Grande Punto 1.4 T-Jet 120 PK (algemeen topic)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr jun 29, 2007 16:12
Grande Punto 1.4 T-Jet 120 PK (algemeen topic)
Gisteren voor het eerst gereden met de nieuwe generatie Fiat motoren en ik kan maar tot een conclusie komen : waarom niet eerder ???
Hoeveel klanten zijn er niet weggelopen omdat ze het motorengamma te licht vonden.
De auto rijdt werkelijk fenomenaal , trekkracht in vrijwel elk toerengebied
en max. koppel al bij 2000 toeren.
De auto doet herinneren aan de ``oude`` uno turbo , een auto waarin je achter in de stoel werd gedrukt als je het gaspedaal intrapte.
Ik denk dat er veel Grande Punto rijders zijn ( met name zij die een Sport hebben ) die na een rit met deze auto hun huidige auto willen inruilen
[/b]
Hoeveel klanten zijn er niet weggelopen omdat ze het motorengamma te licht vonden.
De auto rijdt werkelijk fenomenaal , trekkracht in vrijwel elk toerengebied
en max. koppel al bij 2000 toeren.
De auto doet herinneren aan de ``oude`` uno turbo , een auto waarin je achter in de stoel werd gedrukt als je het gaspedaal intrapte.
Ik denk dat er veel Grande Punto rijders zijn ( met name zij die een Sport hebben ) die na een rit met deze auto hun huidige auto willen inruilen
[/b]
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Daar ben ik ook bang voor, daarom ga ik verloopig nog niet in de T-jet rijden. Ik weet nu al, dat als ik erin gereden heb, mijn huidige Sport de deur uit moet. Ik wacht nog even op de Abarth. Deze heeft nog net iets meer power in het vooronder liggen. Eerst de vrouw aan een andere voiture helpen, dan ben ik weer aan de beurt. Dus ik moet zeker nog een paar jaar wachten ben ik bang voor.
Tsja ik ben zielsgelukkig met mijn nieuwe GP'tje die ik nu ca. 4 weken heb, maar als ik dit zo lees ervaar ik het ook ietwat als een domper; qua prijs iets meer geld (ca. 800 euro ?) maar een stuk meer power.
Voor mijn gemoedstoestand maak ik mezelf maar wijs dat deze nieuwe motor de nodige kinderziektes heeft en een stuk minder zuining is
Voor mijn gemoedstoestand maak ik mezelf maar wijs dat deze nieuwe motor de nodige kinderziektes heeft en een stuk minder zuining is
GP Sport 1.4 16V Exotica Red, achterruiten verduisterd, Eibach Pro verlaagd, Waxoyl behandeld.
Ik heb vandaag ook in een T-Jet mogen rijden. 't Is precies wat twinspark33 zegt: enorme trekkracht, zelft in de lagere toerentallen. 50-80 in de 4e versnelling? Niet met je ogen knipperen, anders rij je te hard.
80-120 in de 5e versnelling: net zo. 30 kilometer zones neem je zonder sputteren in de 3e versnelling.
Wat me echt verraste aan deze auto is dat hij, als je rechtervoet niet al te zwaar is, verrassend rustig te rijden is. Het geluidsniveau verschilt niet veel met de 1.4 8V, hoewel hij lekker sportief klinkt.
Voor de liefhebber heb ik even wat foto's gemaakt:
Klik voor grotere plaatjes
Qua uitrusting is er e.e.a. gewijzigd. De Emotion is niet meer in 3-deurs uitvoering te krijgen. De Sport is daarentegen nu wel in 5-deurs leverbaar. Onder de Sport is een Racing uitvoering gekomen, die o.a. de dual-zone airco, middenarmsteun en Blue&Me mist.
(For the curious, de Sport met 1.4 T-Jet kost 18.495 euro.)
80-120 in de 5e versnelling: net zo. 30 kilometer zones neem je zonder sputteren in de 3e versnelling.
Wat me echt verraste aan deze auto is dat hij, als je rechtervoet niet al te zwaar is, verrassend rustig te rijden is. Het geluidsniveau verschilt niet veel met de 1.4 8V, hoewel hij lekker sportief klinkt.
Voor de liefhebber heb ik even wat foto's gemaakt:
Klik voor grotere plaatjes
Qua uitrusting is er e.e.a. gewijzigd. De Emotion is niet meer in 3-deurs uitvoering te krijgen. De Sport is daarentegen nu wel in 5-deurs leverbaar. Onder de Sport is een Racing uitvoering gekomen, die o.a. de dual-zone airco, middenarmsteun en Blue&Me mist.
(For the curious, de Sport met 1.4 T-Jet kost 18.495 euro.)
Laatst gewijzigd door Hellfire op vr jun 29, 2007 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Optisch is er weinig verschil met de 1.4 16v Sport. Zelfs de uitlaat is gelijk gebleven. Het begint nu toch wel een beetje te kriebelen nu ik die prijs gezien heb. Misschien dat Lia nog wel een jaartje moet wachten ipv Tony
Jammer dat de T-jet ook al niet lager op zijn slofjes staat. Was zeker mooier geweest. Maar met eventuele inruil komt mijn novitec verlaging daar wel onder te liggen.
Jammer dat de T-jet ook al niet lager op zijn slofjes staat. Was zeker mooier geweest. Maar met eventuele inruil komt mijn novitec verlaging daar wel onder te liggen.
Voor de geinteresseerden, hier enkele updates op de standaarduitrusting van de Grande Punto:
Active, Dynamic, Edizione Cool, Edizione Blue & Me, Emotion en SportSound blijven hetzelfde.
Extra uitrusting Racing (t.o.v. SportSound)
3 deurs
1.4 StarJet 16v Racing 95 - 16.495
1.4 T-Jet 16v Dynamic 120 - 15.995
1.4 T-Jet 16v Edizione Cool 120 - 16.995
1.4 T-Jet 16v Racing 120 - 17.795
1.4 T-Jet 16v Sport 120 - 18.495
5 deurs
1.4 StarJet 16v Racing 95 - 17.095
1.4 StarJet 16v Emotion 95 - 17.895
1.4 T-Jet 16v Dynamic 120 - 16.595
1.4 T-Jet 16v Edizione Cool 120 - 17.595
1.4 T-Jet 16v Racing 120 - 18.395
1.4 T-Jet 16v Sport 120 - 19.095
1.4 T-Jet 16v Emotion 120 - 19.195
Apart eigenlijk, dat de Sport ten opzichte van de Emotion rijker uitgerust en gunstiger geprijsd wordt.
Active, Dynamic, Edizione Cool, Edizione Blue & Me, Emotion en SportSound blijven hetzelfde.
Extra uitrusting Racing (t.o.v. SportSound)
- Handbediende airconditioning
- 17" Lichtmetalen velgen
- ESP met ASR en Hill holder
- Sportief interieur en bekleding
- Verchroomd uitlaatsierstuk
- Sportief afgestelde vering
- Chromen details in het interieur
- Sportstoelen
- Window airbags
- Zij airbags
- Deurgrepen in de kleur van de carrosserie
- Voorstoelen met opbergvak achterop
- Dual zone airconditioning
- Subwoofer
- Blue & Me
- Middenarmsteun met opbergvak
- Bestuurdersstoel met elektrische lendensteunverstelling
3 deurs
1.4 StarJet 16v Racing 95 - 16.495
1.4 T-Jet 16v Dynamic 120 - 15.995
1.4 T-Jet 16v Edizione Cool 120 - 16.995
1.4 T-Jet 16v Racing 120 - 17.795
1.4 T-Jet 16v Sport 120 - 18.495
5 deurs
1.4 StarJet 16v Racing 95 - 17.095
1.4 StarJet 16v Emotion 95 - 17.895
1.4 T-Jet 16v Dynamic 120 - 16.595
1.4 T-Jet 16v Edizione Cool 120 - 17.595
1.4 T-Jet 16v Racing 120 - 18.395
1.4 T-Jet 16v Sport 120 - 19.095
1.4 T-Jet 16v Emotion 120 - 19.195
Apart eigenlijk, dat de Sport ten opzichte van de Emotion rijker uitgerust en gunstiger geprijsd wordt.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
hmpf.. zo te zien is de racing wat de sport eerst was, (ok dan zonder volledige klimaatregelig en blue & me) maar een stuk goedkoper; ik meen zo bijna 19000 eurie betaald te hebben voor mijn GP !Hellfire schreef:
3 deurs
1.4 StarJet 16v Racing 95 - 16.495
GP Sport 1.4 16V Exotica Red, achterruiten verduisterd, Eibach Pro verlaagd, Waxoyl behandeld.
De Emotion is overal altijd duurder geweest dan de sport, behalve in Nederland (tot nu toe). Hoe kom je er bij dat de Sport rijker is uitgerust dan de Emotion? Dat is echt niet het geval, hoor.Hellfire schreef:
Apart eigenlijk, dat de Sport ten opzichte van de Emotion rijker uitgerust en gunstiger geprijsd wordt.
Laatst gewijzigd door joedelta op vr jun 29, 2007 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.