Schakelprobleem met de Dualogic | Auto terug! Pag.3
De meeste problemen vind je meestal binnen korte tijd (1000km of een maand) of pas na lange tijd (3 jaar). Binnen korte tijd, betekent meestal gewoon een montageprobleem. Kan gebeuren en is gewoon niet uit te sluiten. Vervelende is dat het net altijd jouw auto is waar het gebeurt.......
Wees blij dat het nu al is en niet na een behoorlijke tijd waarbij je dan ook nog eens het garantie vraagstuk er gratis bij krijgt.
En zoals Bartike al zei, hou de vuile was binnenshuis Alhoewel dat hier niet van toepassing is.
Zit de sticker al op de auto Mathijs????
Wees blij dat het nu al is en niet na een behoorlijke tijd waarbij je dan ook nog eens het garantie vraagstuk er gratis bij krijgt.
En zoals Bartike al zei, hou de vuile was binnenshuis Alhoewel dat hier niet van toepassing is.
Zit de sticker al op de auto Mathijs????
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Wederom een van Doorn & Top vestiging, vreemd ze scoren hier niet al te best met klanttevredenheid merk ik.
Maar ik zie het probleem, je hebt het verkeerde schakelpatroon, je mist de versnellingen. </flauw>
Als je knarsen hoort lijkt het me een mechanisch probleem en geen electronisch probleem. Misschien probeert de arm wel de verkeerde versnelling in te schakelen? Reactiestangetje oid wat los zit?
Maar ik zie het probleem, je hebt het verkeerde schakelpatroon, je mist de versnellingen. </flauw>
Als je knarsen hoort lijkt het me een mechanisch probleem en geen electronisch probleem. Misschien probeert de arm wel de verkeerde versnelling in te schakelen? Reactiestangetje oid wat los zit?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Ik heb toevallig vandaag een nieuwe! Panda Dualogic met 5 km op de teller rijklaar moeten maken.
Viel me gelijk op dat de auto zeer grof schakelde, het ging nog net met grote schokken en harde klappen.
Na wat onderzoek en geen electronische fouten bleek het vloeistof niveau van het hydraulisch systeem veel te laag en werden sporen van lekkage gevonden.
reservoir bleek lek op de retour, 2e auto al met dit probleem, eerder al een Ypsilon DFN.
Goed vloeistof niveau is zeer belangrijk, hoe lager hoe slechter het systeem gaat werken, tot het er uiteindelijk mee stopt.
Viel me gelijk op dat de auto zeer grof schakelde, het ging nog net met grote schokken en harde klappen.
Na wat onderzoek en geen electronische fouten bleek het vloeistof niveau van het hydraulisch systeem veel te laag en werden sporen van lekkage gevonden.
reservoir bleek lek op de retour, 2e auto al met dit probleem, eerder al een Ypsilon DFN.
Goed vloeistof niveau is zeer belangrijk, hoe lager hoe slechter het systeem gaat werken, tot het er uiteindelijk mee stopt.
Dat zou bij ons ook weleens zomaar het geval kunnen wezen, want na het bezoek van de monteur deed de versnellingsbak helemaal niets meer, hij bleef alleen maar in de neutraal-stand staan.Skippy schreef:Goed vloeistof niveau is zeer belangrijk, hoe lager hoe slechter het systeem gaat werken, tot het er uiteindelijk mee stopt.
Maar goed, zoals afgesproken werd de auto vandaag meegenomen worden richting Apeldoorn. De auto werd op een autoambulance gezet, en in ruil daarvoor rijden we tijdelijk een blauwe 103 pk sterke Fiat Stilo (90-ST-KB).
Er zit wel wat meer pit in de Stilo, dat is wel een stuk lekkerder. Maar goed, eerlijk gezegd hebben we liever een probleemloze GP terug.joedelta schreef: Kan erger inderdaad, maar het is geen GP.
Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic
Informatie: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 2&cache=no
Scherpe lijnen aan de voorkant van de Stilo.
Standaard Dynamic wieldoppen, lichtmetalen velgen waren een extra optie van € 795. Desalniettemin ogen de wieldoppen zeker niet verkeerd
op de Stilo.
Zal ik dan toch maar stiekem een beetje reclame maken voor ze? Want de service in Apeldoorn is echt uitstekend.
Typerend voor de vijf deurs Stilo, andere achterlichtunits dan de drie deurs. Ze zijn weliswaar iets minder fraai van vorm dan die van
de drie deurs-versie, maar ze ogen wel een stuk zakelijker.
Zoals het lijkt is er een klein lipje cq spoilertje aanwezig op de Stilo. Geïntegreerd of een optie?
Dat weten we nog niet. De auto is pas vanmiddag meegenomen, dus het probleem moet nog onderzocht worden (denk dat dat niet vandaag is gebeurd). Zodra de oorzaak van het probleem duidelijk is geworden, kunnen ze bij Fiat denk ik wel een indicatie gaan geven over hoe lang de reparatie gaat duren.hannes schreef:Enig idee hoelang jullie hem kwijt zijn?
We wachten dus maar weer af...
Leuk om ook meteen een beschrijving met foto's van de Stilo te zien.
Voor de GP had ik een Stilo 1.6 16V Dynamic in Multiwagon carrosserievorm.
Laatst heb ik nog een dagje een 3-deurs Stilo 1.6 16V als vervangende wagen gehad.
Je schrijft dat de Stilo wat meer pit heeft....vreemd op zich want jullie hebben ten slotte een 90pk turbodiesel in de GP en dat zou toch ook wat pit moeten kunnen produceren mits op de juiste wijze gekieteld (misschien niet een sterke accelleratie van 0-100, maar toch).
Ik vond de 1.6 16V (103 pk) van de Stilo niet echt super (ik vind de 1.4 16V in de GP beter). Hij gaf wel het idee dat hij enorm aan de auto sleurde, maar als hij het zwaar had (zware belading enzo), dan had hij het ook echt zwaar en was niet vooruit te branden. Ik was op zich wel tevreden, maar zowel de "oude" die ik in mijn eigen Stilo uit 2004 had, als de latere GM-motor (105 pk) die in de laatste serie Stilo zit, vind ik niet echt soepel en gewillig. Bovendien is de motor ook behoorlijk luidruchtig (wat wel weer bijdraagt aan het gevoel dat de motor pit en snelheid heeft). Desondanks een nette vervangende auto hoor!
Voor de GP had ik een Stilo 1.6 16V Dynamic in Multiwagon carrosserievorm.
Laatst heb ik nog een dagje een 3-deurs Stilo 1.6 16V als vervangende wagen gehad.
Je schrijft dat de Stilo wat meer pit heeft....vreemd op zich want jullie hebben ten slotte een 90pk turbodiesel in de GP en dat zou toch ook wat pit moeten kunnen produceren mits op de juiste wijze gekieteld (misschien niet een sterke accelleratie van 0-100, maar toch).
Ik vond de 1.6 16V (103 pk) van de Stilo niet echt super (ik vind de 1.4 16V in de GP beter). Hij gaf wel het idee dat hij enorm aan de auto sleurde, maar als hij het zwaar had (zware belading enzo), dan had hij het ook echt zwaar en was niet vooruit te branden. Ik was op zich wel tevreden, maar zowel de "oude" die ik in mijn eigen Stilo uit 2004 had, als de latere GM-motor (105 pk) die in de laatste serie Stilo zit, vind ik niet echt soepel en gewillig. Bovendien is de motor ook behoorlijk luidruchtig (wat wel weer bijdraagt aan het gevoel dat de motor pit en snelheid heeft). Desondanks een nette vervangende auto hoor!
Ik had voor de GP ook een Stilo en het is net wat Joe zegt dat de GP pittiger is dan de Stilo, wat PK"s betreft merk je geen verschil van de 1.6 naar de 1.4. De Stilo oogt groter maar in lengte maakt het niet veel uit. Het scheeltmaar een paar cm.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Eventjes een kleine update over de stand van zaken.
Vanmorgen even naar de dealer gebeld om te vragen of ze al wat meer konden vertellen over wat er nou allemaal gaat gebeuren. Om het niet al te technisch te houden zei de dealer direct dat er een andere versnellingsbak in gaat komen en dat die momenteel in bestelling is. Ook konden ze zeggen zodra de versnellingsbak bij de dealer ligt dat het nog een week gaat duren om die in te bouwen.
We wachten dus (alweer) af. Wordt vervolgd.
Vanmorgen even naar de dealer gebeld om te vragen of ze al wat meer konden vertellen over wat er nou allemaal gaat gebeuren. Om het niet al te technisch te houden zei de dealer direct dat er een andere versnellingsbak in gaat komen en dat die momenteel in bestelling is. Ook konden ze zeggen zodra de versnellingsbak bij de dealer ligt dat het nog een week gaat duren om die in te bouwen.
We wachten dus (alweer) af. Wordt vervolgd.