Blue & Me Nav ook voor de GP?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Blue & Me Nav ook voor de GP?

Bericht door M-Jay »

Ik zie dat er op de nieuwe Bravo B&M Nav beschikbaar is, zal dit ook na een update bij de GP mogelijk zijn?

Als je op deze pagina naar beneden gaat, kan je het stukje vinden over B&M Nav incl. korte handleiding.
Ex owner: GP Sport 1.4 16v, Zwart, Panorama dak, Lederen bekleding, Blue&Me, Chorme Shadow 17inch...etc.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

denk het niet z n navigatie past niet in het ontwerp van de gp.
misschien over een jaar of 2a3.
als de gp opgefrist wordt.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Marco
Nuovo Arrivato
Berichten: 197
Lid geworden op: do jan 04, 2007 21:27
Locatie: Vlissingen

Bericht door Marco »

Doe mij maar gewoon een tomtom die zijn makkelijker en goedkoper up te daten d.m.v. even nieuw kaartmateriaal te downloaden. Vaak nog goedkoper om aante schaffen ook dan zo'n dvd met kaartmateriaal voor een ingebouwde navigatiesysteem.

Maar het zou niet verkeerd zijn als het via een firmware upgrade ofzo kan.
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door M-Jay »

walpunto schreef:denk het niet z n navigatie past niet in het ontwerp van de gp.
misschien over een jaar of 2a3.
als de gp opgefrist wordt.
Waarom niet? De kaarten staan op een USB stick. Er is ook geen display in de Bravo, het werkt via pictogrammen en spraak.
Ex owner: GP Sport 1.4 16v, Zwart, Panorama dak, Lederen bekleding, Blue&Me, Chorme Shadow 17inch...etc.
Gebruikersavatar
joebananas
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: di nov 28, 2006 22:03

Bericht door joebananas »

Klinkt interessant als dat met een software update te realiseren is. Ik heb ook een pda met navigatie, maar ik zou die update toch wel willen hebben als ie voor de grande beschikbaar komt :)
1.4 edizione blue & me, it's amazing
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Voor zover ik terug kan vinden bij Microsoft zijn er twee verschillende platformen voor Windows Mobile for Automotive (Blue&Me genaamd bij FIAT): de "basic" en de "standard" versie: http://www.microsoft.com/windowsautomot ... fault.mspx . De "basic" versie omhelst een MediaPlayer (USB poort) en handsfree-kit via Bluetooth, de "standard" versie heeft als extra's nog een GSM module en een GPS ontvanger. Met deze gegevens kunnen we er wel vanuit gaan dat in de GP gewoon de "basic" versie zit, dus lijkt mij een "upgrade via een update" onmogelijk. :(

Wat wel weer mijn interesse wekt is dat het WMfA systeem schijnbaar ook een interface heeft naar de CAN bus. Maarja, het is en blijft Microsoft dus is er weer weinig tot geen informatie beschikbaar over de mogelijkheden...
bboek
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jul 07, 2007 6:38

Bericht door bboek »

Heb mij er ook even doorheen geworsteld, blijven inderdaad MS documenten en dus vaak net niets zeggend, maar goed.

Er moet dus minimaal een PGS ontvanger aanwezig zijn, en die zit er standaard niet in, maar dat wil niet zeggen dat ie niet gekoppeld kan worden. Er wordt nl wel dezelfde software en processor gebruikt. En bij Microsoft is alles te upgraden.

Een 2e moeilijkheid is een uni die de signaelering kan uitlezen. De Standaard radio kan het niet, dus daar zal ook een vervanger voor moeten komen, dat wordt wat lastiger. Het zou wel een leuke optie zijn om middels een extern scherm aangesloten op de Can-bus wel die info te tonen en dan zijn we er al.

Nu heb ik van de week al ergens gelezen dat er een apparaatje bestaat wat je op de can-bus aansluit om extra informatie er uit te kunnen halen en/of te veranderen.

Blijf wel even doorspitten, verwacht niet dat het snel een standaard oplossing gaat worden , maar met een beetje geworstel moet er wel wat mogelijk worden.
Gebruikersavatar
joebananas
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: di nov 28, 2006 22:03

Bericht door joebananas »

1.4 edizione blue & me, it's amazing
Plaats reactie