Deelbare achterbank

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Deelbare achterbank

Bericht door Señor Sjon »

Ik zit mezelf te orienteren op een nieuw GP 1.4 16v Sport.

Nadeel alleen is dat er standaard geen deelbare achterbank op zit. En ? 290,- vind ik er een beetje veel geld voor.

Hoe zijn de ervaringen hier? Ik heb begrepen dat de gehele achterbank in de sport 2 sportieve kuipjes heeft, en dat een deelbare bank 3 zitplaatsen heeft?

Heeft iemand ook foto's om het verschil te zien?
joedelta

Bericht door joedelta »

Op de sport kun je kiezen uit twee verschillende stoffen bekledingen en één soort lederen bekleding.

De lederen bekleding ziet er als volgt uit:

Afbeelding


De stoffen bekleding ziet er als volgt uit:


Afbeelding


Zoals je ziet hebben beide versies een soort van kuipjes in de achterbank.
Als je kiest voor de lederen bekleding, dan is het niet mogelijk om de in delen neerklapbare achterbank te nemen. Bij het stoffen interieur kan dat wel.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

joedelta schreef:Op de sport kun je kiezen uit twee verschillende stoffen bekledingen en één soort lederen bekleding.

De lederen bekleding ziet er als volgt uit:

Afbeelding


De stoffen bekleding ziet er als volgt uit:


Afbeelding


Zoals je ziet hebben beide versies een soort van kuipjes in de achterbank.
Als je kiest voor de lederen bekleding, dan is het niet mogelijk om de in delen neerklapbare achterbank te nemen. Bij het stoffen interieur kan dat wel.
Thanx voor de pix,ik had deze al gezien. Leer is mij te duur. Als het lease zou zijn misschien, maar prive vind ik het het geld niet waard. Verder vind ik wel apart dat een deelbare achterbank een optie is; op andere auto's in deze klasse is het standaard.
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Verder vind ik wel apart dat een deelbare achterbank een optie is; op andere auto's in deze klasse is het standaard.
ach ja, een optielijst en bijhorende prijzen wordt vooral opgesteld aan de hand van (marketing)statistieken. Op de 5-deurs is de in delen neerklapbare achterbank standaard op alle uitvoeringen. Dat zal dan wel gebaseerd zijn op de aanname dat mensen die een 5-deurs nemen meer practisch zijn ingesteld en mensen die een 3-deurs nemen meer sportief ingesteld zijn en dus het meezeulen van grote spullen tegelijkertijd met het vervoer van 3 personen niet belangrijk vinden....zal statistisch wel kloppen. dat is net zo iets als van die luxe sedans waarbij de achterbank in het geheel niet neerklapbaar is...mensen met zo'n auto laten hun zooi brengen en halen en/of hebben naast die sedan nog een andere, practisch ingestelde, auto (of erger, een SUV)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Aha weer een hoop duidelijkheid. Wat ik wel jammer vind is dat er geen mogelijkheid is om te switchen van bekleding tussen sport en emotion. De bekleding van de sport vind ik namelijk veel mooier dan die van de emotion en juist die heb ik uitgekozen, haha.
joedelta

Bericht door joedelta »

je hebt de emotion zeker gekozen omdat je vrouw/vriendin een make-up spiegeltje met verlichting wou... :wink: :wink: :lol:

ik heb het gedaan omdat ik uitstapverlichting in de portieren wil... :wink: Nee hoor, ik wou gewoon een 5-deurs, vandaar.
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Yep me too! Vond de 5-deurs versie gewoon een stuk makkelijker en in lease was de sport ook al weer een stuk duurder, dit aangezien het een sport is en ze er vanuit gaan dat een sport minder waarde behoudt, door de rijstijl. Maar make-up is nooit weg natuurlijk nee!
Gebruikersavatar
Edu
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 1:06
Locatie: Amstelveen

Bericht door Edu »

Ik heb in mijn laatste 4 auto's neerklapbare achterbanken gehad. Ik heb daar precies 1 keer gebruik van hoeven maken. Vandaar dat ik deze keer voor leer heb gekozen. Ik rij al 28 jaar auto en heb nog nooit leren bekleding gehad. Ben benieuwd. Ik zag wel op diverse foto's dat er een gekleurd randje op de leren bekleding zit. Ben benieuwd welke kleur ze in mijn zwarte Sport uitvoering gebruiken.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Edu schreef:Ik heb in mijn laatste 4 auto's neerklapbare achterbanken gehad. Ik heb daar precies 1 keer gebruik van hoeven maken. Vandaar dat ik deze keer voor leer heb gekozen. Ik rij al 28 jaar auto en heb nog nooit leren bekleding gehad. Ben benieuwd. Ik zag wel op diverse foto's dat er een gekleurd randje op de leren bekleding zit. Ben benieuwd welke kleur ze in mijn zwarte Sport uitvoering gebruiken.
Die bies kon je als het goed is kiezen. Volgens mij volgt die de kleur van het onderste deel van het dash. Op de minisite van de Grande Punto kan je dat wel goed zien.
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

de deelbare achterbank heeft 3 zitvlakken ja. Maar als je geen 3 kinderen hebt, waarom een deelbare achterbank? wat iemand hier al zegt, wanneer gebruik je dat? Het is minder moeite om de complete bank naar voren te klappen.
Gebruikersavatar
Edu
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 1:06
Locatie: Amstelveen

Bericht door Edu »

Nee ik kon niet kiezen voor de kleur van de bies, althans.....niet aan gedacht toen. Maar volgens de mini-site is de bekleding 433 zwart/grijs.
Ik wacht het gewoon weer af.. Eind Mei hoop ik.
joedelta

Bericht door joedelta »

GPsport schreef:de deelbare achterbank heeft 3 zitvlakken ja. Maar als je geen 3 kinderen hebt, waarom een deelbare achterbank? wat iemand hier al zegt, wanneer gebruik je dat? Het is minder moeite om de complete bank naar voren te klappen.
Ben ik dan de enige die dat gebruikt? Bij mij in de Stilo Multiwagon gaat de bank vrijwel wekelijks gedeeltelijk plat...al was het alleen maar als je planken of buizen bij de bouwmarkt haalt, weer een Ikea meubeltje te vervoeren hebt, of zoals in mijn geval, je basgitaar speelt en er moeten nog twee bandleden mee. (Een koffer van een basgitaar (of sommige andere muziekinstrumenten) gaat zelfs bij de Stilo Multiwagon niet in de kofferbak.) :lol:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

GPsport schreef:de deelbare achterbank heeft 3 zitvlakken ja. Maar als je geen 3 kinderen hebt, waarom een deelbare achterbank? wat iemand hier al zegt, wanneer gebruik je dat? Het is minder moeite om de complete bank naar voren te klappen.
Als je met 3 personen in de Ikea een kastje meeneemt kom je zonder deelbare achterbank in de problemen. Alleen die 3e persoon wil denk ik niet meebetalen aan die achterbank?
joedelta

Bericht door joedelta »

ligt er aan wie dat is...als het mijn moeder is misschien wel, als het mijn dochtertje is niet (wacht maar tot ze zakgeld krijgt :twisted: ) :wink:
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

De 156 sedan heeft zowieso geen neerklapbare achterbank, dit is gedaan om de torsiestijfheid van de carrosserie te verhogen.

Er is wel een skiluikje voor lange dingetjes, maar soms zou het best handig zijn om die bank te kunnen laten zakken!
Plaats reactie