Koplampen soorten

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
Plaats reactie
Pnappel21
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 20:53

Koplampen soorten

Bericht door Pnappel21 »

Ik sta op het punt om 2 koplampen te kopen,maar er is wat onduidelijkheid. De koplampen die ik nu in mijn punto 2012 heb zitten zijn de standaard lampen met daarin dagrijverlichting(grijs zwart). De lampen waarvan ik op het punt sta te kopen zijn helemaal zwart,muv reflectoren uiteraard. Er zit wel een paarse stekker op. Maar hebben ook 3 transparante lijntjes over de dagrijverlichting reflector. Dit is dan toch de versie met KNIPPERLICHT en niet met dagrijverlichting? Of past dit gewoon en zijn dit wel koplampen die er bij mij in zouden moeten kunnen? Er is effe verwarring die ik uit wil sluiten,voordat ik verkeerde koplampen koop.
Mvg Nick
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Koplampen soorten

Bericht door damted »

Dat zijn wel een hoop vragen in een lange zin. :?

Kun je niet wat plaatjes neerzetten, dat maakt wellicht een hoop duidelijk?
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Koplampen soorten

Bericht door hbassen »

let wel op de Grande Punto heeft ander koplampen dan de EVO en de MY2012.
en er zijn gelijke koplampen met andere stekkertjes.
Is allemaal heel verwarrend.
Als je niet de juiste versie hebt met de juiste stekker, dan werkt het niet naar behoren of dan moet je zelf gaan sleutelen met de kabels.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Koplampen soorten

Bericht door Odelot »

Die met 3 lijntjes zijn de verkeerde. Die zijn voor een gp. Zonder die lijntjes zijn voor jouw model.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Pnappel21
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 20:53

Re: Koplampen soorten

Bericht door Pnappel21 »

Dankjewel voor alle reacties! Ik heb gelukkig de koop optijd af kunnen blazen. Op marktplaats stond een mooie set voor 100euro maar zijn idd voor de grande punto en niet voor de Evo. Plaatjes had ik effe niet zo bij de hand,vandaar de omschrijving haha! Wat "handig" heel die verschillende stekkertjes! Heb nu Nieuwe besteld. links en rechts voor €150. En de goede!

Nogmaals bedankt!

Gr Nick
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Koplampen soorten

Bericht door damted »

Goed dat het gelukt is!
Originele van Fiat ? Want de hoogteverstelling hoort er natuurlijk ook bij!

Waren je oude lampen (DRL wellicht) kapot ?
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Pnappel21
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 20:53

Re: Koplampen soorten

Bericht door Pnappel21 »

Nee niet kapot,maar wil projectoren van retrofitlab in gaan bouwen. Aangezien het een ramp is om de units open te krijgen dankzij de permaseal dacht ik eerst andere hebben,mocht ik het verknallen heb ik iets achter de hand. Maar heb er nu besteld van het merk depo,deze zijn niet gelijmd met de permaseal maar met butyl. Makkelijker open te krijgen want met butyl is het een kwestie van verwarmen en een beetje geduld,met permaseal een kwestie van verwarmen en mega veel tijd en mega veel geduld en mega veel vloeken..

Gr Nick
Plaats reactie