Vind dit een erg mooie auto, goed uitgevoerd en best betaalbaar. Wil dan wel voor een T Jet/Multi Air gaan, maar vrees een beetje voor het verbruik. Op papier is dat beter dan de GP 16V, maar Spritmonitor vertelt me dat het praktijkverbuik juist veel slechter is dan een GP.
Hebben jullie advies tussen de 120 of 140/150pk versie? Heb nu de 1.4 16V (maar beetje meer pit mag wel, mits het verbruik niet te buitensporig wordt.
Andere opties die ik wil overwegen:
- Seat Leon (2005 - 2013) wel erg saai en kaal
- Renault Megane (dan liefst wel de estate) vaak leuk uitgerust maar oogt een beetje goedkoop
- Honda Civic IMA (dus zo'n hybrid). Ben beroepsmatig met elektrische auto's en duurzaamheid bezig dus deze keuze past wat beter bij mijn overtuiging, bovendien is deze wel zuinig op korte stadsritjes maar kan hij ook meekomen op lange snelwegritten. maar vind het interieur zo vreselijk lelijk
Wat is jullie advies? Nog andere opties qua auto? Ik ben vrij kieskeurig, vind helaas maar weinig (betaalbare/realistische en geschikt als daily driver) auto's echt mooi.
Mijn profiel:
ongeveer 25.000 kilometer per jaar, zeer gevarieerd rijprofiel: woon-werk is minder dan 10km en wordt 5x per week afgelegd, 1 a 2x per maand familiebezoek (250km), doordeweeks veel boodschappenritjes en recreatieritjes van minder dan 20km, vrouw moet 2 maanden per jaar heel het land door waardoor we die 25.000 wel halen.
Vooral vanwege de korte woon-werk ritjes lijkt me diesel niet interessant. Terecht?
Ik heb vrij uitgebreide berekeningen gedaan maar benzine blijft helaas heel lang goedkoper dan diesel, vooral in combinatie met een upgrade naar een grotere/zwaardere auto en het vaak tegenvallende praktijkverbruik (zeker door mijn vele korte ritjes).
Ik zoek een auto van onder de 9.000, kilometerstand max 100.000, goeie looks, goeie uirusting, en een schappelijk verbruik.
Concrete vragen:
- Wat vinden jullie van de Bravo? En wat is verbruiksverschil tussen de 120 en 140/150 pk variant?
- nog advies voor auto's in de genoemde categorie?
- hebben jullie nog voorbeeldberekeningen van diesel/benzine met een realistisch praktijkverbruik?
Het liefst zou ik een Giulietta rijden, maar ook die zijn net nog te duur, zeker met lage kilometerstanden...