Schakelprobleem met de Dualogic | Auto terug! Pag.3

ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Maar in ieder geval weet je dat er actie ondernomen wordt en wat het is.
Het is een hard gelag als je net een paar dagen een GP hebt, dat ze die al direct moeten komen ophalen.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

Mathijs schreef:
joedelta schreef:Je schrijft dat de Stilo wat meer pit heeft. Vreemd op zich want jullie hebben ten slotte een 90pk turbodiesel in de GP.
Hoe kom je daar nou weer bij?.. :)
:oops: foutje...jullie hebben een 1.4 8V benzine, was even in de war met iemand anders....sorry. Dan geloof ik wel dat de Stilo een tikkie meer pit heeft.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ach, ook onze wandelende encyclopedie maakt wel eens een foutje. Hij kan ook dan niet ALLES onthouden, wel gruwelijk veel. :roll:
Afbeelding
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

tonyvandenbroek schreef:Ach, ook onze wandelende encyclopedie maakt wel eens een foutje. Hij kan ook dan niet ALLES onthouden, wel gruwelijk veel.
Hij hoeft het niet perse te onthouden, hij had het ook diverse malen kunnen lezen. Maar goed het zij hem vergeven...Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Mathijs schreef:
tonyvandenbroek schreef:Ach, ook onze wandelende encyclopedie maakt wel eens een foutje. Hij kan ook dan niet ALLES onthouden, wel gruwelijk veel.
Hij hoeft het niet perse te onthouden, hij had het ook diverse malen kunnen lezen. Maar goed het zij hem vergeven...Afbeelding
:oops: gelukkig, ik maakte me al zorgen.... :wink:
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Gisteren tijdens ons -even kijken hoe druk het overal is tijdens tweede paasdag- ritje (Afbeelding) kwamen we zo opeens in Apeldoorn aan. Direct maar weer eens even een kijkje genomen bij de Fiat dealer aldaar. En tot onze grote verbazing was de dealer ook nog open ook. Direct maar even gevraagd hoe het nou met onze GP ging. Maar de aanwezigen daar (alleen verkopers) konden ons daar niets over vertellen, omdat ze daar niet van op de hoogte waren.

Ook even in de garage gekeken, en daar stond hij dan in het donker, met de motorkap open aan het infuus. Zoals het leek was er nog niet zo heel veel aangedaan, de motor en versnellingsbak lagen er in eerste instantie nog allemaal in. Wel konden we in het donker een aantal beschadigingen constateren die waarschijnlijk tijdens transport veroorzaakt zijn.

Bij het sleepoog zat een beschadiging, het leek erop dat het kapje er gewoon met de schroevendraaier uit was gefriemeld. Ook was de lier tegen de bumper aangekomen (was hier voor het huis gebeurd), dus daardoor zat er ook een beschadiging aan de bumper.

En ook van de beschadigingen die er vanaf begin af aan al zaten hadden we wat gezegd. Zoals bijvoorbeeld een niet goed aansluitende en gespoten bumper bij de rechterkoplamp (wat trouwens meerdere GP's in de showroom hadden). En een beschadiging op zwarte sierlijst van de B-stijl, je kon de Bolero rode lak er zo doorheen zien.

Alle beschadiging zijn van een vrij kleine aard, maar mijn vader en ik zijn nogal 'pietje preciezen' en willen de auto in een zo net mogelijke staat houden. De verkoper kon dat wel begrijpen, en zal ervoor proberen te zorgen dat alles hersteld wordt.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Mathijs schreef:

En ook van de beschadigingen die er vanaf begin af aan al zaten hadden we wat gezegd. Zoals bijvoorbeeld een niet goed aansluitende en gespoten bumper bij de rechterkoplamp (wat trouwens meerdere GP's in de showroom hadden). En een beschadiging op zwarte sierlijst van de B-stijl, je kon de Bolero rode lak er zo doorheen zien.
Veel bumpers bij de GP sluiten niet echt mooi aan op de rest van de motorkap en zijschermen. Ik heb zelf mijn bumper recht gezet t.o.v. de motor kap. Maar daardoor is de ruimte aan één kant onder de koplamp groter dan de andere kant. Maar ik maak me er echt niet -meer- druk om. Ik vind het wel best.

Ik hoop dat je je GP snel weer terug hebt! ;)
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Lekkere update (NOT).

Frustrerend dat het zo gaat. Maar ja, net als vele grote bedrijven is ook Fiat een logge organisatie.....

Houd alles wel goed in de gaten, want voordat je het weet krijg je er zo nog maar een paar gratis krasjes bij ;)

Sterkte...
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Met andere woorden, het wil niet vlotte met de GP. Eerst de levering. Nu dit weer. Dan ook nog beschadigingen aanbrengen zonder toestemming. Lekker is dat.

Ik hoop dat het allemaal keurig verholpen wordt. Houd ons op de hoogte.
Afbeelding
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

tonyvandenbroek schreef:Met andere woorden, het wil niet vlotte met de GP. Eerst de levering. Nu dit weer. Dan ook nog beschadigingen aanbrengen zonder toestemming. Lekker is dat.
Dat klopt inderdaad allemaal, wat betreft de Grande Punto hebben we niet echt de wind mee.

Wat mij betreft kun je de slogan van Van Doorn en Top; Rijden met passie, dan ook wel veranderen in Rijden met ellende.

Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

nou veel sterkte met het nog wachten en wachten........
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Nou de auto is weer terug!... :D

De veroorzaker van het probleem bleek volgens de dealer een defecte schakelwals te zijn. Alleen wat doet de schakelwals precies? Ik heb het op Google proberen op te zoeken, en ik kom eigenlijk alleen maar schakelwalzen uit motoren en brommertjes tegen, dus ik vraag mezelf dan af worden schakelwalzen uberhaupt wel in auto's gebruikt?

Afbeelding
Een schakelwals
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik ben geen mekanieker, maar blijkbaar wel, zie dit stuk tekst inzake een Alfa Romeo 155:
Helaas gooide de schakelwals, van de Hewland Sequentiele versnellingsbak roet in het eten. De 155 bleef in 6 staan. Dus geen defect Alfa onderdeel.
Patrick Huisman, welke donderdag in de training ook al snelste was, is zeer onder de indruk van de 155 STW, en ik denk dat we als Alfa liefhebbers daar zeer trots over mogen zijn!
bron: http://archief.alfaclub.nl/printpage.cg ... topic=2453

of hier inzake de versnellingsbak van een VW Bora:
Eerst de schakelwals uit de bak halen, anders kun je straks alleen de boel nog met geweld demonteren, met een hoop extra kosten als gevolg.
bron:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=162223
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Oke, het wordt dus wel in (semi-automatische)versnellingsbakken van auto's toegepast. Alleen wat doet de schakelwals dan?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Mathijs schreef:Oke, het wordt dus wel in (semi-automatische)versnellingsbakken van auto's toegepast. Alleen wat doet de schakelwals dan?
walsen?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie