Hoeveel mensen zijn het niet eens geworden bij de dealer?

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

GP Edizione schreef:Weet je wat een beetje jammer is van al dat geshop. Weet je dat niet? echt niet???
Je komt jezelf altijd een keer weer tegen.
voorbeeld:
Een normaal iemand heeft wel wat anders te doen dan een paar dagen besteden aan shoppen (lijken wel een paar vrouwen op zoek naar een paar laarzen). Tijd is geld zeg ik altijd. Een paar dagen kost mij al een hoop geld.
Stel ik krijg bij dealer A een korting en ga een beetje onderhandelen met de verkoper en ik gun de verkoper de order. Als hij zijn best gedaan heeft. Ik koop dan de auto bij dit bedrijf en ik zal je vertellen waarom;
a het scheelt mij een hoop vrije tijd. vrije dag is heilig.
b ik gun de verkoper wat en hij gunt mij weer wat. "Geven en nemen"
c Zodra ik voor garantie langs kom word ik gewoon gelijk geholpen ipv op de grote hoop.
d 1 of 2 procent is misschien ? 175,=. Dit krijg je echt wel terug op een ander manier in de vorm van een gratis leenauto.
e en zo kan ik wel verder gaan.

Daar in tegen kan ik het me wel voorstellen dat wanneer mijn dealer 1.500 minder terug geeft dan een andere Fiat dealer dat ik mij een beetje in de maling genomen voel.
Jij bent de ideale klant zie ik al. :D
GP Edizione
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 07, 2006 11:51

Bericht door GP Edizione »

Ik noem mezelf meer een reeele klant. Ik koop een auto en ik koop geen korting :wink: Dus vergelijk ik de auto en niet de kortingen.

Gr,

Ernst-Jan
GP Edizione
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 07, 2006 11:51

Bericht door GP Edizione »

Stel je ns voor dat jij de verkoper zou zijn en uitgespeeld zou worden, dan denk je zelf toch ook van "Sjonge, jonge, jonge?". Tuurlijk is het een spelletje, maar uitknijpen is alleen voordeel op de korte termijn.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

GP Edizione schreef: a het scheelt mij een hoop vrije tijd. vrije dag is heilig.
Je nieuwe auto bij de dealer samenstellen vind ik anders heel leuk hoor, doe je niet elke week ;)
GP Edizione schreef: b ik gun de verkoper wat en hij gunt mij weer wat. "Geven en nemen"
Nemen en nemen is toch voordeliger ;)
GP Edizione schreef: c Zodra ik voor garantie langs kom word ik gewoon gelijk geholpen ipv op de grote hoop.
geloof je dat echt? De werkplaats en de verkoop werken volledig los van elkaar en je word echt niet beter geholpen doordat je 100 euro minder korting dan gemiddeld hebt gekregen. Vooral niet bij Fivan Capelle....
GP Edizione schreef: d 1 of 2 procent is misschien ? 175,=. Dit krijg je echt wel terug op een ander manier in de vorm van een gratis leenauto.
e en zo kan ik wel verder gaan.
zie punt C
GP Edizione schreef: Daar in tegen kan ik het me wel voorstellen dat wanneer mijn dealer 1.500 minder terug geeft dan een andere Fiat dealer dat ik mij een beetje in de maling genomen voel.
En dat gebeurt vaak genoeg! Zelfs tussen 2 filialen van dezelfde dealer!!! (zelf meegemaakt bij Preuninger en Fivan). Dat scheelde ook 1500 euro!
Siegfried
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 22:40
Locatie: Drachten

Bericht door Siegfried »

Daarnaast gaat het niet om korting, maar om inruilwaarde. De auto was altijd bij die dealer in onderhoud geweest. Hij wist dus wat hij kreeg en gaf een inruilprijs die echt nergens op leek. Lang lopen onderhandelen, maar er kwam nog geen 300 euro bij.

Puur voor interesse verder gekeken en daar blijkt de dealer direct te zijn. Direct een goede prijs en direct handel. Toen was ik even direct om te zeggen: schrijf hem maar op! Dat is ook dat stukje geven en nemen waar je het over had.

Als het gaat om het inschatten wat een auto waard is, vind ik niet dat daar 1500 euro verschil in mag zitten. Want daar gaat het nog steeds om: geen korting, puur inruilwaarde.
GP Edizione
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 07, 2006 11:51

Bericht door GP Edizione »

We kunnen er heel lang over doorgaan maar ik blijf bij mijn standpunt;

1500 euro is een hoop geld, wellicht hadden de dealers die minder terug gaven er genoeg op voorraad of de dealer die 1500 euro meer terug gaf heeft een klant voor de auto.

Ik heb het zelf gelukkig niet mee gemaakt maar ik heb meerdere collega's die wel lopen te shoppen ( ik blijf het vrouwelijk vinden). Mijn collega die tegenover mij zit heeft een Peugeot 206 nieuw bij een dealer gekocht en tot zijn grote spijt de dealer uitgespeeld. Met onderhouds beurtjes of garantie werkzaamheden, je kan zeggen wat je wil maar het gebeurd, kan hij lekker in de rij aansluiten. en ik geef de dealer GROOT gelijk.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

GP Edizione schreef:We kunnen er heel lang over doorgaan maar ik blijf bij mijn standpunt;

1500 euro is een hoop geld, wellicht hadden de dealers die minder terug gaven er genoeg op voorraad of de dealer die 1500 euro meer terug gaf heeft een klant voor de auto.

Ik heb het zelf gelukkig niet mee gemaakt maar ik heb meerdere collega's die wel lopen te shoppen ( ik blijf het vrouwelijk vinden). Mijn collega die tegenover mij zit heeft een Peugeot 206 nieuw bij een dealer gekocht en tot zijn grote spijt de dealer uitgespeeld. Met onderhouds beurtjes of garantie werkzaamheden, je kan zeggen wat je wil maar het gebeurd, kan hij lekker in de rij aansluiten. en ik geef de dealer GROOT gelijk.
Bij zulke volume-modellen sluit je zowieso aan in een grote rij, die zitten altijd helemaal volgeboekt. Veel belangrijker is je relatie met de mensen achter de balie bij de werkplaats. DAT leverde me af en toe voorrang op of wat 'even-snel-tussendoor'-hulp. Die verkopers zie je nooit meer, echt niet.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

GP Edizione schreef:We kunnen er heel lang over doorgaan maar ik blijf bij mijn standpunt;

1500 euro is een hoop geld, wellicht hadden de dealers die minder terug gaven er genoeg op voorraad of de dealer die 1500 euro meer terug gaf heeft een klant voor de auto.

Ik heb het zelf gelukkig niet mee gemaakt maar ik heb meerdere collega's die wel lopen te shoppen ( ik blijf het vrouwelijk vinden). Mijn collega die tegenover mij zit heeft een Peugeot 206 nieuw bij een dealer gekocht en tot zijn grote spijt de dealer uitgespeeld. Met onderhouds beurtjes of garantie werkzaamheden, je kan zeggen wat je wil maar het gebeurd, kan hij lekker in de rij aansluiten. en ik geef de dealer GROOT gelijk.
Met als gevolg dat de volgende keer die dealer helemaal geen klant meer heeft. Peugeot heeft daar door het succes van de 206 last van. Veel te veel klanten die vervolgens lang moeten wachten en/of slecht onderhoud door haastwerk. Volgende keer koopt die klant geen Peugeot meer, en op verjaardagen wordt dat ook verspreidt.

Een dealer in de buurt heeft met een lage prijs als voordeel dat je een klant kan behouden voor het onderhoud. En daar dus weer wat op verdienen.

Enne, als je 18k stukstlaat wil ik ook wel ff winkelen hoor. Wat vrouwen bij schoenen hebben, hebben mannen bij auto's (althans de meeste dan)

Niets is leuker als serieus shoppen voor een auto.
joedelta

Bericht door joedelta »

volgens mij gaan de meeste vrouwen niet staan onderhandelen in een schoenenwinkel voor een korting, maar kopen ze de schoenen impulsief...
Plaats reactie