Geef je dealer een rapportcijfer

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Bruno
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 21, 2008 20:23

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door Bruno »

Autobedrijf Lennaerts Roermond
Receptie: 7,5
Deze is niet altijd bemand.
Ik zou de receptie toch maar een dikke 8 willen geven.
Vraag Pascal maar iets en hij heeft het antwoord klaar, of gaat het voor je opzoeken. Hij is niet te beroerd om te helpen en mee te denken.

De verkopers geef ik geen punten, Ruud heeft al genoeg veren in de kont.
De werkplaats krijgt van mij ook een dikke 8.

Bruno
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door ripeba »

ripeba schreef:Autobedrijf Lennaerts Roermond

Receptie: 7,5
Deze is niet altijd bemand. Als verkopers bezig zijn en een klant komt binnen heeft deze niet altijd een aanspreekpunt.
Wanneer er wel medewerkers staan word je ook vriendelijk te woord gestaan.

Samengevat een dikke 8 dus en dat vind ik een prima cijfer voor een garage!!!
Bruno:
Voor alle duidelijk, de 7,5 heeft niet te maken met de medewerkers bij de receptie staan en de manier waarop ze je helpen, dat is zondermeer goed en deze zouden inderdaad een 8 verdienen. Alleen heb ik ook meegemaakt dat ikzelf zat te wachten op een kleine reparatie van de auto en er een klant de showroom binnen kwam. De receptie was niet bemand en deze klant liep, na een tijdje in de showroom rondgekeken te hebben, geïrriteerd naar buiten omdat hij niemand zag die hem te woord stond. Misschien is het een incident geweest maar dat weet ik natuurlijk niet. De 7,5 is dus meer een tip voor de organisatie dan kritiek op de medewerkers.
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door hannes »

ripeba schreef:
ripeba schreef:Autobedrijf Lennaerts Roermond

Receptie: 7,5
Deze is niet altijd bemand. Als verkopers bezig zijn en een klant komt binnen heeft deze niet altijd een aanspreekpunt.
Wanneer er wel medewerkers staan word je ook vriendelijk te woord gestaan.

Samengevat een dikke 8 dus en dat vind ik een prima cijfer voor een garage!!!
Bruno:
Voor alle duidelijk, de 7,5 heeft niet te maken met de medewerkers bij de receptie staan en de manier waarop ze je helpen, dat is zondermeer goed en deze zouden inderdaad een 8 verdienen. Alleen heb ik ook meegemaakt dat ikzelf zat te wachten op een kleine reparatie van de auto en er een klant de showroom binnen kwam. De receptie was niet bemand en deze klant liep, na een tijdje in de showroom rondgekeken te hebben, geïrriteerd naar buiten omdat hij niemand zag die hem te woord stond. Misschien is het een incident geweest maar dat weet ik natuurlijk niet. De 7,5 is dus meer een tip voor de organisatie dan kritiek op de medewerkers.

zoiets heb ik ook ooit meegemaakt bij een volvo dealer.
die gasten zaten zelfs lekker te babbelen in een hokje en keken naar ons.
na zo'n klein kwartiertje zijn we maar weg gelopen, ze konden zeker aan onze kleding zien dat we niet draagkrachtig genoeg waren voor een "nieuwe" volvo :lol: :lol: :lol:

maar schijnbaar verkopen ze bij lennaerts zelfs in deze crisis tijd nog genoeg auto's om zich dit te kunnen permiteren. :wink:
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door Giovanni Tutore »

Ach ook in deze tijd komt het wel eens voor dat mensen ziek zijn...
Als potentiële klanten dan worden achtergesteld ten opzichte van de huidige omdat er voorrang gegeven wordt aan de werkplaats kan ik dat alleen maar toejuigen.
Maar stug koffie pauze houden... :?:
Gebruikersavatar
Ferreman
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door Ferreman »

Kozole Landgraaf.

klinkt cliché, maar wat mij betreft een dikke 10, altijd tijd voor je,
doen niet moeilijk dat de auto niet bij hun gekocht is.
Superservice!
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-

Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt

Afbeelding

Punto-loos
Dimane
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 10:55

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door Dimane »

gisteren bij nieuwkoop mijn GP opgehaald en ze hebben me super geholpen!
had idd ook last van een italiaans menu en ze hebben gelijk een monteur gebeld en die heeft et gelijk opgelost:D
verder goede uitleg gegeven hoe de auto werkt enz. 8.5
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door hannes »

Ferreman schreef:Kozole Landgraaf.

klinkt cliché, maar wat mij betreft een dikke 10, altijd tijd voor je,
doen niet moeilijk dat de auto niet bij hun gekocht is.
Superservice!

Ferreman , daar sta ik helemaal achter, als het kon zelfs een 11 :P

wat een super gasten zijn dat daar, het waren de enigste die mij geholpen hebben met de T-jet, echter ze hebben verstek moeten laten gaan omdat Fiat nl niet mee werkte om het probleem defintief op te lossen.


nog een voorbeeld ...... een collega met zijn panda van 2,5 jaar oud had de stuurbekrachtiging stuk.
grapje van 1400 euro, creusen zei jammer maar helaas, de garantie is om.
hij op aanraden van mij naar Kozole, die hebben na wat telefoontjes met fiat nl een coullance regeling eruit weten te slepen, mijn collega hoefde maar een deel van de kosten zelf te betalen en wel 256 euro.
hulde aan Kozole .)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door Giovanni Tutore »

Hoe kan het dat die C...... nog niet failliet is??????? :?:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door hannes »

Giovanni Tutore schreef:Hoe kan het dat die C...... nog niet failliet is??????? :?:
ik heb in de wandelgangen wel al vernomen dat hij zijn Alfa Romeo dealerschap zal kwijt raken.
als dat zo is.............is dat in elk geval een begin :-] :-] ~~ ~~ :P
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door suus »

Gemengde gevoelens bij mijn dealer Otten Breda, werkplaats een 5, na 5 x pas een probleem oplossen.
Verkoop en service een 10, dan voornamelijk de verkoper Jorg van Loon en dhr. Otten zelf.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
punto6
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 15:28
Locatie: Purmerend

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door punto6 »

Hoi rijders

Wij zijn in onze ogen weer goed geholpen door onze dealer, Falco, hier in Purmerend ~] .
Het is al de 10de Fiat die we hier bestellen.

Groet R.
GP sport 1.4 T-jet 120 pk, crossover black, Take off velgen
Bruno
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 21, 2008 20:23

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door Bruno »

Voor Ripeba

Ik begrijp wat je bedoeld, dat zou ik ook niet leuk vinden.
Ik heb zelf ook wel eens zo moeten wachten toen ik voor een auto was aan het kijken, maar dat was bij een Renaultgarage. Ze zagen me maar hadden het te druk met praten met elkaar. Uiteindelijk een Fiat Panda (vierkant model) gekocht bij de voorganger van Ruud. En gezien de service hebben ze me nog steeds als klant.
Misschien lezen ze jouw verhaal en kunnen ze ervoor zorgen dat de bezetting van de balie nog beter is voordat ze goede klanten mislopen.
Of mischien zo'n ouderwetse bel erop zetten.

Bruno
Voor alle duidelijk, de 7,5 heeft niet te maken met de medewerkers bij de receptie staan en de manier waarop ze je helpen, dat is zondermeer goed en deze zouden inderdaad een 8 verdienen. Alleen heb ik ook meegemaakt dat ikzelf zat te wachten op een kleine reparatie van de auto en er een klant de showroom binnen kwam. De receptie was niet bemand en deze klant liep, na een tijdje in de showroom rondgekeken te hebben, geïrriteerd naar buiten omdat hij niemand zag die hem te woord stond. Misschien is het een incident geweest maar dat weet ik natuurlijk niet. De 7,5 is dus meer een tip voor de organisatie dan kritiek op de medewerkers.
Hoezo file en langzaamrijdend verkeer? De weg voor mij is leeg.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door tonyvandenbroek »

Bruno schreef:Voor Ripeba

Ik begrijp wat je bedoeld, dat zou ik ook niet leuk vinden.
Ik heb zelf ook wel eens zo moeten wachten toen ik voor een auto was aan het kijken, maar dat was bij een Renaultgarage. Ze zagen me maar hadden het te druk met praten met elkaar. Uiteindelijk een Fiat Panda (vierkant model) gekocht bij de voorganger van Ruud. En gezien de service hebben ze me nog steeds als klant.
Misschien lezen ze jouw verhaal en kunnen ze ervoor zorgen dat de bezetting van de balie nog beter is voordat ze goede klanten mislopen.
Of mischien zo'n ouderwetse bel erop zetten.

Bruno
Ik weet dat ze meelezen op het forum. Heb het al diverse malen gehoord als ik daar ben. Op zich vind ik het best meevallen met het wachten voor je aangesproken wordt. Zowel Ruud als Ad (verkopers) staan in notime bij me om een praatje te maken. Als ze zien dat er andere mensen binnen komen gaan, gaan ze er meestal snel genoeg naar toe. Dan excuseren ze zich bij mij en gaan natuurlijk een auto proberen te verkopen.

Wat betreft de Balie: Pascal is 99 van de 100 keer aanwezig aan de balie. Duur het naar mijn zin alsnog te lang, ben ik niet te beroerd om naar het magazijn te lopen, en daar wat te vragen. Dan wordt Pascal alsnog meestal snel geroepen.
Vaak is hij dan een auto klaar zetten o.i.d.

Lennaerts blijft voor mijn een TOP dealer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door ripeba »

tonyvandenbroek schreef:
Lennaerts blijft voor mijn een TOP dealer.
Ben het volledig met je eens Tony, Lennaerts heeft (in de korte periode dat ik er ervaring mee heb) een erg betrouwbare indruk gemaakt en verdient het predicaat TOP dealer volledig. Dit ondanks mijn 7,5 voor het onderdeel receptie, hetgeen ik overigens best nog een heel goed cijfer vind, maar misschien ben ik wel zuiniger met hoge cijfers geven dan anderen hier op het forum. Ik geef trouwens een 9 voor de verkoop en 8,5 voor de werkplaats.
Ik vind de motivering c.q. het verhaal achter het cijfer veel belangrijker dan alleen een 7 of een 8. Zoals ik al eerder schreef, mijn bevinding kan een incident zijn geweest, zo ja, zal ik een volgende keer ook niet nalaten dit te melden. Zo niet is mijn bevinding toch misschien een aandachtspunt waar de dealer zijn voordeel mee kan behalen. Ik hoop hiermee de nodige duidelijkheid verschaft te hebben.
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Geef je dealer een rapportcijfer

Bericht door hannes »

zoals de meesten weten heb ik van Creusen uit Heerlen geen hoge pet op ( :-] :-] :-] :lol: :lol: :lol: ) na twee grande Punto's daar te hebben gekocht

hier enkele brieven van klanten van hun.....dus limburgers die daar een auto willen kopen......jullie zijn gewaarschuwd :wink:

Ervaringen
Vorig jaar had mijn Fiat Stilo problemen met het regelen de motortemperatuur.
Op de snelweg werd hij erg warm ergens anders niet.
Ook had hij heel erg last van verlies van vermogen onder de 2500 toeren.

Ik ben hiermee naar Creusen gegaan.
Uitgelegd wat de problemen waren, wanneer ze optraden enz..

Een paar dagen later bellen ze me dat ze geen probleem konden vinden, ik gevraagd of ze alles hebben getest incl snelweg. Natuurlijk, zegt de baliemedewerker. ( oh oh oh wat klinkt me dit bekend :evil: :evil: :evil: )

Ik rij met de auto weg en meteen oververhit hij.
Weer terug naar de monteur, deze blijkt het hele verhaal niet te kennen, hij heeft de auto alleen maar gekregen met de vermelding dat ie oververhit. de receptionist kijkt alleen maar glazig, het briefje zal wel gevallen zijn ofzo...

Het hele verhaal weer verteld, monteur komt er niet uit, de computer meldt niets en wil de motor openmaken, als ik hier bezwaar tegen heb kom ik in gesprek met de hoofdmonteur die blijkbaar wel auto’s kan repareren zonder computer.

Hij kijkt zelf naar mij auto en constateert dat de pomp van de koeling af en toe uitvalt omdat het schoepenrad slipt op de as. Daarnaast wordt ook de thermostaat en de disctibutieriem vervangen (die laatste moet eraf omdat de eerste twee vervangen werden). Rekening meer dan 1000 euro. Want die prutser heeft uren gezocht naar de storing. Bezwaar maken hiertegen heeft geen enkele zin.

En dan krijg ik een auto terug die helemaal niet meer trekt. Tsja niets aan te doen ik moet niet zeuren zegt men de auto oververhit niet meer.

Ik naar een merkloze garage gegaan, daar heeft men binnen een half uur door dat de ERG klep niet goed meer sluit en de luchtmassameter rare signalen geeft.
Na de reparatie was mijn auto opeens weer de oude.

De conclusievan dit verhaal:
Om een monteur te treffen die een Fiat kan repareren moet je niet bij Creusen zijn.
Rekeningen schrijven, klanten afschepen, daarvoor wel.



Ervaringen
Zeer slechte ervaring met dit bedrijf.
2e hands een Alfa Romeo 147 gekocht uit 2001 met maar 68.000km op de teller.
Toen ik de auto af kwam halen was er een verkeerde auto apk gekeurd en klaar gemaakt. Enfin toen de goede auto meegenomen nadat deze gekeurd was, bleek de auto 1 liter olie te gebruiken op 1500km! Niet uitgaand van dit feit was de olie dan ook al snel op en de krukas beschadigd en drijfstanglagers beschadigd zonder dat het olielampje ging branden. Bij de garage werd mij verteld dat dit mijn schuld is omdat ik regelmatig de olie moet controleren (lullig omdat de auto zoveel verbruikt, maar ze hebben gelijk). 500 euro reparatie gehad, krukas gepolijst op aanbeveling van de chef werkplaats, (nieuwe kostte veel meer) en nieuwe drijfstanglagers. Helemaal blij dat het zo opgelost is, 2 dagen later vliegt er een drijfstang door het blok naar buiten toe op de autobaan, resultaat: gaten in het blok en olie spuit eruit. Bij Creusen verhaal gaan halen, en hier werd verteld dat IK wilde dat er PERSE een gepolijste krukas in kwam, en dat ze me aangeraden hadden om een nieuwe erin te laten zetten! Zaken worden verdraaid en uiteindelijk moest ik nog zelf 3000 euro betalen voor een nieuw motorblok. Had 3 maanden garantie op het draaiende gedeelte, waar dit onder valt maar kon hier geen aanspraak op maken.
Ik wil iedereen deze garage ten sterkste af raden.


Dhr. Creusen moet niet doen alsof dit exemplarisch is. In 2000 of 2001 hebben wij daar ook een gebruikte auto gekocht incl. afleverbeurt. Toendertijd 800 gulden moeten hoesten om een fatsoenlijke grote beurt gedaan te krijgen met wat andere dingetjes. Olie was zo zwart als kolen, koelvloeistof was niet meer vorstbestendig en de filters waren verre van schoon. Dit kwam aan het licht toen de kachelradiator ging lekken en het zaakje door mijn eigen garage gerepareerd werd. Ik heb e.e.a. met de rechtsbijstand en Bovag aangevochten. Het is er uiteindelijk op gestrand dat ik de betreffende onderdelen niet kon overleggen (De filters, koelvloeistof en de olie dus.)
Ook was er toen trammelant om een homokineet. Die wilde hij vervangen voor een gebruikte. Ik wilde gewoon een nieuwe (Betreffende auto was 6 jaar oud) Kostte me dus 150 gulden bij Creusen. Oplichters zijn het. Afleverbeurt tellen en niet uitvoeren.
Hun smoes: 'We zaten midden in de verhuizing.' En zo ken ik nog zo'n Creusenverhaal
Plaats reactie