Kachel blaast geen warme lucht

Plaats reactie
Ignascio
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 19:33

Kachel blaast geen warme lucht

Bericht door Ignascio »

Goedemiddag,

Mijn vriendin heeft een Fiat Punto II uit 2002, helaas komt er geen warme lucht uit de kachel, al zet je hem op zijn heetst. Ik dacht eerst aan de thermostaat deze heb ik vervangen alleen was dit niet de oplossing. Gehele traject is na het vervangen van de thermostaat ontlucht dit was ook niet de oplossing. Heeft iemand dit eerder gehad?
Gebruikersavatar
Cobus
Nuovo Arrivato
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 11, 2018 10:38
Locatie: De Ronde Venen

Re: Kachel blaast geen warme lucht

Bericht door Cobus »

Kachel kraantje wil nog wel eens stuk gaan.
Leuke klus, moet je dashboard er af.
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Kachel blaast geen warme lucht

Bericht door Puntoman »

Kan ook lucht in je koelsysteem zitten, komt vaak voor, misschien kortgeleden koelvloeistof vervangen?
Sowieso moet je opnieuw ontluchten na plaatsen van een nieuwe thermostaat.
Meest effectieve manier is je voorwielen op een hoge stoep neerzetten en de motor een uurtje aanzetten zodat ie minimaal 4-5 x de koelvin aanslaat. Radiatordop laat je er dan van af.
Ga niet prutsen aan het ontluchtingskraantje op de radiator, dat is eenvoudig gesloopt en dan ben je verder van huis.

Mocht dat niet effect hebben probeer het koelsysteem dan eens door te blazen met perslucht en gooi er een paar liter schoonmaakazijn in , vervolgens goed spoelen (voldoende referentievideo op YT) en vullen met de juiste koelvloeistof en opnieuw ontluchten. Soms zit een luchtbel vast dan moet je even flink in de buizen knijpen terwijl je aan het ontluchten bent.

Succes
Plaats reactie