Parkeersensoren Dometic/Waeco

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
NickSchuer
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jan 20, 2023 12:48
Locatie: Noord-Brabant

Parkeersensoren Dometic/Waeco

Bericht door NickSchuer »

Beste Punto bezitters,

Ik ben eigenaar van een Fiat Punto 0.9 Twinair uit 2016. Deze is door de vorige eigenaar voorzien van parkeersensoren van Waeco (tenzij dit de standaard sensoren zijn van Fiat bij dit type?!).

Nu merk ik dat ik het irritant vind dat ik de pieptonen niet hoor van de sensoren als de radio op redelijk niveau aanstaat. Ik heb liever dat het volume automatisch naar beneden gaat of uitgeschakeld wordt bij inschakelen van de sensoren.

Nu is de vraag of de mute functie van de bedieningsunit van de sensoren (WME820) aangesloten kan worden op de originele Fiat Radio die in de Punto zit? Volgens de handleiding zou deze optie wel mogelijk moeten zijn met de bedieningsunit maar of het ook met de radio werkt...

Daarnaast nog de vraag hoe ik het beste de bekleding van de zijwand links kan losmaken om de bedieningsunit van de sensoren te localiseren? Oftewel, hoe maak ik die pluggen los?

En als laatste, ik vind de pieptonen van de sensoren zelfs met de radio uit erg zacht klinken. Enig idee hoe ik deze harder kan zetten?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie