simpliciter

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Lingotto
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: di apr 04, 2006 20:17
Locatie: Rotterdam

simpliciter

Bericht door Lingotto »

heeft iemand al overwogen om de auto te verzekeren via simpliciter? ik heb vandaag een offerte bij hun aangevraagd. de 36 maanden nieuwwaarde regeling is wel een pluspunt. weet iemand of de premie een beetje meevalt? via mijn werk kan ik de auto bij Fortis verzekeren met 30% extra korting, maar daar geldt een andere nieuwwaarde regeling helaas (alleen 1e jaar, en daarna afschrijving).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ik doe het in elk geval niet.
weet niet of het goedkoper is , zo ja dan zal het maar enkele tientjes op jaarbasis zijn.
ik heb nu alles bij één agent lopen welke 2 km van mij af woont, en als ik schade heb dan regelt hij alles persoonlijk en dat is me die paar tientjes wel waard
joedelta

Bericht door joedelta »

Simpliciter hanteerd volgens mij gewone "gemiddelde" tarieven, dus als je voor goedkoop gaat ben je aan het verkeerde adres.

Simpliciter heeft echter wel een paar voordelen ten opzichte van sommige andere verzekeraars:
Ze werken niet met een mega-callcenter, maar via een middelgroot assurantiekantoor in Eindhoven. Ze zijn doorgaans heel goed telefonisch bereikbaar, werken snel en het contact is altijd vriendelijk en persoonlijk.
De nieuwwaarde regeling is erg goed, er zijn weinig verzekeraars die zo'n riante regeling hebben.
Bij schade hoef je alleen maar naar je FIAT-dealer te gaan, die verder alles afhandeld. Er hoeft dan doorgaans ook niet lang gewacht te worden op experts enzo, zodat je auto snel hersteld kan worden.

Ik heb de afgelopen jaren twee keer schade gehad aan een FIAT, waarvan één keer een vrij zware aanrijding, waarbij een conflict ontstond met de tegenpartij over de schuldvraag, maar Simpliciter heeft dat destijds keurig en voortvarend afgehandeld, in tegenstelling tot de verzekeraar van de tegenpartij (Delta Lloyd) die de zaak op zijn beloop liet en daardoor zijn eigen verzekerde benadeelde, want aangezien er geen fatsoenlijk tegenbericht kwam van Delta Lloyd namens de tegenpartij, hadden ze uiteindelijk geen andere keuze meer dan om de aansprakelijkheid te accepteren. :wink:
Siegfried
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 22:40
Locatie: Drachten

Bericht door Siegfried »

Ik ben ook niet anders dan positief over simpliciter. Toen ze hadden ingebroken in m'n Punto, hebben ze hem bij de dealer zonder enig probleem perfect gerepareerd. En ik heb die week in een leenauto gereden. Alles perfect afgehandeld door Simpliciter.

Ze zijn niet de goedkoopste, maar de 36 maanden nieuwwaarde is toch wel een sellingpoint :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

dat geeft me toch een heel andere kijk.

zal het toch eens gaan overwegen of een overstap niet gunstiger is.
bedankt in elk geval , zo zie je de grande punto club heeft vele voordelen.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

36 maanden nieuwwaarde? BEtekent dat dat als je auto binnen 3 jaar gejat word of dat je um de prak in rijd dat je dan een nieuwe krijgt????????
joedelta

Bericht door joedelta »

LaTiNo schreef:36 maanden nieuwwaarde? BEtekent dat dat als je auto binnen 3 jaar gejat word of dat je um de prak in rijd dat je dan een nieuwe krijgt????????
yep 8)
Siegfried
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 22:40
Locatie: Drachten

Bericht door Siegfried »

LaTiNo schreef:36 maanden nieuwwaarde? BEtekent dat dat als je auto binnen 3 jaar gejat word of dat je um de prak in rijd dat je dan een nieuwe krijgt????????
Mits je onder de 75.000 kilomter blijft...

:)
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Wow, dus na zo'n 34 maanden rijd je expres je auto met de zijkant tegen een boom en je krijgt een nieuwe! :twisted:
joedelta

Bericht door joedelta »

LaTiNo schreef:Wow, dus na zo'n 34 maanden rijd je expres je auto met de zijkant tegen een boom en je krijgt een nieuwe! :twisted:
dacht niet dat het zo werkte, tenzij niet aangetoond wordt dat het opzet is ofzo...ik zou zeggen probeer het over drie jaar met je GP eens, dan komen we er van zelf achter...(wel zonde eigenlijk van de GP) :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik ga mijn nieuwe GP sport wel via Simpliciter verzekeren.

Voor 43 Euries P/M, heb ik een goeie (3 jaar nieuwwaarde, bij de meeste is dit 1 jaar) cerzekering afgesloten dacht ik.

Dit alles is incl. BONUS MALUS Beschermer, :D
4 personen inzittende verzekering :)
en natuurlijk die 3 jaar nieuw waarde. :shock:

Wel excl. 7% assur.

Je zult het bijna gaan proberen na een maandje of 34....... maar idd, zonde van die mooie punto.

Ik heb wel 14 schade vrije jaren, en momenteel sta ik op 80% No Claim.
Delta Lloyd is mijn huidige maatschappij, maar die waren voor mijn nieuwe punto duurder uit als mijn huidige 307 SW, waavan de NIEUW waarde duurder is als de Punto. Snap ik niet helemaal, maar goed.

Ik ga dus over naar simpliciter, Eindhoven is toch vrij dichtbij voor mij, maar het gaat meestal toch telefonisch, of tegenwoordig veel via internet.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef: Ik heb wel 14 schade vrije jaren, en momenteel sta ik op 80% No Claim.
Delta Lloyd is mijn huidige maatschappij, maar die waren voor mijn nieuwe punto duurder uit als mijn huidige 307 SW, waavan de NIEUW waarde duurder is als de Punto. Snap ik niet helemaal, maar goed.
dat is wel heel vreemd...vanwege de exclusieve uitstraling van de GP misschien? :roll:
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Ik dacht dat 75 % no-claim max was...
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
tonyvandenbroek schreef: Ik heb wel 14 schade vrije jaren, en momenteel sta ik op 80% No Claim.
Delta Lloyd is mijn huidige maatschappij, maar die waren voor mijn nieuwe punto duurder uit als mijn huidige 307 SW, waavan de NIEUW waarde duurder is als de Punto. Snap ik niet helemaal, maar goed.
dat is wel heel vreemd...vanwege de exclusieve uitstraling van de GP misschien? :roll:
volgens mij hebben ze een foto van de neus van de GP gezien en denken ze dat je een Maserati wil verzekeren hahaha
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Heb ga er geen stikkers van Maserati op plakken, kom nou.
Hij is veel te mooi
Afbeelding
Plaats reactie