Fiat overweegt overname Jaguar/Land rover

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Fiat overweegt overname Jaguar/Land rover

Bericht door tonyvandenbroek »

Uit kringen binnen Fiat of Ford komt het bericht dat de Fiat Groep een poging heeft ondernomen om Jaguar en Land Rover van Ford over te nemen. Daaruit blijkt dat Ford bereid is om zijn luxe PAG-divisie te verkopen. Naast Jaguar en Land Rover behoort ook Volvo tot de PAG-divisie. Eerder gingen al geruchten over het feit dat BMW geïnteresseerd is in Volvo, maar die zijn door zowel Ford als BMW ontkend. In september 2006 is de waarde van de drie merken samen door UBS Securities geraamd op bijna 9,4 miljard dollar: Volvo $ 5,7 miljard, Land Rover $ 2,7 miljard en Jaguar $ 947 miljoen.
Met de belangstelling voor de beide PAG-merken onderstreept Fiat bovendien het plan om de vleugels uit te slaan. Land Rover is belangrijk zijn vanwege het Amerikaanse dealernetwerk, wat Fiat zou kunnen gebruiken voor Alfa Romeo. Het is bekend dat de Italianen in de eerste helft van 2009 van plan zijn het merk in de V.S. op de markt te brengen.
Verder past Land Rover in de strategie om meer SUV’s te gaan bouwen. De Fiat Groep is in dat segment nauwelijks vertegenwoordigd. In 2005 onthulde Fiat de Oltre SUV, een showauto waarmee werd aangegeven dat er bij de Italianen een stille wens is voor een SUV.
Jaguar is met name voor Maserati interessant vanwege de platformen met achterwielaandrijving en zijn V6- en V8-motoren.

Afbeelding
Afbeelding
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

die Oltre bestaat echt , maar niet onde rhet merk fiat, wel onder het merk Iveco en model LMV (Light Multirole Vehicle)
en zal niet gemakkelijk op de baan komen als suv denk ik,omdat je daar een rijbewijs C voor moet hebben dus ze zullen dan niet veel klanten er voor hebben vrees ik :P


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

bartike schreef:die Oltre bestaat echt , maar niet onde rhet merk fiat, wel onder het merk Iveco en model LMV (Light Multirole Vehicle)
en zal niet gemakkelijk op de baan komen als suv denk ik,omdat je daar een rijbewijs C voor moet hebben dus ze zullen dan niet veel klanten er voor hebben vrees ik :P


Afbeelding
Heb ik, laat maar komen. Een keertje gassen met dat ding lijkt me wel lekker
Afbeelding
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

tsss :P ik heb dat dus niet :evil: :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Daar zou ik ook nog wel een keertje mee willen rijden, mag er ook wel mee rijden. Heb ook C.
Plaats reactie