Je kunt toch altijd 17" velgen NA aflevering erop laten zetten. Dat wil de dealer vast wel regelen voor je.Señor Sjon schreef:Als je 17" velgen wil op een niet-Sport dan moet je die ESP erbij lappen.buxol schreef:esp met asr, msr, hba en "hill holder" is volgens mij niet per definitie standaard op de 1.4 16v, maar WEL standaard als je er 17" lichtmetaal onder laat plaatsen. (wat de sport dus ook heeft)
Dus dan worden 17"velgjes wel heel duur... daarom wil ik ook een Sport. Alleen moet de dealer eens opschieten met zijn demo-bak.
Nou moet ik zeggen dat de GP geen schijven achter nodig heeft, hij remt als een bezetene.
remmen en acceleratie 1.4 16V
EINDELIJK LICHT IN DE DUISTERNIS?
Van FIAT Nederland kreeg ik zojuist een reactie op de door mij gestelde vragen aangaande de 1.4 16V:
zodra ik het heb, zijn jullie de eersten die het horen....
Het ziet er naar uit dat ze de vragen serieus nemen, want ik krijg dus per post een overzicht. Ik ben benieuwd....Nogmaals hartelijk dank voor het sturen van uw e-mail.
Allereerst onze excuses voor de inmiddels ontstane verwarring. Wij hebben het een en ander nagevraagd en beschikken over een overzicht met de juiste technische gegevens van de Fiat Grande Punto 16v benzinemotor. Wij zullen u dit overzicht via post toesturen.
Wij vertrouwen erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
FIAT AUTO NEDERLAND B.V.
Linda Broenink
Afdeling Customer Relations
zodra ik het heb, zijn jullie de eersten die het horen....
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Gelukkig kan je het op besneeuwde parkeerterreinen uitzetten.joedelta schreef:Ja, hij remt echt stevig, viel me ook op bij de proefritten.Señor Sjon schreef:Als je 17" velgen wil op een niet-Sport dan moet je die ESP erbij lappen.buxol schreef:esp met asr, msr, hba en "hill holder" is volgens mij niet per definitie standaard op de 1.4 16v, maar WEL standaard als je er 17" lichtmetaal onder laat plaatsen. (wat de sport dus ook heeft)
Dus dan worden 17"velgjes wel heel duur... daarom wil ik ook een Sport. Alleen moet de dealer eens opschieten met zijn demo-bak.
Nou moet ik zeggen dat de GP geen schijven achter nodig heeft, hij remt als een bezetene.
De ESP etc is het trouwens wel waard. Ik wilde zowieso ESP in mijn GP 1.4 16V Emotion (omdat ik het op de Stilo ook heb) en twijfelde even over 16" of 17" wielen...mijn vrouw hakte de knoop door, want die vond de 17" wel erg stoer...
Als je eenmaal ASR gewend bent wil je niet anders meer is mijn ervaring.
vind je dat echt nodig?/doe je dat echt? Ik doe dat namelijk nooit bij mijn Stilo.Señor Sjon schreef:Gelukkig kan je het op besneeuwde parkeerterreinen uitzetten.joedelta schreef:Ja, hij remt echt stevig, viel me ook op bij de proefritten.Señor Sjon schreef:Als je 17" velgen wil op een niet-Sport dan moet je die ESP erbij lappen.buxol schreef:esp met asr, msr, hba en "hill holder" is volgens mij niet per definitie standaard op de 1.4 16v, maar WEL standaard als je er 17" lichtmetaal onder laat plaatsen. (wat de sport dus ook heeft)
Dus dan worden 17"velgjes wel heel duur... daarom wil ik ook een Sport. Alleen moet de dealer eens opschieten met zijn demo-bak.
Nou moet ik zeggen dat de GP geen schijven achter nodig heeft, hij remt als een bezetene.
De ESP etc is het trouwens wel waard. Ik wilde zowieso ESP in mijn GP 1.4 16V Emotion (omdat ik het op de Stilo ook heb) en twijfelde even over 16" of 17" wielen...mijn vrouw hakte de knoop door, want die vond de 17" wel erg stoer...
Als je eenmaal ASR gewend bent wil je niet anders meer is mijn ervaring.
zat wat te surfen en het maakt niet uit op wat voor een nederlandse site je kijkt, deze geven allemaal 5 versnellingen aan bij de 1.4 16v ,maar op een belgische site stond aangegeven 6 versnellingen , rara zolang er nog niemand een 1.4 16v heeft zullen we in het ongewisse blijvenFransman schreef:in die brochure staat ook dat de GP 1.4 16V een 5 versnellingsbak heeft en volgens hetzelfde fiat Nederland klopt dat niet :?
Erg vreemd allemaal.....
Dus kort zouden we moeten kunnen samenvatten dat de GP 1.4 16V Sport
een 6 Versnellingsbak, trommelremmen achter en in 9,8s van 0 - 100 km/u gaat......
Het blijft vreemd, al die tegenstrijdige berichten en wat ik ook niet snap is dat Fiat niet de juiste info op haar sites zet...... lijkt me voor zo'n groot bedrijf niet zo heel moeilijk.....
Fransman schreef:bedankt Patrick hierdoor zullen enkelen van ons beter kunnen slapen.Patrick schreef:op de 1.4 16v zitten bij mij achter trommelremmel ipv schijven.
wel een 6bak.
:)
dat met die 6 bak is perfect en met de trommelremmen kan ik wel leven
Ook op de sport?
Volgens de italiaanse GP site, heeft de sport namelijk schijfremmen....
oh, wat zal ik lekker slapen...en dan morgen even op de post wachten, wat FIAT Nederland nog te melden heeft over de 1.4 16V...hannes schreef:Fransman schreef:bedankt Patrick hierdoor zullen enkelen van ons beter kunnen slapen.Patrick schreef:op de 1.4 16v zitten bij mij achter trommelremmel ipv schijven.
wel een 6bak.
dat met die 6 bak is perfect en met de trommelremmen kan ik wel leven
Ook op de sport?
Volgens de italiaanse GP site, heeft de sport namelijk schijfremmen....
Ik heb vandaag met een 1.4 16V gereden maar die had toch echt 6 versnellingen dus het lijkt mij dat de sport het ook heeft....hannes schreef:zat wat te surfen en het maakt niet uit op wat voor een nederlandse site je kijkt, deze geven allemaal 5 versnellingen aan bij de 1.4 16v ,maar op een belgische site stond aangegeven 6 versnellingen , rara zolang er nog niemand een 1.4 16v heeft zullen we in het ongewisse blijvenFransman schreef:in die brochure staat ook dat de GP 1.4 16V een 5 versnellingsbak heeft en volgens hetzelfde fiat Nederland klopt dat niet
Erg vreemd allemaal.....
Dus kort zouden we moeten kunnen samenvatten dat de GP 1.4 16V Sport
een 6 Versnellingsbak, trommelremmen achter en in 9,8s van 0 - 100 km/u gaat......
Het blijft vreemd, al die tegenstrijdige berichten en wat ik ook niet snap is dat Fiat niet de juiste info op haar sites zet...... lijkt me voor zo'n groot bedrijf niet zo heel moeilijk.....
Ik heb vandaag met een 1.4 16V gereden maar die had toch echt 6 versnellingen dus het lijkt mij dat de sport het ook heeft....hannes schreef:zat wat te surfen en het maakt niet uit op wat voor een nederlandse site je kijkt, deze geven allemaal 5 versnellingen aan bij de 1.4 16v ,maar op een belgische site stond aangegeven 6 versnellingen , rara zolang er nog niemand een 1.4 16v heeft zullen we in het ongewisse blijvenFransman schreef:in die brochure staat ook dat de GP 1.4 16V een 5 versnellingsbak heeft en volgens hetzelfde fiat Nederland klopt dat niet
Erg vreemd allemaal.....
Dus kort zouden we moeten kunnen samenvatten dat de GP 1.4 16V Sport
een 6 Versnellingsbak, trommelremmen achter en in 9,8s van 0 - 100 km/u gaat......
Het blijft vreemd, al die tegenstrijdige berichten en wat ik ook niet snap is dat Fiat niet de juiste info op haar sites zet...... lijkt me voor zo'n groot bedrijf niet zo heel moeilijk.....
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
We catch your drift.
En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En?
Je bent de 1e zo'n beetje die een 16v heeft gereden. Heb je ook in de 8v gereden? Kan je een vergelijk maken?
@Joedelta
Ik heb 2x met een auto gereden die ESP had.
1x Stilo tijdens de introductie van het model. Merkte een knipperend lampje op mijn dash op bij een stoplichtsprintje.
1x Een VW Boring...ehm Bora TDi. Die had al vrij snel de neiging om met het ESP lampje te zwaaien. Terwijl het voor mijn gevoel niet hard ging.
Parkeerterreintjes gummen doe ik niet, je sloopt er veel te veel mee. Maar mocht ik een GP kopen dan wil ik het met gladde ondergrond wel een keer testen. Puur voor het gevoel. Anders heb je in een noodsituatie geen idee wat de auto/ESP gaat doen en kan je slechter anticiperen.
En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En? En?
Je bent de 1e zo'n beetje die een 16v heeft gereden. Heb je ook in de 8v gereden? Kan je een vergelijk maken?
@Joedelta
Ik heb 2x met een auto gereden die ESP had.
1x Stilo tijdens de introductie van het model. Merkte een knipperend lampje op mijn dash op bij een stoplichtsprintje.
1x Een VW Boring...ehm Bora TDi. Die had al vrij snel de neiging om met het ESP lampje te zwaaien. Terwijl het voor mijn gevoel niet hard ging.
Parkeerterreintjes gummen doe ik niet, je sloopt er veel te veel mee. Maar mocht ik een GP kopen dan wil ik het met gladde ondergrond wel een keer testen. Puur voor het gevoel. Anders heb je in een noodsituatie geen idee wat de auto/ESP gaat doen en kan je slechter anticiperen.