Verschil stuurbekrachtiging

Plaats reactie
twowheeler
Berichten: 3
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 11:03

Verschil stuurbekrachtiging

Bericht door twowheeler »

Beste allen,

Eerste post en meteen een technische vraag. Vaak de reden om een forum te bezoeken natuurlijk.

Ik ben de gelukkige eigenaar van een punto EVO 1.4 8V.

Wat me opvalt tijdens het rijden is dat ik rechts zwaarder stuur dan naar links. Stuurbekrachtiging geeft geen foutmelding of iets dergelijks. Ook trekt de auto iets naar rechts, maar dit komt vermoedelijk door het profieldiepte verschil tussen de twee voorbanden. Deze gaan er na dit jaar af en komen nieuw. Stuur staat gewoon recht auto heeft verder geen problemen. Het probleem is dusdanig minimaal dat alleen ik het merk en anderen niet tenzij ik het ze aangeef.

Auto is altijd bij de dealer in onderhoud geweest.

Enig idee wat ik hier aan kan doen? Wat me ook opvalt is dat het plastic rondom de stuurkolom, waarin de richtingaanwijzer hendels enzo zitten, scheef zit. Hierdoor zit het contactslot uit het midden. Dit wil ik nog oplossen.

Enig idee waar ik voor de stuurbekrachtiging kan zoeken? Mijn plan is om binnenkort bij de bevriende garage langs te gaan en daar de auto uit te lezen. Ik lees hier en daar over calibratie, is dat hierop van toepassing?
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Verschil stuurbekrachtiging

Bericht door Algon »

Lees dit eens door, misschien is dit de oorzaak van je probleem.
https://www.stuurbekrachtiging-speciali ... 04065.html
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
twowheeler
Berichten: 3
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 11:03

Re: Verschil stuurbekrachtiging

Bericht door twowheeler »

Algon schreef:Lees dit eens door, misschien is dit de oorzaak van je probleem.
https://www.stuurbekrachtiging-speciali ... 04065.html
Ai, ik dacht dat de EVO daar vrij van was. Tot nu toe geen problemen met de stuurbekrachtiging afgezien van het verschil in ondersteuning. Dat klopt wel met de taak van die sensor. Mocht er een foutmelding komen is dus wijs die sensor te gaan vervangen
Plaats reactie