Cruise control werkt niet en knopje voor de kofferbak - punto 1.2 uit 2006

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Chundri
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 06, 2022 15:49

Cruise control werkt niet en knopje voor de kofferbak - punto 1.2 uit 2006

Bericht door Chundri »

Hi allemaal,

Nieuw op dit forum aangezien ik recent een Fiat grande punto heb gekocht... Er waren wat probleempjes mee en heb inmiddels een aantal zaken al verholpen (raammechanisme achter was kapot, kabeltje gebroken en heb met een goeiekope remkabel dit voor een paar euro kunnen repareren) en ook de deur anger linksvoor was kapot, maar die heb ik gewoon gewisseld met linksachter (wel even stangetje zelf omgewisseld, want die van de deur achter is langer)

Ook de airco is nog altijd lek (condensor al vervangen, dus nu de pomp ook maar besteld om te vervangen)

Maar ik heb 2 hardnekkige problemen waarvan ik niks gevonden krijg...

De cruise control doet helemaal niks, het lampje op het dashboard springt niet eens aan en ik heb de zekeringen al nagekeken en de remschakelaar vervangen... Feit dat hij überhaupt niks.doet zegt me dat er iets anders aan de hand is en aangezien er een stukje plastic van de stuurkolom provisorisch bijgeknipt is lijkt het haast alsof dit achteraf zo is ingebouwd... Wellicht moet er iets geactiveerd worden in de ecu?

De kofferbak gaat niet open met het knopje in de auto op de middenconsole, terwijl hij met de sleutel perfect opengaat... Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Met vriendelijke groet,

Chundri
Chundri
Berichten: 3
Lid geworden op: di sep 06, 2022 15:49

Re: Cruise control werkt niet en knopje voor de kofferbak - punto 1.2 uit 2006

Bericht door Chundri »

Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels de middenconsole compleet verwijderd en ook de printplaat met knoppen gedemonteerd... Daar zat om de één of andere reden een plakkerige zooi op die de printplaat had aangetast.

Inmiddels een nieuwe besteld en daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik heb de oude even doorgemeten met een multimeter en er waren idd wat sporen op de pcb beschadigd

Nu alleen het probleem met de cruisecontrol nog
Plaats reactie