Fiat grootste stijger in Europese verkoopcijfers 2006

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Fiat grootste stijger in Europese verkoopcijfers 2006

Bericht door johnb »

Omdat ik het niet bij Fiat nieuws Algemeen kan plaatsen: [mod:tony] Verplaats naar Nieuws Fiat Algemeen


Fiat Auto grootste stijger in Europese verkoopcijfers 2006
(1/16/2007)
Met een totaal van 1.116.764 geregistreerde auto’s komt het Europese marktaandeel van de totale Fiat Groep over 2006 uit op 7,6%*. Ten opzichte van 2005 betekent dit een stijging van 17,6% waarmee de Fiat Groep de grootste stijger is.
In 2006 zijn er in Europa 14.624.215 auto’s geregistreerd; 0,7% meer ten opzichte van 2005. De Fiat-resultaten van het jaar 2006 zijn zeer positief vergeleken bij die van het voorgaande jaar. De Fiat Groep bereikte een marktaandeel van 7,6% (+1,1 procentpunt) en de verkoopaantallen stegen met 17,6% tot 1.116.764 auto’s.
Kijken we specifiek naar het grootste volumemerk binnen de groep, Fiat, dan zien we dat 852.644 Fiats werden geregistreerd in 2006 (22% meer dan in 2005). Het Europese marktaandeel van alleen het merk Fiat in 2006 is gestegen naar 5,8% (was 4,8% in 2005). In Nederland stegen de verkopen van het merk Fiat met 23,9% en bereikte hiermee een marktaandeel van 3,6%.

Belangrijke succesfactoren binnen het Fiat-gamma waren de Panda en de Punto. De Panda bleek met 219.000 verkochte exemplaren het best verkochte model in het A segment. De Punto bereikte dankzij een verkooptotaal van 386.000 een marktaandeel van 10,4% in het B segment, waarmee het model zich stabiel in de top van de best verkochte modellen bevindt.

Lancia bereikte, dankzij een verkoopaantal van bijna 116.000, een marktaandeel van 0,8% waarmee het merk stabiel is ten opzichte van 2005. Het marktaandeel van Alfa Romeo steeg in 2006 van 0,9 naar 1% ten opzichte van 2005. Dankzij een verkoop-stijging van 12,2% steeg het verkooptotaal van Alfa Romeo boven 143.000.

Dankzij goede verkoopresultaten in alle grote Europese markten is Fiat Auto de grootste stijger.



*(EU15 + EFTA landen)
Bron cijfers: ACEA
joedelta

Bericht door joedelta »

Tijd voor een feestje! (op kosten van FIAT wel te verstaan) :lol: :lol: :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Wel weinig Alfa's verkocht in verhouding tot Lancia. Zie eigenlijk nooit meer een recente Lancia rijden terwijl de 159-ers best redelijk vertegenwoordigd zijn.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Speedy schreef:Wel weinig Alfa's verkocht in verhouding tot Lancia. Zie eigenlijk nooit meer een recente Lancia rijden terwijl de 159-ers best redelijk vertegenwoordigd zijn.
Zie jij dan veel GP's rijden? :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

Speedy schreef:Wel weinig Alfa's verkocht in verhouding tot Lancia. Zie eigenlijk nooit meer een recente Lancia rijden terwijl de 159-ers best redelijk vertegenwoordigd zijn.
Wist je dat in Italia doorgaans meer Lancia's dan Alfa's verkocht worden?
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Nee doorgaans waar je ook bent komt je relatief gezien weinig GP"s tegen.
En als je ergens geparkeerd staat of rijdt dan wordt de GP toch wel bewonderd. Als je dan de verkoop cijfers bekijk dan zouden er toch een groot aantal GP"s rond moeten rijden. Is de GP dan zo zeldzaam en uniek :?: :?:



Eigenlijk is hij dat ook. :lol: :lol:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

ineke schreef:Nee doorgaans waar je ook bent komt je relatief gezien weinig GP"s tegen.
En als je ergens geparkeerd staat of rijdt dan wordt de GP toch wel bewonderd. Als je dan de verkoop cijfers bekijk dan zouden er toch een groot aantal GP"s rond moeten rijden. Is de GP dan zo zeldzaam en uniek :?: :?:



Eigenlijk is hij dat ook. :lol: :lol:
Nou, ik zie toch behoorlijk wat GP's in mijn omgeving, maar misschien dat de rest opgekocht wordt door een verzamelaar van kunstwerken van Giugiaro?
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

GP's zie ik wel redelijk wat van rijden (207 of nieuwe corsa zie ik eigenlijk niet veel meer), maar Lancia's ... zal wel iets zijn dat italianen trots zijn op dat produkt want wat hebben die nou eigenlijk nog rijden :?

Wel mooi voor de Fiat groep natuurlijk!
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Is zeker mooi voor FIAT ze timmeren goed aan de weg. :lol:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

Ik zeg lang leve fiat :lol:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

zeker weten. :lol: :wink:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

ineke schreef:zeker weten. :lol: :wink:
Ik sluit me hier uiteraard bij aan.
Een merk dat met zo veel passie wordt ontworpen en geproduceerd verdient het, zeker als er van die juweeltjes als de GP uit de fabriek rollen.
Sandman
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: za okt 21, 2006 13:24
Locatie: Breda

Bericht door Sandman »

johnb schreef:
Speedy schreef:Wel weinig Alfa's verkocht in verhouding tot Lancia. Zie eigenlijk nooit meer een recente Lancia rijden terwijl de 159-ers best redelijk vertegenwoordigd zijn.
Zie jij dan veel GP's rijden? :wink:
Ik zie er behoorlijk wat rijden hoor, maar misschien ben ik er te gefocust op :lol:
1.3 MultiJet - New Orleans Blue -
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Hier nog maar steeds BAR weinig... niet dat ik dat erg vind, blijf ik lekker uniek in de regio. Zover ik weet rijden er in de GEMEENTE SOMEREN een stuk of 4 rond, waarvan één SPORT (die van mezelf).
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Sandman schreef: Ik zie er behoorlijk wat rijden hoor, maar misschien ben ik er te gefocust op
:lol:
Ik dus ook...misschien heeft Breda wel gewoon de grootste GP-dichtheid van het land of zo....zie ze hier dagelijks, maar elders zelden.... :roll:
Plaats reactie