Foutcode P060C-85

Plaats reactie
Struweel
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 03, 2020 10:50

Foutcode P060C-85

Bericht door Struweel »

Hallo,

Afgelopen maandag wilde ik de automatische transmissie in de achteruitstand zetten maar de pook maakte geen enkel contact meer met de automatische transmissie van mijn Fiat Grande Punto automaat uit 2007 met 171.000 km. op de teller. Al verschillende keren had ik problemen met het schakelen nadat de auto een tijdje had stilgestaan. Na een aantal keren opnieuw starten lukte het wel weer om de auto in de "D" stand of in de "R" stand te krijgen.
De ANWB heeft de auto uitgelezen en de foutcode P060C-85 Transmission Control Module (TCM) Faulty (Generic-Error Sustem) - Signal Above Allowable Range kwam er uit.
De auto is met een dieplader naar mijn garage gebracht en kan niet eerder dan volgende week gerepareerd worden.
Dit is inmiddels de derde auto binnen 5 jaar die een probleem heeft met de automatische transmissie. Mijn Ford Fiësta en Opel Corsa zijn naar de sloop gebracht en nu vrees ik dat het weer "einde oefening" gaat worden.
Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad en kon dit nog weer door de garage opgelost worden?
Wat hebben toch al die automerken met een automatische transmissie na zo'n 13 jaar?
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Foutcode P060C-85

Bericht door willeme1 »

Maak de massapunten eens goed schoon en schuur ze goed zuiver dat wil wel eens helpen
Struweel
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 03, 2020 10:50

Re: Foutcode P060C-85

Bericht door Struweel »

Bedankt voor jouw reactie. Ik geef het door aan mijn garage, misschien kunnen ze er iets mee.
Struweel
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 03, 2020 10:50

Re: Foutcode P060C-85

Bericht door Struweel »

Inmiddels zijn we drie weken verder en is de auto nog niet goed gerepareerd. Na 14 dagen wachten is er door mijn garage een dualogic module 55222264 in gezet. Na slechts 1 uur rijden kreeg ik de automatische versnellingsbak met geen mogelijkheid meer in z'n achteruit. Gelukkig kon ik wel vooruit waardoor ik nog naar mijn garage kon rijden.
Nu staat hij al weer een week daar en kreeg ik te horen dat de dualogic module niet meer matcht met de versleten koppelingsplaat waardoor ook deze nog vervangen moet worden.

Nieuwe module kostte totaal €1800 en nieuwe koppelingsplaat gaat €495 kosten.

LEKKER DAN.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Foutcode P060C-85

Bericht door willeme1 »

Niet meer matcht....
Vind het een onzinnig verhaal en denk dat je een eindeloos duur traject tegemoet gaat.
Plaats reactie