Verslag Italiereis Fiat Uno Club Holland

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Plaats reactie
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Verslag Italiereis Fiat Uno Club Holland

Bericht door Jelte »

Zoals een aantal van jullie weet, hebben wij van de Fiat Uno Club Holland ter ere van ons 10 jarig bestaan, een mooie trip door Italie gemaakt.

Om te beginnen hebben wij op maandag 28 mei de oude Fiat fabriek Lingotto bezocht. Het is ons gelukt om de sleutel van de oude testbaan op het dak te krijgen zodat wij met de hele groep het dak op konden.

Afbeelding

Hier waren wij getuige van een dagelijks terugkerend ritueel. De oude meneer Agnelli, mister Fiat wordt elke dag rond 11 uur per helikopter ingevlogen. Hij gaat namelijk elke morgen skien in Piemonte. Zodra de man geland is, wordt hij direct per Maserati omringd door beveiligers weggevoerd. Maar ondanks dit konden we alles op enkele meters aanschouwen.

Hierna hebben wij een tour gehad in de huidige fabriek Mirafiori.
Hier hebben wij een aantal nieuwe 500-tjes kunnen zien welke her en der rondreden om getest te worden. Tevens stonden er Linea's in overvloed.
Daarnaast hebben we mogen zien hoe de GP 5 deurs gemaakt wordt (de 3 deurs wordt in een andere fabriek gemaakt). Dit is erg leuk om te zien. Zeker ook omdat er opvallend veel nog met de hand gedaan wordt. Dit verklaart dan ook gelijk een hoop GP kinderziektes.

Na de fabriek hebben wij de Fiat showroom bezocht op het fabrieksterrein. Hier kun je alle modellen testen en goed bekijken.
Zo stond er onder andere een 5 deurs GP Sport. Deze worden blijkbaar gewoon gemaakt, alleen niet geleverd in Nederland.

Tot slot hebben wij deze dag een bezoek gebracht aan Centre Storico. Dit is het afgesloten museum van Fiat. Dit gaat enkel bij speciale gelegenheden open dus voor ons was het een absolute eer dat men ons bezoek zo speciaal vond. Onder andere de eerste auto ooit geproduceerd door Fiat hebben we hier kunnen aanschouwen.

Afbeelding

Na alle indrukken van deze dag stond op dinsdag 29 mei een bezoek aan OMP op het programma. OMP produceert en verkoopt veiligheids onderdelen voor de racerij. Oa alle Formule 1 pakken worden hier gemaakt. Dit hebben wij van dichtbij mogen bekijken.
Ons bezoek is vastgelegd en bij hen op de website gezet.

http://www.ompracing.it/it/news3607.htm

Op woensdag 30 mei stond het topprogramma geplanned.
Alleereerst zijn wij bij een prototypebouwer te gast geweest. In dit bedrijf worden diverse prototypes geproduceerd. Daarnaast worden er hier koetsen van auto's in aluminium gemaakt. Dit vooral in opdracht van merken als Alfa Romeo en Ferrari. Op de foto kun je zien hoe een Ferrari gebouwd wordt.

Afbeelding

In de middag zijn we te gast geweest bij ItalDesign. Het bedrijf van de meester Giugiaro. Hier hebben we een rondleiding gekregen door de ontwerpstudio. Tevens hebben we een aantal prototypes kunnen aanschouwen. Zo stond onder andere de eerste GP, gemaakt uit kunstof, in de tentoonstellingsruimte.
Opvallend aan dit model is dat de ene kant een 3 deurs model is, terwijl de andere zijde een 5 deurs model betreft.

Afbeelding

Tevens hebben wij mogen zien hoe het ontwerp van een auto nu gaat en hoe dit vervolgens gepresenteerd wordt aan de opdrachtgever. Het prototype van de Alfa Brera diende hier als voorbeeld.
Naast het model hebben we tevens de technische uitleg van het ontwerp er bij gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een korte indruk van de gepresenteerde prototypes.........

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de week hebben wij met de groep van 34 personen rond onze stacaravans doorgebracht. Samen met mede bestuurslid Marco Berfelo ben ik in 2005 begonnen met het organiseren van deze Italietrip. Erg leuk was het dan ook om te zien dat onze leden echt genoten van het speciale programma. Cruciaal voor ons is onze contactpersoon in Italie geweest. Hij heeft zo ontzettend veel contacten in de auto industrie waardoor wij dit programma hebben kunnen bieden aan onze leden.
De 34 blije koppies, zeker bij Italdesign maken dan ook de hele organisatie meer dan de moeite waard.

Vorige week nog even prive een bezoek aan Ferrari gebracht, ook dit is erg leuk en het museum in Maranello is gewoon vrij toegankelijk, zolang er maar betaald wordt.

Afbeelding

Ik hoop dat jullie een goede indruk hebben gekregen van onze fantastische trip. Als we het met de GP club zover schoppen om het 10 jaar vol te houden, zou ik zeggen.....................waarom niet.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Jelte mooi verslag dat zijn nog eens leuke trips,het lijkt me een heel organisatie omdat voor elkaar te krijgen. Super hoor.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

SUPER...... Jelte, meer kan ik er niet over zeggen.
Maranello is zeker de moeite waard. Ben er zelf ook geweest. Staat in mijn topic. Ook ik heb een verslagje gemaakt over Italie.


Lekker leesvoer zo op de ochtend :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

mooi hoor lijkt me gezellig geweest te zijn
ook dit is afhankelijk van de groep waar je mee bent
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Leuk gedaan Jelte! Leuk verhaal en leuke foto's!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

wat een fantastische ervaring moet dat zijn geweest voor jullie.
ben niet echt een freak van Italiaanse auto's maar zoiets zou ik ook wel eens willen mee maken. :P
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

leuk verslag Jelte,bedankt!!

grt,
SR
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

http://www.dirkvanhedel.com/~menno/uplo ... ereis2007/

De link met al mijn foto's van de afgelopen 2 weken (ben zelf een week langer geweest).

De organisatie van onze trip is in 2005 al gestart. Wij hebben uiteindelijk deze reis kunnen aanbieden voor 150,- Euro per persoon. Dit inclusief het verblijf en de uitstapjes welke wij deels per touringcar gedaan hebben.

Wel is het zo dat alle door ons gemaakte kosten van ons eerdere bezoek ter voorbereiding niet doorgerekend zijn aan de leden. Hobby kost geld zeg ik altijd maar...........en wij wilden onze leden echt iets moois bieden.

De groep is en was super. De meeste kennen elkaar al jaren en wij zien elkaar eigenlijk wekelijks wel. Maar ook de nieuwe leden wisten zich prima te vinden in de groep.

Geniet van de foto's en als jullie vragen hebben, roep maar!

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Plaats reactie